Следвайте ни

Пробивът под Централна гара в Пловдив зацикли на идеен етап

viber icon

Строителството на пробива под Централна гара трябва да бъде завършено през 2023 г. според договора, сключен между  НКЖИ и консорциум с водещия участник "Трейс Груп Холд". Изпълнението  на обществената поръчка за иженеринг е забавено с една година и до този момент в Община Пловдив е внесен за съгласуване само идеен проект. Тепърва инвеститорът (НКЖИ) трябва да представи работен проект, след което ще бъде издадено строително разрешение. 

"Община Пловдив ще съдейства на НКЖИ за по-бързото реализиране на проектите, които все още са на идейна фаза", каза главният архитект Димитър Ахрянов. 

Според договора поръчката за модернизацията на ЖП възел Пловдив в размер на 89 млн. лева без ДДС е възложена за срок на изпълнение 35 месеца, от които осем месеца са дадени за проектиране. Проектът трябваше да бъде готов още през август миналата година, за да може за останалите 27 месеца (две години и три месеца) да се изпълнят всички строително-монтажни работи.

НКЖИ поема финансирането на пробива под гарата, но без ангажимент да построи нов мост.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (7)

ЛЪЖЕ Валентина, като казва:

ЛЪЖЕ Валентина, като казва:

28.07.2021 | 16:00

Четем: "...НКЖИ поема финансирането на пробива под гарата, но без ангажимент..." ДРУЖЕСТВОТО / Компания / С-ие, Съдружие / ФИРМА представяща се за "държавата" хитро поема ангажимент САМО ДА ИЗКОПАЕ ДУПКА В ГРАНИЦИТЕ НА ИМОТА СИ. Всякакви развръзки на улиците пред и зад Гарата КЪМ дупката са си проблем на градчето според тях. Тарикатите затова не премостват север-юг НАД релсите където беше Транспортната, понеже изкопаването на проста дупка в имота им е най-изгодно. Цялата железничарска далавера с "пробив"/подлез кис-кис пакости на Града. Ажурно стоманено премостване високо над релсите би било най-технично като за 21ви век, най-евтино, най-бързо и безболезнено без съсипване на централна градска зона с изкопи, рампи, подпорни стени, стълбища и пикалници дълбоко в чорбата. Тази логика е доказана както от пешеходното подлезче към коловозите дето всеки дъждец го разкисва, така и от славният Бетонен, вярно изслужил десетилетия. Най-добре щеше да изнесат ИЗВЪН Града железницата =на времето до Станцията се пътуваше с файтони по прашната ул. "Станционна"= щом ги мързи да се проврат под Бетонния със смъкнат пантограф... 120 км/ч през жив Град - тия са се вманиачили, повикайте линеката с дългите ръкави! ((Освен всичко, спазаряването с "ТРИКС / трейс" отдавна е направено и бакшишите са раздадени!))

Отговори
8 0
Одитор

Одитор

28.07.2021 | 15:51

Тя корупцията е заразна и се предава по наследство от единия на другия! А инженеринга си е патент на ИТ и е директна кражба на пари! Само, че къде дреме прокуратурата и не ги ли вижда какви ги вършат! За информация :Кръговото на Водната палата струва реално по разходни документи 280хил.лв!За да откраднат 1,5мил.лв и преди да го заприходят счетоводно в активите на Градини и паркове, правят оценка за 1,8мил.лв от оценителска фирма и в момента го амортезират от тази отчетна стойност! Който не вярва може да провери тази информация!

Отговори
6 1
Диди

Диди

28.07.2021 | 14:26

Когато свържеш две тапи не решаваш нищо. По добре релсите извън града

Отговори
5 1
Прокурор

Прокурор

28.07.2021 | 13:35

Тотев, сега си депутат но това няма да трае вечно!

Отговори
7 1
Депутатски ИМУНИТЕТ до ДАВНОСТ?

Депутатски ИМУНИТЕТ до ДАВНОСТ?

28.07.2021 | 22:32

Имунитетът на Партийния Фюрер на ГЕРБ е хитричко изчислен да трае няколко мандата =по възможност до ...ДАВНОСТ. Урра! Хайл Тотефф!

Отговори
1 1
хората на заден план

хората на заден план

28.07.2021 | 13:11

¨Изпълнението на обществената поръчка за иженеринг.." Това е точно корупционният модел на Тотев и ГЕРБ за изпълнение на обекти с обществени средства! Този модел, както и "ин хаус" поръчките, трябва да бъдат строго забранени в България! Чрез тях, ГЕРБ е раздавал милиарди на приближени фирми, заобикаляки закона за обществените поръчки! А Най-важното нещо за този проект трябва да бъде, да не пречи за придвижването и връзката на Южен с Центъра!

Отговори
9 0
Елвис Пресли

Елвис Пресли

28.07.2021 | 12:05

Затворнически рок

Отговори
8 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?