Пробивът под Централна гара в риск, 50 милиона висят
- 07:37, 25.05.2022
- 07:39, 25.05.2022
- 4768
- 6
Строителите наляха 1400 куб. м бетон за едно денонощие в първата плоча на изключително сложното съоръжение. Работим от 4,30 часа сутринта на 24 май, за да не затрудняваме трафика в делничен ден, твърди ръководителят на обекта инж. Васил Шилов от „Трейс Груп Холд” АД.
Бетоновози вървят един след друг като линейки в района на автогара "Родопи", видя репортер на "Марица". Вчера от южната страна на пробива под Централна гара се отлива първата плоча на седми блок. Тя е под коловози от №5 до №11. За 24 часа там се изляха 1400 кубика бетон, обясни пред "Марица" инж. Васил Шилов от „Трейс Груп Холд” АД, който ръководи изпълнението на дейностите на терен. Той посочи, че първото наливане е стартирало в 4.30 часа тази сутрин. Идеята да се работи на празничния 24 май е, за да не се пречи на трафика в делничен ден.
"Предстои да довършим съседния осми блок, който е на паркинга на автогара "Родопи". Заради обжалваното разрешение за строеж на пробива като цяло
временно спираме работа по изпълнението.
Тоест бетонираме двата блока и спираме, докато спорът не се разреши в съда", посочи инж. Шилов. Припомняме, че строежът на транспортния пробив зацикли след жалбата на концесионера Миролюб Столарски, собственик на фирма „Карат С”. Така, докато няма решение, не може да започне работата по северната страна. Това създава сериозен риск за целия проект за модернизация на ЖП възел-Пловдив. Близо 50 милиона от осигуреното европейско финансиране са предвидени за транспортния пробив. То е по ОП "Транспорт" (2014-2020) и всички дейности трябва да бъдат завършени и отчетни до 15 декември 2023 година, а на обекта предстои още много работа.
Чакат се експертизи,
Министерството на транспорта трябва да вземе решение, Министерски съвет след това. Надявам се до месец-два да се отпушим и да продължим активно работата по пробива", каза още инж. Шилов.
"Пробивът е разделен на две - едното е частта на външната конструкция - това, което правим в момента под гаровите коловози. За него няма проблем и се работи. Останалото, което е извън жп ареала - външна, вътрешна конструкция, подходи, измествания на инженерни мрежи, това е предмет на обжалваното разрешение за строеж. Заради това ще трябва да спрем", поясни Шилов. По думите на инженера, работата по пробива вече изостава с около 4 месеца заради обжалването. По негова прогноза, ако утре например се вдигне забраната, има възможност работата по пробива да приключи в срок, а именно - до края на следващата година. Ако ли не - то най-вероятно ще има пресрочване.
"През юли е предвидено да възстановим за движение два коловоза - 9-и и 10-и, нови. След това се пренасяме на гарата, страна София. Там ще работим. Може би есента ще се прехвърлим при коловозите от №1 до №4, с което там пак ще продължим с пробива", добави инж. Васил Шилов.
Мегапроектът
Мащабният проект за модернизация на ЖП възел-Пловдив е на стойност 89 млн. лева. Той бе възложен от Национална компания "Железопътна инфраструктура" на софийската фирма „Трейс Холд Груп” АД. Автомобилният подлез ще бъде с дължина 850 метра, като ще свързва директно бул. „Васил Априлов”, ул. „Димитър Талев” и бул. „Македония”.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни





