Пловдивски превозвачи си поделиха осемте линии от конкурса на общината

Добре познати пловдивски превозвачи ще возят жителите и гостите на града по осемте линии, за които общината обяви конкурс. Фирмите са съдружници в ДЗЗД „Градски транспорт Пловдив - 2020“, който се оказа единственият участник, подал документи. Според обявената от Община Пловдив обществена поръчка за извършване на пътнически превоз те ще обслужват 8 градски автобусни линии - 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93.  Документите , подадени по електронен път, бяха отворени в 13,30 часа в Община  Пловдив.

Според новите правила не се налага  участниците в търга да присъстват лично при отварянето на офертите.  Те наблюдават процеса онлайн по интернет.

Според условията за кандидатстване в обществената поръчка участниците трябва да разполагат с минимален общ брой 73 автобуса с над 70 места общо (седящи и стоящи) без мястото на водача, от които най-малко 35 автобуса за превоз на трудно подвижни лица. Всичките 73 автобуса, необходими за изпълнението предмета на поръчката, трябва да са от класове І и ІІ по смисъла на чл. 149 от Закона за движението по пътищата, да са в съответствие с екологична категория „Евро VI“ или еквивалентна и да са оборудвани с технически изправни климатични системи, обхващащи целия салон.Срокът на изпълнение на поръчката е до 2028 г., обясниха от комисията.

Това означава, че автобусите трябва да са минимум  евро 6, оборудвани с климатици, а част от тях - с платформи за инвалиди. "Щъркели", както пътниците наричат малките бусове, не се допускат.

Очакваният годишен пробег за всичките автобуси по въпросните линии е над 4,6 милиона километра.

На по-късен етап ще бъде отворена и ценовата оферта, подадена от консорциума, в който влизат „Автобусни превози Пловдив ЕООД“, „Меритранс – 2002“ ЕООД, „Меритранс – 2017“ ЕООД, „Хебросбус“ АД и  „Автотранс – 2000“ ООД. Прогнозната стойност на поръчката, изчислена по реда на чл. 21, ал. 11 , т. 2 от ЗОП, е 22 895604,96 лева без ДДС и включва: изплатени субсидии от държавен бюджет и изплатени компенсации.

Съгласно документацията на възложителя Община Пловдив класираният участник ще има право да получава средства от:

- Субсидия за превоза на пътници по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт;

- Компенсация за намалени приходи от прилагането на ценови облекчения за общественипътнически превози за определени категории пътници;

- Приходи, реализирани от продажба на превозни документи;

- Приходи от реклама и други приходи, свързани с дейността;

Услугата „превоз на пътници“ ще се извършва при условията на проекта на договор, като изпълнителят е длъжен да прилага тарифите, определени от Кмета на Община Пловдив или Общински Съвет - Пловдив, включително да превозва определените групи пътници на преференциални цени, в съответствие с приложимите нормативни изисквания.

В началото на 2020 година изтече договорът за осемте линии от масовия градския транспорт. На 21 февруари Община Пловдив започна процедура по Закона за обществени поръчки, която още в самото си начало беше обжалвана.

В момента 8-е линии на градския транспорт, които са част от Общинската транспортна схема и са съгласно действащите маршрути и маршрутни разписания,се обслужват от фирми, които предоставят тази услуга чрез временни договори до окончателното финализиране на обществената поръчка и избора на изпълнител.

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
ИНДРА

ИНДРА

28.07.2020 | 15:44

Сега трябва да се оборудват и тези 73 автобуса. Електронната билетна система ще заработи изцяло поне след още една година. Кой сега ще е виновен, че в тези автобуси билети ще се купуват от кондукторите?

Отговори
0 0
Реалист

Реалист

29.07.2020 | 09:01

тази система няма да заработи докато транспортът е частен докато е в частни ръце разберете го на 100% няма да заработи защото няма далавера частниците от тази електронна система за продаване на билети в другите градове за работи защото транспорта и общински на нали се сещате това като се върже да разработи електронната система тя минава през НАП и се вижда всеки един приход и няма да мога да се укриват средства за да има далавери превозвач управник не се заблуждавайте няма да заработи тази система и кондукторите смотаните ще се мотаят още дълго дълго време с тези първобитни билети които които билети НАП не ги вижда като приход и по тоя наше по този начин се укриват средства от самите превозвачи за да могат да бъдат разпределени с управниците които лобират за тяхното съществуване

Отговори
0 0
Реалист

Реалист

28.07.2020 | 15:29

Нали тези фирми се оплакваха че се прехвърли те че са на загуба за какво се натискат да взимате линии от градския транспорт нали ревяха че са на загуба и че работят на загуба

Отговори
3 0
Реалист

Реалист

28.07.2020 | 15:28

Пак нагласена работа не знам докога в този град ще действа тъй наречената транспортна мафия докога и пак ще продължават да ме возят с тези щъркели аз съм сигурен по принцип трябва да се изкарат от употреба тези щъркели а защо не мисли общината и за електротранспорта а само за мафията грозна работа най-скапания транспорт град Пловдив си остава за съжаление благодарение на управниците от ГЕРБ не знам защо не допуснаха някоя друга фирма да участва външна от друг град а пак си е нагласиха техни хора да има парички под масата в куфарчета това е да живее мафията общината направи поредната грешка

Отговори
2 0
Реалист

Реалист

28.07.2020 | 15:24

пак нагласена работа ей пак нагласена не престанаха ще я попитам защо не беше допуснат друг участник с по-качествени автобуси пак да се изперете парите пак да има гуша и пак да продължава да не возя с тези щъркели това е срамота то в Пловдив тези работи Какво ли се чува аз прати я гербаджийски номера мални управници

Отговори
1 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?