Рестарт на битката за 8 градски линии в Пловдив

Превозвачите чакат среща с кмета

Битка в бранша се задава за превоза на пътници по осем градски линии в Пловдив. Общината спечели делото, което се водеше във ВАС по жалбата на фирма "Монтана - Автобусни превози" срещу критериите за избор на превозвач. 

Офертите ще бъдат отворени на 28 юли. Надпреварата е за маршрутите по линиите №№ 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93. Услугата се възлага за 10 години, както и при предишните конкурси. Общината иска от кандидатите да имат в наличност автобуси с високо качество -  най-малко евро 6, оборудвани с климатици и платформи за инвалиди.

Договорите за осемте маршрута изтекоха на 12 април и линиите временно бяха разпределени между пловдивските фирми, докато се възложи обществената поръчка.  През последните години като правило всяко класиране се обжалва в КЗК и ВАС. 

Междувременно и вчера, в последния ден на юни, пред бюрото на ул. "Отец Паисий", където се продават карти за градския транспорт, се извиха опашки. "Никой не ни е виновен, след като отново в последния момент се сетихме да си купим карти за следващия месец", самокритично рече един от чакащите пред репортер на "Марица".

Друг редовен пътник уточни, че е решил да си купи карта, за да не се изнервя, таксувайки се на "скапаните" апарати. Разказа, че на два-три пъти вече му гълтали парите, без да получи билет. В автобус №1 вчера сутринта масово се таксуваха при кондукторката. "Апаратът е развален, а и пътниците предпочитат да си купят билет от мен", обясни жената.

От фирма "Автобусни превози - Пловдив", която обслужва шест градски линии, твърдят, че в последните дни приходите са се увеличили на 2000-2300 лева на ден. Миналата седмица, когато от Община Пловдив обявиха, че се въвежда безкондукторно таксуване, от автоматите в рейсовете събирали едва по 100-200 лева оборот.

"Мъката обаче продължава, защото 30-40 процента от устройствата блокират и докато дойдат техниците, пак разчитаме на кондукторите. Те напускат масово, тъй като се чувстват несигурни. Има и друг проблем - ние започваме работа от 5 часа сутринта, а техниците идват в 9", коментира ръководителят на движението във фирмата  Костадин Тотков. 

Превозвачите са  внесли петиция  до кмета Здравко Димитров, че искат среща, за да обсъдят проблемите със злополучното електронно таксуване. Предлагат общината да прибира парите от оборота от билетите и картите, а на тях да им се плаща на километър пробег, както е предвидено според европейския регламент. Кметът потвърди пред репортера на "Марица", че такава среща ще има.

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Реалист

Реалист

01.07.2020 | 09:06

Абе защо общината не си вземи лините та ще прави конкурс сега е моментът да си вземе линиите общината да направи общинско дружество и да кандидатства за евросредства стига сте се мотали с тази електронна система умишлено се съботира от кондуктора и шофьори превозвачи разберете го за пореден път го казвам транспорт са станали общински ще видите тази система как ще тръгне защото сега превозвачите частници нямат далавера от тази електронна система и затова е съсипва ти блокират и тем подобни разберете го кмете вземете си линиите нека общината да вземе линиите да направи общинско дружество и да кандидатства за евросредства са нови автобуси възродете тролейбусния транспорт електрически транспорт трябвало да има в този голям град стига сте правили глупости

Отговори
2 0
Транспортер

Транспортер

01.07.2020 | 08:23

Сега е момента общината да си вземе линиите от тези фирми и да създадат с тях ново общинско предприятие за градски транспорт! Ако изпуснат и този момент ще продължат да бъдат заложници на фирмите и да увеличават постоянно парите за компенсации и субсидии! Чакаме отговор!

Отговори
2 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?