Петко Ангелов: Новите изисквания на ЕП ни водят към фалит

В момента водим борба за оцеляване, трябва да сме единни и да отстояваме позициите си, без да политизираме темата

*Петко Ангелов е собственик на фирма "Петко Ангелов БГ" ЕООД.  Ето какво каза пред "Марица" транспортният бос:

Оказа се, че сме извоювали пирова победа при гласуването на пакет "Мобилност" от комисията по транспорт на Европейския парламент. Успехът ни е, че по темата има диалог и нашето мнение се чува. Но в момента положението става още по-зле, отколкото преди. Сега очакваме да разберем грешка ли е допусната, или умишлено се вкарва изискване камионите ни да се връщат на всеки три седмици. В началото трябваше шофьорите да си идват на трета седмица, защото им тежало и искали да си видят семействата. Сега на камионите ли им тежи? Идеята е да се прави по едно товарене и разтоварване в страната, в която са регистрирани тировете, веднъж на три седмици. Толкова курсове от и за България просто няма. Условието е неизпълнимо за нас и ни води към фалит. Ако имаме курс от Германия до Турция през България, не се счита като връщане дотук. 

 По въпроса за условията на паркингите, на които ще е разрешено до спят шофьорите - такива просто не съществуват - с всички екстри: баня, тоалетна, видеонаблюдение и т.н. Само един такъв съществува в Южна Франция. Нека да се направи единен информационен портал за всички съоръжения в Европа, които отговарят на условията, защото ние няма как да знаем за съществуването им. Планирането на такава почивка ще промени и графика с часовете за каране. Така и това условие се оказва неизпълнимо. Освен това шофьорът не може да напуска камиона с товара, защото, ако има проблем, застрахователите не покриват такъв риск. 

С тези условия ще ни изядат хляба и целта май е да ни вземат шофьорите. Но българските фирми са с по 9 часа каране, а не 10 или 11 като чуждите. Заплатите ни също са доста по-големи. Предлагаме по-добри условия от тези на чуждите компании. 
Сега е важно да бъдем единен бранш. Има надежда, защото има диалог. Имаме и пълната подкрепа на правителството. В момента водим борба на живот и смърт за оцеляване. Не трябва да се политизира въпросът. А и държавата ще загуби 7 млрд. евро БВП, ако ние фалираме. Продължаваме преговорите и се надяваме да бъдем чути. 
Важно е и да се знае, че не сме постигнали "пълна победа", както някои евродепутати обявиха - това е заблуда за обществото и за министър-председателя.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?