Следвайте ни

Общината и НКЖИ намериха начин да спасят Бетонния мост

viber icon

Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/ ще представи решение за запазване на пътната връзка Бетонен мост, без да се бута същестуващото съоръжение. Бъдещето на пътната връзка се превърна в ябълка на раздора между Община Пловдив и НКЖИ заради недоволството сред гражданите. Първоначално част от проекта за модернизация на ЖП възел Пловдив, за който е осигурено европейско финансиране, предвиждаше бетонният мост да бъде съборен, а връзката между центъра и район "Южен" да става с пробив под Централна гара. Няколко пъти в края на мандата си бившият кмет на Пловдив Иван Тотев заяви, че мостът не може да бъде спасен. 

След поредица от срещи между новия градоначалник Здравко Димитров и ръководството на НКЖИ обаче решение е намерено. Според идейния проект ще бъдат запазени основите на Бетонния мост и двата съществуващи подхода, които ще се надградят и удължат. Във високата част ще бъда изградено второ ниво с нови връзки. Те ще позволят подход към съоръжението и от посока запад. Във високата част ще бъдат построени едно или две кръгови кръстовища, които да разпределят трафика, за да няма задръствания. По време на реконструкцията най-високата част на сегашния път ще бъде демонтирана и повдигната, за да може да се осигури трасе за високоскоростните влакове. Предвидено е новото трасе да е с две платна по две ленти.  

Техническият проект все още не е готов. Когато той бъде входиран в Общината, от администрация веднага ще го представят на пловдивчани и на медиите.

Финансиране за строителството ще се търси и от общината, и от НКЖИ. Това е залегнало в допълнително споразумение за изграждането на пробива под гарата, което ще бъде сключено между местната администрация и железницата. Дали то ще бъде подписано обаче трябва да решат общинските съветници на редовното си заседание утре. След това кметът Здравко Димитров и шефът на държавната компания инж. Красимир  Папукчийски могат да го парафират.

Точката влезе в извънреден порядък часове преди заседанието. Споразумението е необходимо, за да може местната администрация и НКЖИ заедно да внесат документ за издаване на строително разрешение за пробива и две допълнителни пешеходни пасарелки.

Ангажимент на общината е да оказва необходимото съдействие, включително и за съгласуване, подписване и подаване на документи, необходими в хода на проектирането и строителството на обекта. Споразумението е със срок на действие до 5 години.

Пробивът под гарата е от изключително значение, защото той значително ще улесни връзката между двете части на Пловдив, които са разделени от жп линията. Той ще свързва булевардите "Васил Априлов" и "Македония".

Още от категорията

Виж всички

Коментари (11)

Кристиян Ваклинов

Кристиян Ваклинов

27.04.2021 | 12:56

Ще се бутне ако трябва.Каквото трябва ще се направи,просто трябва да се мълчи и а не да се философства!!!

Отговори
1 2
Данъци без инфраструктура

Данъци без инфраструктура

27.04.2021 | 08:55

Бутането на моста е равносилно на отделянето на Кичука от Пловдив. Ако затворят и прелезите, без подлези, нещата ще са още по сложни.

Отговори
4 0
УМЕН

УМЕН

27.04.2021 | 01:12

МОСТ е ясно че няма да има кой е Пловдивския кмет да проваля проект за милиарди този строеж е международен кой е той че ще го проваля тук има много хора които си вярват още от тук ще минава междуконтенталният влак от ПЕКИН до ЛОНДОН в момента строежа на тази линия е стигнала до ИРАН тези коптори даже са срам за града и държавата представете си какви грозни неща ще снимат пътниците около гарата стари сгради обрасли с трева и храсти.........

Отговори
5 7
Трябва

Трябва

27.04.2021 | 08:49

Всеки град се договаря по отделно, как ще им се решат проблемите, от кметовете зависи много. Иначе ще се наложи сами да си го правим, някъде далеч в бъдещето.

Отговори
2 1
До умен

До умен

27.04.2021 | 09:00

Това, което си написал е като оправдание на гербаджиите, за централизираното им управление и безхаберие, най вече към Пловдив.

Отговори
4 0
Майна

Майна

27.04.2021 | 00:28

Излиза, че Иван Тотев е казал иситната. Мостът в сегашното му състояние не може да остане след реализирането на пробива под централна гара. Ако се вземе решение да има мост, то той трябва да се изгради наново с отделно финансиране.

Отговори
6 2
Пълни фантазмагории за незапознати читатели

Пълни фантазмагории за незапознати читатели

26.04.2021 | 22:01

Повдигането на моста с 2.40м автоматично увеличава дължината на подходите с около 50-60м. От запад ще тръгва почти от гарата. От изток почти от средата между сегашното разстояние и сточна гара, като ще остане една лента за Ценрална гара. От южна страна е насип и ще е на 100% напълно ново съоръжение, което ще подмине входа на стадион Спартак. Т.е. ще затвори улицата северно от стадиона и южно от Била. Тази "дъвка" се поднася само за идващите извънредни избори и за неуки общинари.

Отговори
12 2
TIK

TIK

26.04.2021 | 19:57

Това технически е неизпълнимо, ако не се избутат сградите и от двете страни на Бетонния мост.

Отговори
12 4
хахаха

хахаха

26.04.2021 | 19:55

журналистката как разбра, че без да се бута, когато бутането е 100% сигурно :)

Отговори
9 2
Батко

Батко

26.04.2021 | 19:51

Докато не видим нов мост, това са празни приказки!

Отговори
13 2
От Кичука

От Кичука

26.04.2021 | 19:48

Бутането на моста е глупост.

Отговори
16 6

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?