71

Таксито в Пловдив поскъпва - вижте с колко

Такситата в Пловдив се готвят за ценови скок. Предвижда се цената на километър да скочи с 10 стотинки. Така километър през деня ще струва 0.99 лв. вместо досегашните 0.89 лв., а през нощта ще подмине левче. Тарифата става 1.09 лв. при настояща 0.99 лв. С 20 ст. повече ще плащаме за „добър ден“ в таксито - първоначалната такса става 1.85 лв. Минутата престой в задръстване или на светофар вече ще излиза по 0.30 лв. вместо 0.25 лв.

Още следващата седмица шофьорите на пловдивските жълти коли са си запазили час за претарифиране на фискалните апарати. Това от години става с предварителна заявка, за да се избегне струпване и километрични опашки. За да става още по-бързо, много таксиджии предпочитат да отскочат до регионалните офиси на Института по метрология в другите градове, най-често до Стара Загора.

Причината за поскъпването на превоза на пътници е добре известна - скокът на горивата. За сравнение: газта е поскъпнала за една година от 1.09 лв., до 1.60 лв./л, а метанът стана 3.13 лв. На същата дата миналата година горивото се е продавало на дребно за 1.36 лв.

Последното вдигане на цените в Пловдив бе през ноември месец миналата година. Тогава цената на километър се покачи със 7 ст. „За съжаление, нашият бранш трудно може да получи подпомагане от държавата или някакъв вид компенсация заради високите цени на горивата. Причината е, че огромна част са в сивия сектор - коментира Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи. - Колегите в София например настояват пред Комисията по транспорт в НС да бъде намалено ДДС-то за услугата, но как това да се случи, като оборотите са нереални“, риторично пита Домашенко.

В момента жълтите коли в града са повече с около 20% от преди година, сочат данните на асоциацията. И въпреки това клиентите се оплакват, че за къси разстояния, в час пик или при лошо време е мисия невъзможна да вземеш такси. Дотук се стига, тъй като начинът на работа на фирмите, предлагащи таксиметрови услуги, е тотално сгрешен, смята Домашенко. Градът е разделен на квартали (зони) и заявката, която диспечерката приема по телефона, се разпределя на тази кола, която най-дълго е чакала в съответната зона. „Забележете, не най-близката кола, а тази, която най-дълго е чакала в съответната зона. А това води до забавяне, неефективност и много излишно навъртени километри“, посочват от браншовата организация.

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Шишо Бакшишо

Шишо Бакшишо

09.04.2022 | 14:58

Слава на Украйна!

Отговори
0 0
урките

урките

09.04.2022 | 08:47

украинците с джипките те да са добре а овцете да мрат дето не протестират овциио

Отговори
2 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?