Следвайте ни

Транспортна парализа в Пловдивско, спряха междуградските рейсове

viber icon

Междуградските превози спряха след курса в 7:30 заради нерегламентираните превози, които убиват дейността им. Така около 60 линии останаха затворени за пътуващите в Пловдив област. Десетки пловдивчани обаче не бяха разбрали и се стекоха на автогарата.

Джошкун Балабосов, който трябваше да пътува за Устина, се наложи да извика приятел, който да го закара до крайната дестинация. Той и жена му отиваха на погребение. Малинка Чакърова пък, току що изписана от болницата, не можа да се прибере до Огняново. Повечето вместо на автобуса се качиха на влака. “Не съм чул, че ще протестират. Казаха ни, че чак утре ще има рейсове. Сега как ще се приберем до вкъщи? Ще стоим тука на гарата. Нямаме пари за такси до Йоаким Груево“, каза Мариян Василев. Малцина пък макар и да бяха информирани за стачката до последно се надяваха, че тя ще бъде отменена и затова дойдоха да проверят.


 
„Нерегламентираните, те да дойдат, да си ги возят сега. Те не плащат данъци, а ние плащаме“, каза шофьорът Юксел Ферат, който вози до Пазарджик. Автобусът му бил 50 местен, но често се движел с по двама души „Не можем да покрием нито гумите, нито бензина, нито моята заплата. И ние имаме семейства, и ние храним деца“, добави Юксел Ферат. Жена, която не беше разбрала за протеста, се опита да му се примоли все пак да го изпълни по някое време през деня, но той отказа. Последният курс, който е изпълнил Иван Арапов пък е бил до Хисаря с 20 души при капацитет 50. „Нелоялната конкуренция е голяма. Минават с малки маршрутки, таксита или коли и ги качват на цената на билета. Това обаче не е от сега, поне от 20 години е“, обясни Арапов. 

 

Според превозвачите протестът е начинът държавата да обърне внимание на транспортния бранш в нерешните от години проблеми със сивия сектор в него.  До ескалиране на проблема се стигна след като ветото на президента Румен Радев спря промените в Наказателния кодекс, инкриминиращи нерегламентирания превоз на пътници. Един от мотивите му беше, че няма яснота как ще се прави разлика между споделеното пътуване и нерегламентиран превоз. 


 
 

Протестиращите настояват да се приеме текстът в Наказателния кодекс, с който за такъв тип превозване се предвижда затвор от 2 до 10 години. Те настояват и за предприемане на мерки за преодоляване на недофинансирането на бранша, пострадал сериозно от ковид-кризата. Ако исканията не бъдат чути, ще има и други стачки, казват от бранша.

Междувременно градският транспорт в Пловдив се отказа от ефективен протест. Превозвачите се движат по разписание, а протестът е символичен – с надпис „Протест“ на предното стъкло на рейса. 


 

Яница Марова

Яница Марова

Репортер-редактор - екип "Общество"

Яница Марова е завършила славянска филология с полски език. Работила е в Агро ТВ, Европа, BiT и вестник „Монитор“. В екипа на „Марица“ е от април 2019 г.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Мислещ

Мислещ

25.11.2020 | 12:23

Ако продължи повече от един ден тази стачка ще прогонят хората, те ще си намерят нов начин да споделят пътуванията си и превозвачите ще духат супата! Със стачка няма да се оправят нещата а със строги закони!

Отговори
2 0
Майна

Майна

25.11.2020 | 11:42

Пълен бойкот на рейсаджийте които ит 30 години дерат кожата на пътниците. Увеличават с картел цената на билетите, гъмат по 80 човека в автобус предназначен за 50 и когато цената на горивата падне те не намалят билета и се правят на луди. Всички си купиха коли и останалите също ще си купят и са си пътуват споделено. Евал съм им майката на автобусите иззедници.

Отговори
4 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Знаете ли коя е ОСНОВНАТА причина за заболяванията, свързани с тютюнопушенето?