Следвайте ни

Превозвачите обжалват санкции за 270 000 лева

Надяваме се да намерим диалог с общината, обявиха транспортните босове

viber icon

Община Пловдив е в цайтнот заради неразбориите с превозвачите, след като при проверката се установиха нарушения на договора с две от фирмите. На „Автотранс - 2000” и „Хеброс бус” бяха изпратени писма, че се наказват съответно със санкции от 125 000 и 145 000 лева за това, че возели пътници с рейсовете с по-ниска от евро 6 категория, посочена в договора.

Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов съобщи в края на миналата седмица, че едномесечният уведомителен срок за заплащането на глобите изтича до ден-два, но и двамата превозвачи не са го спазили. „Ако не платят, следва прекратяване на договора”, напомни Чонов.

Собствениците на двете фирми инж. Веселин Дошков и инж. Димитър Чолаков заявиха, че ще обжалват, тъй като считат наказанието за неоснователно, и упрекнаха, че самата община нарушава договора, тъй като не изпълнява едно от условията му -заплащане на услугата на километър изминат пробег, както предвижда и европейският регламент 1370.

„Подадох възражение срещу санкциите, в момента тече седемдневен срок”, обясни  вчера за „Марица” инж. Чолаков.  Той допълни, че курсовете са били изпълнявани, което е по-важно, а някои, но не и всички автобуси са заменяни с други, с по-нисък екологичен клас, тъй като с евро 6 са били временно в ремонт.„Надяваме се да намерим диалог с Община Пловдив”, подчерта Димитър Чолаков.

Проблемът е, че ако се стигне до крайната мярка, автоматически трябва да бъдат прекратени взаимоотношенията и с фирма „Автобусни превози” на Петко Ангелов. През 2018 г. трите фирми спечелиха с един консорциум 13-те линии  № 1, 66, 7, 15, 29, 37, 222, 6, 18, 99, 16, 44 и 116 и подписаха един договор.

Общината не може да остави половината градски транспорт без превоз и до провеждането на нов конкурс, който отнема най-малко две години, трябва да възложи обслужването на транспортни фирми. Не е изключено това да бъдат същите превозвачи, защото на последния търг за следващите 8 линии се яви същият консорциум. Други кандидати нямаше.



 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

Реалист

Реалист

15.09.2020 | 06:46

А що се отнася за дошков неговите автобуси са най поддържани най-чисти технически на повечето мод персонала парфюмиране обръснати просто може да разбереш кой е кондуктор кой е шофьор а по принцип община Пловдив крайно време да се създаде общинско дружество или да изземе бившето общинско дружество градски транспорт и да го възстанови и да възстановят тролейбусния транспорт стига са правили глупости хората луди пари спечелихаот малките градове вижте какво направиха чудеса а Пловдив е на 100 години назад относно транспорта на някои хора какво правят прибират си паричките и хич не им пука за пловдивчани нито разписание нито транспорт а не виждам по какъв начин с тези скапани автобуси ще привлечете и пловдивчани да ползват градския транспорт и с това източване на бюджета за да се плаща на тези превозвачи в един момент общината ще фалира истината е общинско дружество да се печели пари а не да се плаща на частни превозвачи европроекти пари от Европа за нови автобуси нови тролейбуси за възстановяване на мрежата хората дават пари а нашите управници явно умишлено го правя това за да не се възстанови тролейбусния транспорт с защото ще изяде хляба на много от превозвачите и това ги е страх и после няма да има гуша няма да има пари в куфарчета да има рекет и някои хора ще им секнат богатствата

Отговори
0 0
Реалист

Реалист

15.09.2020 | 06:41

най-малко пък Чолаков имат работа мрънка с тези скапани автобуси скапани шофьори невъзпитан персонал този седем тук докога ще мъчи транспорт всичките негови автобуси с капани на малкото пък той има право да мрънка вие ще му щъркелите вече се разпадат а какво иска още той един нов автобус свестен не е вкарал нито разписание спазва нито нищо този селянин трябва да се отстрани от транспортната схема а не да мрънка и в общината ако направите че да му опрости глобата направо за мен това е една жива мафия и общината трябва да допусне други фирми а не само тези които са от Пловдив има много мощни фирми а не знам защо не ги допускат явно на общината не им отърва защото другите може би няма да им пуска гювеч

Отговори
0 0
someone

someone

15.09.2020 | 00:56

Крайно време е да се създава общински градски транспорт и да се купят нормални автобуси , а и да се възстанови тролейбусния транспорт ,който същите тези частници със съгласието на общината унищожиха. Никакви нови конкурси и простотии, кога най-накрая ще се види как е транспорта в Бургас и в София.

Отговори
0 0
Кузо Вичов

Кузо Вичов

14.09.2020 | 16:26

Сега следва логичния въпрос!Защо умишлено прекратихте договорите и спряхте дейността на фирма Градски Транспорт?Защо на Батаклиев прекратихте договорите и оставихте на улицата 680човека през 2013г?Защо по този начин унищожихте тролейбусния транспорт,като най евтин и екологичен?Защо заради това Пловдив изгуби около 100мил лв за да създаде екологичен транспорт и да закупи екектробуси?Защо все още след ,като не си изпълняват договорите на тези фирми се изплащат субсидии?За ако това е така не им се прекратят договорите ?Защо след като обещаха кмета да създаде общинска фирма за обществен транспорт това още не е факт?На какво се надява общината след като и в новия конкурс допусна до участие фирми,които нарушават доховорите и са неизрядни?Защо не са проверили финансовото им състояние в документите за конкурса за да не се окаже ,че същите са и с отнет лиценз и съоветно нямат право да возят пътници....?Отговорите на тези въпроси са важни и общината ги дължи на пловдивчани!

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?