Подготвят нова електронна система в градския транспорт на Пловдив

Тодор Чонов: Първо анализ, след това още пари за градския транспорт

Превозвачите, които обслужват 29 автобусни линии в Пловдив, искат Общината да им плаща според европейския регламент, но тази клауза от договорите ще влезе в след като в Община Пловдив изберат фирма, която ще надгради електронната система в градския транспорт.

В момента се подготвя обществена поръчка, увери зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов. Идеята е най-после да се въведе безкондукторно таксуване, включително чрез мобилно приложение и плащане с банкова карта, датчици за преброяване на пътниците, система за охрана. Тази година беше проведен експеримент, за да може екипът от Общината да види какъв е ефектът на системите, които действат в страната. 

Както е известно, европейската система, изпълнявана от испанска фирма „Индра”, претърпя провал. Единственото, което Пловдив получи, са електронните табели с информация за автобусите на 360 от спирките. Те ни струват фантастичната цена от 20 млн. лева.

С надграждането на електронната система парите от билетите и картите ще се събират от Общината или респективно от ОП „ОКТ”. Сега те влизат в касите на транспортните фирми.

Превозвачите в Пловдив получават годишно 7 млн. лева от Общината, разпределяни срещу отчет за дейността, броя на линиите, изпълнените курсове и вида на автобуса. За по-големите рейсове се плащат с няколко стотинки на километър в повече, отколкото за малките щъркели. На фирмите се полага и държавна субсидия - приблизително 6,5 млн. лева годишно.

С предупреждението си за протест автобусните превозвачи се надяват на 1,5 млн. лева от градския бюджет с мотив, че особено по време на пандемията няма достатъчно пътници, а са длъжни да изпълняват курсовете. Във вечерните часове, а понякога и през деня пътниците се броят на едната ръка.

Зам.-кметът по транспорт каза, че в момента се подготвя анализ, за да преценят на базата на разчетите дали се налага и в какъв размер могат да бъдат увеличени парите за градския транспорт. Обсъжда се сумата от половин милион лева, но тя не е уточнена.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
3 коментара
Юлия Р.

Юлия Р.

01.09.2021 | 11:51

Ако не се лъжа Пловдив е единственият град с частен градски транспорт. Мисля, без да съм специалист, че и това е донякъде причина за провалената транспортна схема. Явно е крадено или най-малкото договорът е бил нескопосан. За всяко неща си има виновни, но в случая те са в парламента. Ега си държавата.

Отговори
3 0
Адвокат!

Адвокат!

01.09.2021 | 11:30

Не е на първо място анализа! То се знае отдавна, кой открадна тези 20мил.лв!На първо място, трябва виновника за кражбата на века да бъде арестуван, осъден и вкаран в затвора! След това като му конфискуват имуществото о го продадат да се вложат парите в изработка на нова система за елентронно таксуване! Другото е замитане на следите и прикриване на престъпления, което по НК е съучастие!

Отговори
7 0
Математик от БАН

Математик от БАН

01.09.2021 | 10:57

Значи автобусните фирми вземат 7+6.5=13.5 милиона лв, най-вероятно са взели допълнителни помощи от държавата, взели са пари от мярката 60/40, искат още 1.5 милиона и казват, че са на няколко милиона загуба. Бах таз математика аз.

Отговори
5 1

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?