49

Официално: S-банът на Пловдив - приоритет в Националния план за възстановяване

S-банът на Пловдив официално ще се финансира с пари от Европа. След последните редакции, проектът е включен в Националния план за възстановяване и устойчивост на България, стана ясно на среща на обществения съвет в Министерство на финансите днес. Крайградската железница за Пловдив дори е закъсняла, при положение, че там от години има изградена инфраструктура, коментира министърът на финансите Асен Василев. Според регламента на ЕК всички проекти, включени и одобрени в Националния план, трябва да бъдат приключени и разплатени в много кратки срокове – до 30 юни 2026 г. Припомняме, че проекта за S-бан е заложени  в Плана за интегрирано развитие на община Пловдив (ПИРО) за периода 2021-2027 г

 Основен приоритет в раздел транспорт на българския план за възстановяване е въвеждане на редовен крайградски и междуградски жп транспорт около големите градове, разясни пред обществения съвет Виктор Чаушев, съветник на министъра на транспорта Николай Събев.  Заложена е доставка на общо 42 мотриси, от които 7 ще бъдат двуетажни. Те обаче са предвидени за района на София, за да поемат трафика София – Перник и София – Своге, където натовареността е най-голяма. За целта 373 милиона лева ще дойдат от Европа, а ангажиментът на държавата е да осигурява поддръжка на инвестицията в следващите 15 години.

Отделно от това ще бъдат закупени 20 електрически pull push влака, които да обслужват основни направления в страната. Според заложените технически спецификации електричките трябва да развиват скорост до 200 км./ч. Тази скорост обаче е твърде оптимистична за нашите географски ширини, тъй като дори модернизираният участък Пловдив – Свиленград позволява вдигане до максимум 160 км./ч, а по линията Пловдив-Бургас има отделни участъци, където и далеч по-ниска скорост е невъзможна, стана ясно на дискусията.

Сред останалите проекти, включени в Националния план са изграждане на интермодален терминал в Русе, внедряване на модерна система за управление на ЖП – транспорта, третия лъч на метрото в София.

От помощта на ЕС за възстановяване и устойчивост България ще получи 3.6 милиарда лева за специфични икономически мерки, 5,6 милиарда за енергиен преход, за  дигитализация и свързаност – 2.4 милиарда и социални мерки – 2 милиарда лева, изброи министър Василев.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
14 коментара
ГЮРО

ГЮРО

14.02.2022 | 13:55

Този т.н. S-бан не е нужен никому, освен на иди00тите, които ще усвояват милиончетата. Много милиони, 300 милиончета на вятъра, без реална полза за града и населението. Колко души ще пътуват два пъти дневно между Централна гара и гара Филипово, бе дебили ниедни?

Отговори
5 1
Реалист

Реалист

12.02.2022 | 09:26

Стига с тези фантазии вие не разбрахте ли че в Пловдив и Пловдив има нужда от електротранспорт от един най-евтин транспорт който го съсипаха гербаджиите даже по-хубав и по-изгоден от електробусите разберете го тролейбуса е най-читави електротранспорт и най-евтин за поддръжка разберете го възстановете тези тролей стига с тези електробуси стига сте цапали издрапали с тези автобусни превозвачи на рекетират общината да искат билети 1:50 без никакво основание с този скапан транспорт s-bahn е хубава идея но обаче все пак този s-bahn не може да минава през улиците на Пловдив работете и за възстановяване на тролейбусния транспорт новите тролеи ни са като старите име ти го напредвид това

Отговори
4 2
намръщенЪ

намръщенЪ

14.02.2022 | 11:58

Тролейбусният транспорт го съсипаха не герберите, а ДРУГАРЯТ БАТАКЛИЕВ, който докара щайги трета употреба! Веднъж се качих на такава и после не посмях. До края на 2011г. тролейбусният транспорт вегетираше и агонизираше. Колкото до S-бан, такъв създаде Гъренвски, но той преживя от ден до пладне, натоварено бе между Централна гара и гара Тракия в някои часове, след това оставаха по 2-3 пътника :(((

Отговори
2 0
Тиква

Тиква

11.02.2022 | 20:00

Според мен електората на Герб трябва да ходи пеша, дето викаше ТКП.

Отговори
11 3
Minko GEIO

Minko GEIO

11.02.2022 | 19:16

abe miri6e li mi YOI

Отговори
0 4
Какъв ЕСБАН, бе,

Какъв ЕСБАН, бе,

11.02.2022 | 17:55

Какви пет лв. и то в Пловдив. Град с 340 000 жители плачещ за ЕСБАН. Е таковата чудо ще да е първо в света. Вместо глупости община, пд депутати, обществени организации, фенове и тн да се хванем и да поставим спешния въпрос с територията на община Пловдив. Кръвопийците от Родопи, Куклен, Марица и Асеновград стига да смукали от ресурсите ни.

Отговори
19 6
петков

петков

11.02.2022 | 17:09

Въпреки всичко решението е необходимо и може да реши много проблеми с транспорта около София и големите градове. Трябва спешно да се обследва възможния пътникопоток по различни направления. Който първи го направи има шанс да вземе повече пари.Трябва непрекъсната връзка на кметовете с НКЖИ;Да не се робува на естакадата гара Пловдив-гара Филипово, която свършва в р.Марица в единичен мост а да се разработят направленията Стамболийски -Асеновград, Скутаре и Филипово -Калояново.Иначе наистина ще стане да се усвоят едни пари.

Отговори
11 3
ГЮРО

ГЮРО

14.02.2022 | 13:59

Трябвало да се изследва... Тепърва баба за дърва. Ами как се взима решение за 300 милионен проект без обосновка и икономически ефест? Не говоря за бакшишите, а за реалната полза за хората в града.

Отговори
0 0
Киро Тъпото

Киро Тъпото

11.02.2022 | 16:58

Какво стана с околовръстното ???? То не е ли приоритет ? Неремонтираната част е трагедия. Почти година е спрян ремонта. Защо ???? До сега щеше да е завършено вече ако не бяха тези о.трепки на Радев и ПП. По важно е явно Киро да се занимава с Македония, Гешев и ваксинация .

Отговори
18 11
ГЮРО

ГЮРО

14.02.2022 | 14:02

Пловдив продължава да няма цялостно околовръстно шосе. Автомобилите, включително и ТИРовете, от Асеновградско шосе до "Скобелева майка, преминават през града, най-вече през ЖК "Тракия", насищайки въздуха с невъобразим прахоляк.

Отговори
3 0
Каквото и да направят

Каквото и да направят

11.02.2022 | 16:43

Е повече от нищо

Отговори
9 3
Закривай, закривай, закривай, закривай, закривай

Закривай, закривай, закривай, закривай, закривай

11.02.2022 | 16:29

Тея копаят здраво дъното!!!!!!!!!!!!!!!!!! Марсианци.

Отговори
14 9
Пуф, паф

Пуф, паф

11.02.2022 | 16:29

Само да не дават пари на тези клептомани от Общината! ! Че тези като видят европейски пари и полудяват и до като не ги откраднат мира няма да имат! Ама после, пак ние ще им плащаме борчовете! Да възлагат строителството директно от Брюксел на фирми от Германия, защото са най-добри в този вид транспорт!

Отговори
24 3

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?