Следвайте ни

Подготвят нова електронна система в градския транспорт на Пловдив

Тодор Чонов: Първо анализ, след това още пари за градския транспорт

viber icon

Превозвачите, които обслужват 29 автобусни линии в Пловдив, искат Общината да им плаща според европейския регламент, но тази клауза от договорите ще влезе в след като в Община Пловдив изберат фирма, която ще надгради електронната система в градския транспорт.

В момента се подготвя обществена поръчка, увери зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов. Идеята е най-после да се въведе безкондукторно таксуване, включително чрез мобилно приложение и плащане с банкова карта, датчици за преброяване на пътниците, система за охрана. Тази година беше проведен експеримент, за да може екипът от Общината да види какъв е ефектът на системите, които действат в страната. 

Както е известно, европейската система, изпълнявана от испанска фирма „Индра”, претърпя провал. Единственото, което Пловдив получи, са електронните табели с информация за автобусите на 360 от спирките. Те ни струват фантастичната цена от 20 млн. лева.

С надграждането на електронната система парите от билетите и картите ще се събират от Общината или респективно от ОП „ОКТ”. Сега те влизат в касите на транспортните фирми.

Превозвачите в Пловдив получават годишно 7 млн. лева от Общината, разпределяни срещу отчет за дейността, броя на линиите, изпълнените курсове и вида на автобуса. За по-големите рейсове се плащат с няколко стотинки на километър в повече, отколкото за малките щъркели. На фирмите се полага и държавна субсидия - приблизително 6,5 млн. лева годишно.

С предупреждението си за протест автобусните превозвачи се надяват на 1,5 млн. лева от градския бюджет с мотив, че особено по време на пандемията няма достатъчно пътници, а са длъжни да изпълняват курсовете. Във вечерните часове, а понякога и през деня пътниците се броят на едната ръка.

Зам.-кметът по транспорт каза, че в момента се подготвя анализ, за да преценят на базата на разчетите дали се налага и в какъв размер могат да бъдат увеличени парите за градския транспорт. Обсъжда се сумата от половин милион лева, но тя не е уточнена.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Юлия Р.

Юлия Р.

01.09.2021 | 11:51

Ако не се лъжа Пловдив е единственият град с частен градски транспорт. Мисля, без да съм специалист, че и това е донякъде причина за провалената транспортна схема. Явно е крадено или най-малкото договорът е бил нескопосан. За всяко неща си има виновни, но в случая те са в парламента. Ега си държавата.

Отговори
3 0
Адвокат!

Адвокат!

01.09.2021 | 11:30

Не е на първо място анализа! То се знае отдавна, кой открадна тези 20мил.лв!На първо място, трябва виновника за кражбата на века да бъде арестуван, осъден и вкаран в затвора! След това като му конфискуват имуществото о го продадат да се вложат парите в изработка на нова система за елентронно таксуване! Другото е замитане на следите и прикриване на престъпления, което по НК е съучастие!

Отговори
7 0
Математик от БАН

Математик от БАН

01.09.2021 | 10:57

Значи автобусните фирми вземат 7+6.5=13.5 милиона лв, най-вероятно са взели допълнителни помощи от държавата, взели са пари от мярката 60/40, искат още 1.5 милиона и казват, че са на няколко милиона загуба. Бах таз математика аз.

Отговори
5 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?