Следвайте ни

Премахват изнервящите задръствания на "Пещерско шосе" СНИМКИ

viber icon

Изнервящите задръствания на жп прелезите на Пещерско шосе  и бул. „Свобода” могат да се премахнат, считат проектантите  на Общ устройствен план /ОУП/ Гергана Кривошапкова и Димитър Попов.  

Инж. Гергана Кривошапкова и инж. Димитър Попов

Двамата инженери участваха  днес преди обяд заедно с екипа на „Булплан” в общественото обсъждане на проекта за изменение на ОУП, проведено в сградата на Общинския съвет  за район „Западен”. Дискусията водеха отново главният архитект на Пловдив Димитър Ахрянов и зам.-кметът арх. Невена Божкова. 

Арх. Ахрянов и авторите на плана

В залата този път присъстваха и двама бивши главни архитекти на Пловдив – Антоанета Топалова, рецензент на ОУП, и Емилия Божкова като консултант на „Макском”. Арх. Божкова беше дошла заедно със собственика на фирмата Максим Митков, за да уточни детайли по негов имот в ЖК „Парк Отдих и култура”, в който той възнамерява да строи къмпинг.  Администрацията на район "Западен" представляваше кметът Димитър Колев. 

Кметът на "Западен" Димитър Колев

За да се сложи край на тапите  на жп прелезите  на бул. "Копривщица", следва да се разшири  с още едно платно Пещерско шосе. В проекта на ОУП  габаритът на булеварда се увеличава  с 10,5 метра  от северната страна по цялото му продължение от бул. „Васил Априлов” до „Чадърите”.  Така пътят става с две платна с по три ленти и разделителна ивица по средата.

Бул. „Свобода”  също е предвиден за изграждане  до „Чадърите”, като по този начин се осигурява още една успоредна пътна артерия за трафика. В проекта на ОУП не са заложени транспортни подлези  под жп линията по бул. „Копривщица”.

„Препоръката ни е  да отпаднат товарните влакове  между  Централна гара и „Филипово” и   всички влакове в северно направление да тръгват от гара Филипово. Така съществено ще се намали чакането на жп прелезите”, обясни инж. Димитър Попов.

Проектантите категорично застават зад тезата, че градската жп линия трябва да се използва за S-бан, за който обаче  е необходимо да се затвори жп дъгата между Скутаре и Филипово. „Проблемът ни е, че сме бедни и много трудно се инвестира в пътната инфраструктура, но планът се прави за 20 – 25 години напред с оглед градът  да се развива”, коментира инж. Попов.  

В новия план бул. „Копривщица” се свързва със северния бряг на Марица и бул. „България” , като се изгражда  нов автомобилен мост до Железния. Проектът, подготвен в предишния мандат, трябва да се преработи, препоръчат пътните инженери.  Бул. „Копривщица” е проектиран с две кръгови кръстовища, едно от които е с бул. „Марица – юг”. Проблемът е, че както е направен проектът, движението се включва само с една лента в главното направление и това ще създаде неудобства за трафика, отбеляза инж. Попов. 

Район „Западен” чупи рекорда по зелените площи в сравнение с останалите райони на Пловдив  с 50 кв. метра на жител. В други градове средно на обитател има по 20 кв. метра зеленина за обществено ползване, каза арх. Димитър Костов, един от авторите на проекта. Общо в „западен” има 235, 5 хектара зелени площи. 

Георги Добрев, който живее в блок 12 на ул. „Царевец” , алармира от името на 400 души, че имат пукнатини ,  а сградата  опасно се е наклонила.  Проблемите се появили  преди време с изкопните работи  за заведението „Естакада”, построено  точно до блока.  Хората са разтревожени, че до тях , само на 10 метра от блока ще се строи друга сграда над 15 метра висока. „Като се направи и пробив „Модър – Царевец”, след 4 – 5 години изобщо няма да може да се живее в нашия блок”, мрачно прогнозира Добрев. 

Арх. Ахрянов обеща да провери, но предупреди, че  вече действащите подробни устройствени  планове  се запазват и  в  новия ОУП.  

„Екипът на проектантите е свършил чудесна работа, тъй като такова беше плановото задание за ОУП, подготвено през 2017 г., но този ОУП изцяло защитава частни интереси, включително с режима около Гребния канал”, отбеляза бившата съветничка  Сузана Николова.  Тя напомни, че в местността „Терзиите” между „Прослав” и Коматевско шосе следва отсега да се предвидят обществени  зони.  Законът дава право да се отчуждава безвъзмездно до 25 на сто от имотите,  ако те не са урегулирани. "Собствениците на имотите трудно се съгласяват с отчуждаването, но самите те ще спечелят, защото получават регулация", съгласи се арх. Димитър Костов. 

„Всички предложения и мнения ще бъдат разгледани и по възможност включени в окончателния вариант на ОУП”, увери арх. Димитър Ахрянов.

От 13,30 часа  пак в Общинския съвет ще започне общественото обсъждаъне на ОУП за район "Южен". 

Снимки от Наташа Манева

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

Юлия

Юлия

27.10.2020 | 17:12

Много ми е интересно Каназирева как контролира спазването на епидемиологичните мерки като голяма част от съветниците са без маски или с маски под носа? И това ако е пример- здраве му кажи?

Отговори
6 0
Жител

Жител

27.10.2020 | 14:34

Абе без да има подлез или надлез на Пещерско шосе какво разширение ще правите на булеварда. За какво са ви три ленти в една посока ? През 200 метра има светофари и тези 6 ленти накрая ще трябва да ги поеме ул. Гладстон ???? Явно искате магистрали да правите посред града да си правят гонки разни идиоти .Органичението е 50 км. в час кави 6 ленти ще правите . Трябва ул. Свобода и бул. Шести септември да се направят отзад между Гребната база и Свети Георги за да поемат трафика. Добре че сте инженери поне ...

Отговори
11 2
На  никой

На никой

27.10.2020 | 18:28

Не му идва на ум че кръстовищата там могат да се направят с вкопаване на траншея за жп линията а нисък надлез за автомобилните пътища.Инженйо на френски значи остроумен драги инженери и архитекти.

Отговори
5 1
Ракодов

Ракодов

27.10.2020 | 13:33

Заведението не Естакада ,а '' Ескада'' ,проверете малко не пишете наизуст.....или сега го оправете поне.

Отговори
11 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?