71

С риск за живота: Пловдивчани тренират за сървайвър на "Модър - Царевец" СНИМКИ

Пешеходците масово пресичат опасната жп линия, под която се строи автомобилен подлез „Модър – Царевец“. Откакто е започнат обектът, пространството от двете страни на железницата, която разделя районите „Западен“ и „Южен“, е оградено, но нетърпеливите хора вървят по тясната пътечка, заобикалят бетонните стени, промушват се през мрежата, отместват оградните пана и цепят по релсите.

Не само млади, но и възрастни рискуват живота си, за да си пестят времето. Пасарелката беше демонтирана и откарана на строежа на другия пробив до Централна гара. По-предпазливите и дисциплинирани обикалят по страничния път – не повече от 200 метра, за да стигнат от един район в друг. От ЖП възел - Пловдив бяха предупредили, че няма как да се изгради временна и безопасна връзка през жп линията и че преминаването по релсите на ул. „Модър“ и „Царевец“ е забранено. 

А строителите допълват за пореден път, че през този участък влаковете влизат със 100 км. в час. Невъзможно е машинистът да спре, ако някой се е заклещил ли паднал на релсите. Има и друга опасност – изкопът е много дълбок, повече от 7 метра.

„Предупреждаваме, че преминаването е забранено, но някои отвръщат с дръзкото „Гледай си работата!““, споделят строителите. 

Възрастни, помъкнали чанти в продукти, прескачат с мъка линията. „Как да обикалям, като краката едва ме държат?“, риторично пита жена, прекосила с усилие релсите към ул. „Модър“. Обяснява, че живее сама и не може постоянно да иска помощ от познати и съседи. А и джипито й е в кв. „Христо Смирненски“. Младежи пък весело отвръщат, че внимават дали идва влак, преди да преминат.

Пробивът вече е направен, но отдолу ще се налива бетонна плоча, за да не се наводнява. Преди това ще бъдат изпомпени подпочвените води, които неприятно изненадаха строителите. През студените дни бяха спрели строежа, но преди това работиха и в съботните дни. Ул. „Модър“ е разширена с ново платно, широко 7 метра, покрай Транспортната болница. Наскоро започнаха да правят тротоар, ще има и велоалея.

Подлезът трябва да бъде готов до края на 2023 г. Шефът на фирмата – изпълнител инж. Цанко Драгиев каза, че ще се стараят да завършат обекта по-рано, ако не възникват непредвидени обстоятелства. Кметът Здравко Димитров пък се надява, че пробивът ще бъде завършен до края на тази година.

Обектът е сложен, а най-важното е, че зависи от проекта на Ви К за Южен обходен колектор. Докато не положат огромната тръба за дъждовни и обратни води на ул. „Царевец“, под жп линията и на ул. „Модър“, няма как „Драгиев и ко“ да завършат проекта на общината за подлеза. 

Снимки: Наташа Манева

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
В Индия

В Индия

20.01.2022 | 15:49

Преди няколко дни гледах как в Индия направиха пешеходен подлез под железопътни линии за 5,5 часа, тъй като не можели да си позволят да спират движението на влаковете за повече. В Индия, хора.

Отговори
7 0
...

...

20.01.2022 | 15:01

Тотев е виновен! 10 години само лъжеше че ще се случи, а към днешна дата още не е направено, и ще се прави с пари от заем, който ще се плаща дълги години. Тотев е най-големият провал на Пловдив

Отговори
5 7

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?