Следвайте ни

От читателите: Шофьори подминават спирки като малка гара

viber icon

Пътниците в градския транспорт често се жалват, че шофьори масово подминават спирките като малка гара. Това се случва дори когато там има чакащи, в резултат на което хората трябва да разчитат на следващия автобус, губейки още 15-20 минути, а понякога и повече.

За такъв случай ни разказа ​пловдивчанката Галина Драголова. „На  26 март, около 12.40 часа, на спирката "Хотел Санкт Петербург - север" шофьорът на автобус с номер 32 31 по линия № 99 отказа да отвори вратата, за да се кача. Забелязах, че този автобус беше спрял със затворени врати, но не потегляше. След като се приближих и видях, че вътре има пътници, стигнах до средната врата, помахах и дори почуках на прозореца. Кондукторът ме видя и каза нещо на водача,

но вместо да отвори вратата, автобусът потегли”,

описа неприятната ситуация жената.  

Според пътничката това не се случва за първи път, затова би трябвало работата на превозвачите да се отчита и според културата на обслужването, а не само на километър пробег. „Напразното търкаляне на гуми създава излишно вредни прахови частици във въздуха, който дишаме”, твърди Драголова. 

„Безкомпромисен съм и наказвам недисциплинираните шофьори,

въпреки че има недостиг на кадри. Постоянно предупреждаваме водачите да бъдат внимателни спрямо пътниците и да спазват правилата”, каза управителят на фирма „Хеброс бус” инж. Веселин Дошков.

Други превозвачи в Пловдив пък твърдят, че заради липсата на достатъчно шофьори няма как да се преборят с тези нарушения на договорите с община Пловдив.

Ако направиш забележка и го санкционираш, хвърля заявление за напускане,

споделят шефовете на транспортните фирми. Но допълват, че има и много дисциплинирани шофьори, които спазват стриктно утвърдените правила. Едно от тях е задължителното спиране на спирката дори в случаите, когато няма пътници за слизане и качване. В договорите за обслужване на линиите е записано, че за този род нарушение се налага глоба от 300 лева.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

2222222223

2222222223

29.03.2021 | 14:08

Както шофьорите,така и повечето автобуси са под всякаква критика-мръсни,шофьорите без маска,минават на червен светофар.Пълна простотия........

Отговори
0 0
обикновен пътник

обикновен пътник

29.03.2021 | 10:31

Това е всекидневие, не само с 99 и с много други автобус.Поне няколко пъти на спирка в Тракия Форум, автобус 10 не спира. В най-големите студове, след чакане на 30-40 мин. минава автобус който неспря. Хванах такси, но жалко беше за възрастна жена която се разплака и остана да чака следващият който не се знае дали одново ще спре. Да непохващаме темата с изнудването, да им върнеш билетчето, направо си го искат. Не съм запознат със заплатите им или с брой персонал, но е недопустимо поведение, както на шофьорите така и на ръководството. В слабо цивилизовани държави е по адекватен градския транспорт. Европа - далече поне този БРАНШ!!!!

Отговори
3 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?