46

Тодор Чонов: Не сме се отказали от зелената зона, но искаме да се допитаме до пловдивчани

Един от вариантите, с който може да се облекчи проблемът с паркирането в Пловдив, е въвеждането на зелена зона извън центъра на града. "Марица" потърси за коментар заместник-кмет по транспорта в Пловдив Тодор Чонов.

- Г-н Чонов, ще има ли в Пловдив зелена зона за паркиране, каквато има в другите големи градове?

- Още в началото на мандата заявихме намерението да разширим зоните за платено паркиране, като към съществуващата Синя зона да бъде добавена и допълнителна зелена зона, която както в столицата и в другите големи градове да е на по-ниска цена и да създава ред в паркирането. Считаме, че подобни зони до голяма степен решават проблемите на живеещите. С пренаселването на градовете, особено на Пловдив, проблемът с паркирането се задълбочава с всеки изминал ден. Има много хора, които живеят в нашия град без адресна регистрация, но с една-две коли и те допълнително създават хаос в паркирането. В тази връзка

започнахме да въвеждаме поетапно еднопосочност

във всички квартали на Пловдив. Намерението ни е до края на тази година 100% от вътрешните улици да станат еднопосочни съгласно Генералния план за организация за движението и решението на нашата експертна комисия по безопасност на движението. Обявили сме обществена поръчка за доставка на допълнителна вертикална сигнализация, за да довършим още няколко големи градски карета.

- Има ли съгласие на живеещите в тези карета за платена зона пред домовете им?

- Предстои да направим широко обществено обсъждане, включително и с общинските съветници, на поетапно въвеждане на паркиране със статут на зелена зона. Същевременно екипи от правната дирекция и колеги от ОП „Организация и контрол на транспорта“ работят по изчистване на някои остарели текстове в нашите общински наредби, така че те да бъдат адаптирани към новите зони. Считаме, че до края на годината или в началото на следващата ще можем да направим съответните предложения поетапно, без бързане, там, където еднопосочното движение е дало положителен резултат, да въвеждаме зелена зона. За пример

мога да посоча голямото каре зад Военна болница,

между бул. „Източен“, „Христо Ботев“, „Цар Борис III Обединител“ и „Кн. Мария Луиза“. При въвеждането на еднопосочно движение имаше за няколко месеца брожения сред гражданите, но после получихме благодарствени писма от живеещите и там трафикът се нормализира. Очакваме да изберем една фирма за пътни знаци и друга за маркирането в новите зони за паркиране. Не сме се отказали от тази идея, но искаме да преценим, да се допитаме до живеещите и тогава ще вземем решение.

- Трябва ли Синята зона да се разширява?

- Синята зона има нужда от разширение. През няколко сесии на Общинския съвет правим предложения за добавяне на нови улици към списъка. Редно би било, както е в София, Синята зона да бъде с граници и всички улици в едно каре да попадат в тази зона. Но  преди години нашият Общински съвет е решил поименно да се изписват улици. Почти на всяка улица, на която сложим паркомат и въведем платено паркиране, веднага се усеща ефект от ред и комфорт за спиране. Това е зона за краткосрочно паркиране - да си свършиш работа и да си тръгнеш. Зоната за платено паркиране има добър ефект и за живеещите, защото годишният абонамент е поносим, а в същото време те винаги намират места за паркиране.

- В Пловдив няма буферни паркинги. Обмисляте ли обособяването им, за да се намали  поне малко трафикът в града?

- С екипа не сме спрели

да търсим подходящи места за буферни паркинги.

 Сега оглеждаме терени на Карловско шосе, защото от данните от броенето на автомобилите, които влизат и излизат от града, се вижда, че този булевард е най-натоварен.Терените са силно ограничени заради бума на застрояване, но правим обследване. Намерим ли подходящ терен, ще изградим паркинг. Оглеждаме  входовете на Пазарджишко шосе, до Английската гимназия и университета, а също така на Асеновградско шосе, като те трябва да са в близост с автобусната спирка. Друг въпрос е, колко време трябва да мине хората да свикнат да оставят колите си в края на града и да ползват обществен транспорт. Все по-актуално става да бъде изграден многоетажен паркинг на ул. „4-и януари“, а други подходящи терени да бъдат дадени на концесия срещу изискването да се изградят многоетажни паркинги.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
АНТИКУЛТУРТРЕГЕР

АНТИКУЛТУРТРЕГЕР

15.08.2022 | 13:33

Къде отиват парите от Синя зона? Какво се построи с тези пари? Гърците като по-прости от нас ли нямат синя зона. Че и зелена мислили. Позор.

Отговори
0 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?