Следвайте ни

Транспортният проект не работи, но получил наградa ОБЗОР

До 2 седмици „Индра“ праща техници в Пловдив да решат проблемите

viber icon

Транспортният проект на Пловдив не работи, но въпреки това е получил награда от Министерството на регионалното развитие и благоустройството след приключването си. Абсурдът бе съобщен от ръководителя му Борислав Кръстев след среща между общината и представители на испанската фирма „Индра“. Призът е за системата за умните светофари, която не функционира. 

"Аз мога да поема отговорност за подписите, които съм поставил. Аз съм подписал Транспортния проект на Пловдив", заяви Кръстев във връзка с факта, че 4 години след пускането в експлоатация на системата тя не работи.

По думите му грешките се получавали заради дефектни крайни елементи. Освен това трябвало софтуерните маршрути да бъдат постоянно актуализирани.  Според Кръстев е изключително важно да се минимизира докрай човешкият фактор, заради който се получавали и отклоненията.

Той обвини шофьорите на автобусите, че понякога били изнервени и забравяли да изключват системата, след което тя механично трябвало да се оправи. В противен случай тя отчитала 8 часа закъснение. Грешки се появявали и при затваряне на булеварди и промяна на маршрути.  Освен нелогичните обяснения, Кръстев не успя да отговори и на въпроса защо закупуването на билет в монетниците е бавно. 

Резултатът от срещата пък беше обещание до края на януари "Индра" да изпрати технически екип, който да решава проблемите на транспортния проект на място. Оказа се, че ръководството на испанската фирма не е подозирало за това, че голяма част от компонентите на системата не работят.

Причината е проблем при предаването на информация между отделните звена. Затова била договорена „бърза писта“, така че проблемите в Пловдив да бъдат предавани директно на ръководството, обясни кметът Здравко Димитров.

До момента фирмата-изпълнител и общината са обсъждали актуалната ситуация чрез имейли. Понякога обаче испанската фирма бавела отговорите повече от месец. Така местната управа установила, че 41 от общо 90 автомата за продажба на билети не работят. Информацията за повредата била изпратена още на 15 декември, но нито проблемът бил отстранен, нито общината получила отговор от фирмата. Повторна проверка вчера показала, че 39 от тези 41 все още не функционират. „Друг пример е, че дадената част, която е необходима за ремонта се изпраща след 40 дена“, добави Здравко Димитров. 

От испанската фирма бяха изпратили на срещата -Оскар Сорон – шеф на транспортните проекти в Европа, Даниел Таксон – проект мениджър, и Раул Лопез – контакт мениджър.  

"Индра" отказа да говори пред медиите за транспортния проект. Причината била фирмена политика, която им забранява да дават изявления.

 

снимка: Наташа Манева

Яница Марова

Яница Марова

Репортер-редактор - екип "Общество"

Яница Марова е завършила славянска филология с полски език. Работила е в Агро ТВ, Европа, BiT и вестник „Монитор“. В екипа на „Марица“ е от април 2019 г.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще помогне ли извънредното положение у нас срещу коронавируса?