Следвайте ни

С новия Общ устройствен план: Махат товарните влакове от бул. "Копривщица"

viber icon

За пътническите влакове в северното направление "Филипово" може да стане крайна гара 

Жп линията, която в момента  минава по бул. "Копривщица", да се използва само от градската железница и това ще стопи изнервящите задръствания на жп прелезите  на Пещерско шосе  и бул. „Свобода”, твърдят проектантите  на новия Общ устройствен план (ОУП) на Пловдив Гергана Кривошапкова и Димитър Попов.  

Двамата инженери участваха  вчера  заедно с екипа на „Булплан” в общественото обсъждане на проекта за изменение на ОУП, проведено в сградата на Общинския съвет  за район „Западен”. Дискусията водеха отново главният архитект на Пловдив Димитър Ахрянов и зам.-кметът арх. Невена Балчева.

В залата този път присъстваха и двама бивши главни архитекти на Пловдив -Антоанета Топалова, рецензент на ОУП, и Емилия Божкова като консултант на частната „Макском”. Арх. Божкова беше дошла заедно със собственика на фирмата Максим Митков, за да уточни детайли по негов имот в ЖК „Парк Отдих и култура”, в който той възнамерява да строи къмпинг.  Администрацията на район "Западен" представляваше кметът Димитър Колев.

За да се сложи край на тапите  на жп прелезите  на бул. "Копривщица", следва да се разшири  с още едно платно Пещерско шосе. В проекта на ОУП  

габаритът на булеварда се увеличава с 10,5 метра  

от северната страна по цялото му продължение от бул. „Васил Априлов” до „Чадърите”.  Така пътят става с две платна с по три ленти и разделителна ивица по средата.

Бул. „Свобода”  също е предвиден за изграждане  до „Чадърите”, като по този начин се осигурява още една успоредна пътна артерия за трафика. В проекта на ОУП не са заложени транспортни подлези  под жп линията по бул. „Копривщица”.

„Препоръката ни е  да отпаднат товарните влакове  между  Централна гара и „Филипово”. Те могат да използват алтернативно трасе до гара Разпределителна, а "Филипово" да стане крайна гара за пътническите по линиите за Карлово, Хисаря и Панагюрище. Така жп линията ще се използва единствено за градската железница, а това съществено ще намали чакането на жп прелезите”, обясни инж. Димитър Попов.

Проектантите категорично застават зад тезата, че

градската жп линия трябва да се използва за S-бан,

за който обаче  е необходимо да се затвори жп дъгата между Скутаре и Филипово. „Проблемът ни е, че сме бедни и много трудно се инвестира в пътната инфраструктура, но планът се прави за 20-25 години напред с оглед на това градът  да се развива”, коментира инж. Попов.  

В новия план бул. „Копривщица” се свързва със северния бряг на Марица и бул. „България”, като се изгражда  нов автомобилен мост до Железния. Проектът, подготвен в предишния мандат, трябва да се преработи, препоръчат пътните инженери.  Бул. „Копривщица” е проектиран с две кръгови кръстовища, едното от които е с бул. „Марица-юг”. Проблемът е, че както е направен проектът, движението се включва само с една лента в главното направление и това ще създаде неудобства за трафика, отбеляза инж. Попов. 

Район „Западен” чупи рекорда по зелените площи в сравнение с останалите райони на Пловдив  с 50 кв. метра на жител. В други градове средно на обитател има по 20 кв. метра зеленина за обществено ползване, каза арх. Димитър Костов, един от авторите на проекта. Общо в „Западен” има 235, 5 хектара зелени площи.

Всички предложения и мнения ще бъдат разгледани и по възможност включени в окончателния вариант на ОУП, увери арх. Димитър Ахрянов. 

Снимки от Наташа Манева 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

ОУПс

ОУПс

28.10.2020 | 17:05

Спрете с вашите глупости вместо да хвърляте луди пари за магистрали в града правете навънка инфраструктура! И 10 платна да направите ефекта е нулев няма къде да идат тези коли ... Като стигнат 5 минути по бързо до ул. Гладстон после къде ще отидат дори и да стигнат до центъра няма къде да спрат вече ... камо ли да паркират ... Това което сътворихте до тука вече не може да поправите градоначалници ...

Отговори
1 0
Трол Ей Бусчо

Трол Ей Бусчо

28.10.2020 | 15:28

Пак фантасмагориите за някакъв С БАН, пак тинтири минтири и нищо реално! Само едни приказки на търкалета! И децата ако ги поканите на това обсъжда не ще ВИ, КАЖАТ, че в Пловдив трябва да се възстанови единствения възможен екологичен, сигурен и евтин ТРОЛЕЙБУСЕН транспорт!

Отговори
1 3
Тролеите

Тролеите

28.10.2020 | 17:01

са много остаряло нещо.Електрически транспорт с акомулаторни батерии и двигатели с водород е бъдещето.Или искаме да се връщаме назад?

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?