Следвайте ни

Шефът на Пътното: 1,8 млн. лв./км не е много за ремонт на шосе

viber icon

Няма констатирани нарушения по ремонта на участъка от Подбалканския път Карлово-с. Васил Левски, който се финансира от АПИ. Това констатира инспекцията на областния управител Дани Каназирева, кмета на община Карлово д-р Емил Кабаиванов и директора на Областно пътно управление - Пловдив инж. Йордан Калев. Горният пласт на пътя вече е свален, майстори изграждат бордюри, тежка техника снове и чисти пътя, видя репортер на "Марица" вчера.

Ремонтът предизвика скандал преди дни, след като жители на общината възроптаха, че се ремонтира път без дупки, а в същото време трошат автомобилите си по шосето до село Ведраре. В контра обаче са жители на Васил Левски. Те са категорични, че ремонтът е трябвало да се случи много по-рано.

Дупките бяха такива, че като минеше автомобил, не можеше да се спи, разказа Иван Петков. Негови съселяни пък твърдят, че са се отървавали на косъм от катастрофи по трасето. 

Както "Марица" писа, 12 млн. лв. ще бъдат вложени в участъка от 7,6 км, което по груби изчисления прави около 1,8 млн. лева. Ремонтът бе възложен на "Европейски пътища" без обществена поръчка, тъй като тя има спечелен договор за 23,4 милиона за поддръжка на пътищата в Пловдивско. За по-малко от седмица пловдивската компания получи от държавата 70 млн. лв. по схемата за пътно поддържане. Това е най-голямата сума досега, давана по новия модел, въведен през третия мандат на кабинета "Борисов", сочи справка от АПИ. От сумата 58 млн. лв. са за ремонта на 31 км от пътя за Кръстова гора, останалите 12 млн. лв. са за 7.6 км участък от Подбалканския път.

„Почистване, ландшафтно оформление, три пласта асфалт, ще се изградят банкети. Ще направим един доста качествен европейски път. Той е нужен не само за региона, тъй като това е главен път, на който се движат изключително много автомобили. Другото много важно е, че той трябва да стане с по-безопасни отсечки, да има по-малко ПТП-та, коментира вчера инж. Йордан Калев.

Проектът предвижда още полагане на геомрежа в отсечката, за да се усили пътната конструкция. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, стоманени предпазни огради, пътни знаци и хоризонтална маркировка.

На въпрос на "Марица" не е ли прекалено скъпо 1,8 млн. лв. за километър път, възложен без търг, инж. Калев обясни, че не може да се посочи еднозначна окрупнена сума за 1 км. "Всеки един обект си е самостоятелен. Той си е със своите особености и проблеми и всичко зависи от това, което предстои да се прави по него", каза Калев. 

Областният управител Дани Каназирева подкрепи думите му, като даде за пример изграждането на локалните платна на Асеновградско шосе. Те ще са с ширина 6 м и струват малко над 18 млн. с ДДС, а са 20 км ново трасе, което ще бъде изградено. "Така че зависи изцяло от технологията и това, което има да се случва с пътя", каза Каназирева. А Калев уточни, че по-ниската цена идва от това, че локалите ще ползват част от отводнителната система на самото Асеновгра ско.

„Подкрепихме предложението на кмета на Карлово д-р Емил Кабаиванов да бъде извършен ремонт, защото истината е, че този път, който е част от републиканската мрежа, е построен в далечната 1937 г., асфалт е положен през 1971 г., а последният ремонт е преди десетилетия. Въпреки извършваното от Областна пътно управление-Пловдив текущо поддържане на пътя, неговото експлоатационно състояние не се подобрява, което е предпоставка за възникване на много пътни произшествия. Пътят се характеризира с висока интензивност на движение от 6605 МПС за 24 часа, използва се като обходен път на АМ "Тракия" при инциденти и ПТП-та и при затваряне на автомагистралата. Осигурява транспортен достъп на близките населени места с гр. София, гр. Карлово и гр. Бургас“, обясни  областният управител. 

Тя уточни, че проектното предложение, което е направено от Областна управа, е ремонтът да се извърши на два етапа . Първият - ремонт от Карлово до с. Васил Левски в продължение на 7.6 км, а вторият етап ​- Карлово - с. Певците, който ще стартира в началото на 2021 г.

От своя страна кметът на община Карлово д-р Емил Кабаиванов допълни, че в момента се проектира вторият етап, който ще включи и улица „Теофан Райнов“ в Карлово, която също е част от пътя 1-6.

„За подобряване на условията на пътуване, на транспортни дейности и най-вече за повишаване безопасността на движение основният ремонт е повече от необходим", подчертава д-р Кабаиванов.

От своя страна директорът на Областно пътно управление допълни,  че един от големите проблеми за разрушаването на пътя е отводняването, което сега ще бъде изцяло подобрено. 

На инспекцията присъстваха още депутатът  Данка Люртова, председателят на ОбС-Карлово Доньо Тодоров и кметът на с. Васил Левски Доньо Стоянов.

Гергана Василева

Гергана Василева

Журналист - екип "Регион"

Гергана Василева завежда екип „Кореспонденти” в „Марица”. Има отличие за Журналист на годината. Работила е в ресорите криминален, социални дейности и региони.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Мадуро Венецуела

Мадуро Венецуела

27.08.2020 | 16:32

1 млн. рушвет и за 800 хилки - каквото стане. Това са пътищата на Боку мутрата.

Отговори
0 0
Аха

Аха

27.08.2020 | 11:18

То и сто тояги на чужд гръб са малко.

Отговори
2 1
Ташко

Ташко

27.08.2020 | 09:44

Шефа на Пътното инж.Калев/които не е пътен инженер/ да мине с Инфинитито си по околовръстното в участъка от Пещерско до Асеновградско и спешно да вземе мерки защото дупките са много и опасни. ако не знае какво да прави да пита тези дето го назначиха на този пост а това са Менда Стоянова и Иван Тотев.

Отговори
1 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?