2374

По-евтин начин: Прелези със светофари вместо естакада на бул. "Копривщица"

За да се реализира идеята, товарните влакове не трябва да се движат по линията Филипово - Централна гара, твърдят проектантите на Общия устройствен план на Пловдив 

Жп линията по бул. „Копривщица“ да се използва за S-ban, а товарният трафик да се изведе от центъра на града - това е заложено в Общия устройствен план (ОУП) на Пловдив според неговите проектанти инж. Димитър Попов и инж. Гергана Кривошапкова. За целта трябва да се затвори жп дъгата между Скутаре и Филипово. Предвидено е още "Пещерско шосе" да се разшири  с още едно платно. В проекта на ОУП  габаритът на булеварда се увеличава с 10,5 метра от северната страна по цялото му продължение от бул. „Васил Априлов” до „Чадърите”. Така пътят става с две платна с по три ленти и разделителна ивица по средата. Бул. „Свобода”  също е предвиден за изграждане  до „Чадърите”, като по този начин се осигурява още една успоредна пътна артерия за трафика. В проекта на ОУП не са заложени транспортни подлези под жп линията на бул. „Копривщица".

„Препоръката ни е  да отпаднат товарните влакове  между Централна гара и „Филипово”. Те могат да използват алтернативно трасе до гара Разпределителна, а "Филипово" да стане крайна гара за пътническите по линиите за Карлово, Хисаря и Панагюрище. Така жп линията ще се използва единствено за S-бана, а това съществено ще намали чакането на жп прелезите”, обясняват експертите. Възможно е на "Пещерско шосе", "Свобода" и бул. "Шести септември" да се изградят модерни кръстовища със светофари, които да спират и влакчетата от градската железница.  

Предлаганото решение да се изгради естакада, която да разтовари трафика на бул. „Копривщица“, бул. „Свобода“ и „Пещерско шосе“, не е оправдано от финансова гледна точка и ще навреди на визията на града, смятат те. Още повече че Планът за възстановяване и устойчивост ще финансира единствено подвижния състав на железницата. За естакада, нови пътни връзки и обновяването на линиите не са осигурени пари. В Плана е заложена доставка на общо 42 мотриси, от които 7 ще бъдат двуетажни. Влакчетата ще се движат с максимална скорост от 160 км/ч и ще бъдат оборудвани с единна система за следене на железопътния трафик ERTM.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
13 коментара
лала лала

лала лала

13.05.2022 | 06:37

Пак изкараха едни снимки от старите албуми Работа никаква

Отговори
0 0
Пещерско

Пещерско

12.05.2022 | 22:39

Изобщо не си представям накъде ще се разширява Пещерско шосе?! Аааа да. Ще се изсекат всички дървета, за да има място за асфалт...

Отговори
0 0
УМЕН

УМЕН

11.05.2022 | 21:20

Този проект е най добрия за града всички други предложения са нищожни ......

Отговори
2 3
АЛФА

АЛФА

11.05.2022 | 16:09

Юницкий Скайуей струнен транспорт за градски и извънградски условия , товарен и пътнически . Ефективен евтин и екологичен и безшумен !!!

Отговори
2 0
Петков

Петков

11.05.2022 | 15:42

Десетки пъти съм писал и мотивирал, че линията пречи на развитието на града, не е нужна на железниците, могат без нея, трябва да се демотира и то без да пострадат клиентите на ж.п. транспорта. Да се развие бул Копривчица като бърза връзка север -юг с нов мост над реката. Ес бана е химера.Виждам,че макар и по трудния начин разработчиците на ОУП постепено стигат до тази идея.Регулиратето със светофари ще е принос в световната практика за експлоатация на ж.п. транспорт.Спирачния път на влак по нормитив е хиляда метра.Някой трябва да събере кураж и да спре ж.п. линията .За 6-7-месеца проблема с прелезите се решава.

Отговори
5 3
Слава Укра и ну..!

Слава Укра и ну..!

11.05.2022 | 15:33

Айде сега, ново двайсет! Сутрин правим Sбан и усвояваме 350мил.,след обяд няма да правиме това, ще правим нещо друго! Вземе да се разберете най-накрая, че от лъжи и свирки, към най-крадливите управници в историята на Пловдив, вече се превърнахте в посмешище!

Отговори
10 2
Пловдивчанин

Пловдивчанин

11.05.2022 | 14:52

То най-хубавото от тоя проект беше именно тая естакада. Язък.

Отговори
5 2
Филебето

Филебето

11.05.2022 | 14:27

За мен най-лесно и евтино, а и логично е вкопаване на линията. Има достатъчно място от Коматевския възел до първия прелез на Пещерско линията да влезе под земята, както и преди железния мост да излезе. В пъти по-евтино от С-бан!! Освен това се елиминира шума. И отгоре ще се освободи толкова място, че пътните проектанти могат да се "развихрят" колкото искат...

Отговори
6 3
Кики тъпото

Кики тъпото

11.05.2022 | 13:07

По-добре да се премахне тази ненужна и вредна линия ,но в краен случай поне едни светофари да се сложат

Отговори
6 4
Дон Хосе

Дон Хосе

11.05.2022 | 12:16

Ееее, не било финансово оправдано... Ами тогава във всички останали български, големи градове строят кръстовища на две нива, със сигурност , които на са финансово оправдани. А ние ще си чакаме на прелезите.

Отговори
14 1

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?