49
Следвайте ни

Подготвят бул. "Христо Ботев" за асфалт, пак висим в адски тапи

viber icon

Ремонтът на бул. „Христо Ботев“  се възобновява и строителите от днес започнаха подготовката за асфалтиране на северното платно в участъка от Централна гара до Коматевския възел. През миналата седмица те бяха принудени да спрат заради дъждовете.

„В понеделник, най-късно във вторник пристъпваме към полагане на нова настилка на бул. „Христо Ботев“, където пак ще се работи на етапи, за да не се затваря възловият път“, обясни  за „Марица“ инж. Валентин Алексиев, технически ръководител на обекта от фирма „Драгиев и ко“.

На булеварда най-напред ще полагат два пласта биндер, след това плътна асфалтова смес с дебелина четири сантиметра. Настилката се прави от бордюр до бордюр, като преди това  се премахва старият асфалт, както това стана на северното платно на бул. „Никола Вапцаров“, Коматевско шосе и на бул. „Копривщица – запад“, след като бяха сменени водопроводните тръби.   Така са асфалтирани и връзките на Коматевско шосе с бул. „Хаджи Димитър“ и „Копривщица – запад“.

„Отделни бригади вече ще работят в събота и неделя, защото времето е нестабилно. По договор проектът трябва да бъде изцяло завършен до края на ноември.  И ние искаме да няма проблеми в трафика, но обемът е голям  – освен водопровод се полага асфалт върху общо 25 000 кв. метра площ“, напомни инж. Алексиев.

Задръстванията на бул. „Христо Ботев“ изправят косите на шофьорите и пътниците, защото колите се придвижват в една лента. От КАТ не са разрешили на фирмата да затвори изцяло отделните участъци, за да не се натоварват другите улици. В час пик колоната се тътри, спирайки на всеки два-три метра от автогара Юг до надлеза.  Някои от шофьорите, включително на малките рейсове, кръстени щъркели, се изхитрят да завият по локалното платно и да изпреварят опашката поне до кръстовището на Стоматологичен факултет.

В една лента се пътува и на бул. „Копривщица – изток“ покрай Младежкия хълм.  Работата на павирания участък беше преустановена, докато ВиК подготви и съгласува изменението на проекта. В него е включено изграждане на дъждоприемни шахти, каквито изобщо не е имало в тази част на булеварда, а при проектирането бяха пропуснати.

Изпълнителят няма да иска допълнителни средства. Шахтите ще се правят с икономисани пари . Те са спестени в резултат на това, че на бул. „Христо Ботев“ тръбите и настилката се сменят до ул. „Кавала“, а не до колелото на гарата, тъй като през тази част от пътя ще минава подлезът.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (6)

Зайков

Зайков

17.10.2021 | 16:46

Видимите резултати ремонт на ремонта на ремонта

Отговори
3 1
Личо

Личо

17.10.2021 | 13:41

Един километър ремонт продължава цяло лято и есен рядко се вижда някой да работи. Безхаберие и безотговорност цари навсякъде

Отговори
9 6
Има място за критика към вече готовите участъци, ама все пак

Има място за критика към вече готовите участъци, ама все пак

17.10.2021 | 13:26

Това е доста голям ремонт, какъвто рядко се случва в Пловдив. Да бъдем търпеливи с майсторите, няма как в дъжда да работят. Пък когато приключи реконструкцията, всички ще се радват на обекта.

Отговори
10 5
Като слушам и чета

Като слушам и чета

17.10.2021 | 12:58

Май, ще ни е много трудно и си мисля, че ще ни е по-удобно да не го преасфалтираме, а?

Отговори
3 7
Аристотел

Аристотел

17.10.2021 | 12:47

Леш,Тиня и блато.Територия България

Отговори
2 10
Ми отивай

Ми отивай

17.10.2021 | 14:44

На терминал 2 и се махай бе пич . Отивай на по-хубаво . Вече е лесно . Къв ти е проблемът ?

Отговори
9 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?