Следвайте ни

По сигнал: ДНСК проверява Коматевско шосе

Спор със собствениците на имоти бави втория етап от разширението на шосето. Хората твърдят, че държавата отчуждава земите им на безценица

Дирекцията за национален и строителен контрол извърши проверка по трасето на ремонтирания булевард „Коматевско шосе“. Това се случи вчера по разпореждане на прокуратурата. Реакцията е по повод на сигнал, подаден от бившия общински съветник инж. Атанас Папаризов, който от години живее в района.

За извършването на проверката бяха ангажирани главният инженер на Община Пловдив Йордан Калев, служители на ДНСК, представители на фирмата изпълнител "Щрабаг", граждани и собственици на прилежащи имоти.  

Жалбоподателят Папаризов определи проекта като половинчат и подчерта, че при реконструкцията е нарушен Общият устройствен план (ОУП), който предвижда на бул. „Коматевско шосе“ да се изградят две еднопосочни платна с по две ленти. Той подчерта, че на указателните табели е отбелязано, че се извършва „разширение“. Папаризов обаче лично измерил новото пътно платно и е стигнал до заключение, че преди реконструкцията булевардът е бил с ширина 8,3 метра, а в момента е едва седем. Живеещите в района пък имаха забележки към осветителните лампи и светофарите, които са „набити“ по средата на тесния тротоар. Папаризов повдигна въпроса и за пускането на движението по ремонтирания пътен участък без подписан акт 16.

Докато инспекторите от ДНСК извършваха обход и проверки по трасето, главният инженер Калев се зае да обяснява на гражданите с детайли от проекта. Той заяви, че движението по Коматевско шосе не е пуснато официално, а е създадена временна организация на движението, което е съвсем различно нещо, съгласувано с полицията, пожарната и администрацията. Калев подчерта, че последният ремонт по пътната артерия, свързваща Пловдив с квартал Коматево, е бил извършен през 1956 година. По думите му, актуалният проект предвижда и втори етап, при който ще бъде изградено още едно платно с ширина седем метра и две ленти за движение. Това ще бъде възможно единствено след отчуждаването на 12 имота, които се намират от западната страна на трасето. Тази процедура обаче ще отнеме най-малко три години.  

На друго мнение беше един от собствениците, чиито имоти трябва да бъдат отчуждени, защото попадат „зад чертата“ на проекта за второто платно: „Имам имот, имам и интерес да стане пътят, но не съм съгласен това да се случва за моя сметка“, заяви мъжът, който пожела да не бъде цитиран. Според него държавната оценка от 182 лева за квадратен метър е далеч под пазарната. На този етап подобна процедура не е започнала. Собствениците обаче са готови да жалят пред съда предложената им цена, което вероятно ще забави допълнително изграждането на второто платно.

Предстои да излезе официалното становище на ДНСК, както и резултатът от извършените проверки, които трябва да покажат има ли нарушения при реконструкцията на булеварда, или не.

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?