Следвайте ни

Пловдив може да остане без градски транспорт

Превозвачите искат среща с кмета за цената на картите и билетите, той бяга по тъча

Транспортните фирми, които обслужват 29 градски линии, изнемогват, защото парите не стигат. Тази година от общинския бюджет за превоз на пътници се дават 6 млн. лева, но средствата са крайно недостатъчни. В автобусите се возят предимно ученици, студенти и пенсионери и повечето от тях ползват преференциални карти с намаление. Те са 16 лева на месец при реалната цена 50 лева, определена за останалите пътници. За един километър пробег превозвачите получават 1,60-1,80 лева при необходимия минимум 3 лева.

 


„На практика ние дотираме услугата. Тази година от общинския бюджет ни отпуснаха допълнително един милион лева, но тези средства отиват за увеличените километри, тъй като част от разписанията бяха променени, за по-високи заплати на шофьори и гориво. Реално парите  на транспортните фирми са същите", коментира Петко Ангелов, собственик на  фирмите „Автобусни превози - Пловдив" и „Меритранс".

 


Той допълни, че доставчиците на горивата  проявяват компромис за плащанията, но вече са на ръба на търпението. А спрат ли да зареждат гориво, спира и градският транспорт. „Парите не стигат”, потвърждава и  управителят на „Автотранс 2000” Димитър Чолаков.

 


От два месеца превозвачите искат среща с кмета Иван Тотев,, но той не ги приема. Градоначалникът беше обещал, че  за градския транспорт през 2019-а ще бъдат дадени два милиона лева допълнително. „Искаме да уточним дали  ще ни бъде отпуснат още един милион лева”, обясни Петко Ангелов.

 


Превозвачите недоумяват защо, след като са оборудвали  автобусите с техника за своя сметка, Общината не въвежда електронната система. Принудени са да плащат и на кондуктори, освен че трудно се намират кадри.

 


„В общината внушават, че ние извиваме ръце, но става точно обратно – ние изпълняваме социалната функция за превоз на пътници. Държим за адекватно заплащане на труда, който полагаме”, категоричен е и управителят на „Хеброс бус” Веселин Дошков.

Валентина Йеремиева

Репортер /журналист/ екип "общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (16)

Димитрина

16.07.2019 | 14:35
0 0

Браво г- н Тотев. Сега е време за малко характер. Ще започнем да ВИ обичаме пак. Пълна подкрепа. Не може само да сучат от тази община. Да направят нещо и те- по- чисти автобуси, с климатици. Точни.

Христо

15.07.2019 | 12:53
1 1

И стига с Тотев- това, Тотев- онова. Игри и игрички зад гърба му. Правилно- анализи тогава решение. Тотев си е в Пловдив. А всъщност може да бъде където реши. И той е човек. Странни хора сме. Злобари.

Мария

15.07.2019 | 12:50
1 1

Със зъби нокти- борба за кокала. Момента за превозвачите е подходящ. Има и удобно виновен - кмета Тотев. Но не той е причината...Наистина да се махат. Искаме общински транспорт. Като в Бургас. Възмутително.Мърляви автобуси, груб персонал, никаква хигиена. Иначе- не са умрели и от глад.

Николай

11.07.2019 | 12:11
3 2

Само пари искат собствениците на градският транспорт ама защо не кажат кви заплати дават на кондукторите който по цял ден се пържат в тия рейсове които нямамт климатик и само искат пари за сретсва и така нататък ама не казват колко крият от държавата

Радослава

10.07.2019 | 22:44
5 3

Градски транспорт е под всякаква критика. Нередовен, лошо поддържани автобуси, ужасни служители, невъзпитани и арогантни. И цени на картите много високи!!! На какво отгоре! Да се махат. Отдавна е време за метла.

Ракодов

10.07.2019 | 16:20
7 3

Не закачайте кмета,той е на почивка в Гърция със Спартак шефа на В и К,тъй че духайте супата и не го занимавайте с глупости в момента тества джипа на брат му толкова пари са се дали, а работи ли не работи ли ....

И. Танев

10.07.2019 | 10:54
23 1

16 лева е висока за нискокачествените услуги, като неклиматизираните или зле климатизирани салони на автобусите, липсата на автобуси след 20 часа ежедневно, арогантното отношение на персонала.... и най-вече в столицата София преференциалните карти са едва 8 лева !!!

Мария

10.07.2019 | 10:26
27 0

Возят се само ученици и пенсионери, защото нямат друг вариант, иначе и те нямаше да ползват 'транспорта' с арогатни служители, нередовен график, неработещи табла и тн и тн

Пеев

10.07.2019 | 09:52
26 0

Като не им е изгодно, да се откажат! Защо се борят със зъби и нокти за всяка линия? В София преференциалните карти са 8 лв. При много по-големи маршрути на транспорта. В София има и нощен транспорт. Но, не като пловдивския - до 22 часа!

До Глория:...

10.07.2019 | 09:34
2 7

Ти на главата ли искаш да ти тръска?

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?