Обрат! И превозвачите искат електронно таксуване в рейса

Собствениците на транспортните фирми се заканиха вчера, че ще спрат рейсовете заради намалените субсидии за 2020 г. Здравко Димитров веднага ги покани на среща в общината и тушира напрежението.

 

Превозвачите, които обслужват 29 градски линии, са поканени лично от кмета Здравко Димитров да участват в разговорите с представителите на испанската фирма "Индра" и ще присъстват на планираната утре среща с испанците. Ние също искаме час по-скоро да се въведе електронната система и превозът на пътници да ни се заплаща по Европейския регламент 1370. Това ще подобри качеството на услугата, коментираха шефовете на фирмите Петко Ангелов /"Автобусни превози"/, инж. Веселин Дошков /"Хеброс бус"/ и инж. Димитър Чолаков /"Автотранс 2000"/. 

Както "Марица" писа, екипът на "Индра" пристига на 15 януари в Пловдив по покана на кмета Здравко Димитров с цел да се изяснят всички проблеми около електронната система в градския транспорт, която трябваше да бъде въведена преди 4 години. 

От фирмите се заканиха вчера, че ще спрат рейсовете заради намалените субсидии за 2020 г. Здравко Димитров веднага ги покани на среща в общината и се разбра с протестиращите. В присъствието на зам.-кметовете по финанси и по транспорт  Илия Кирчев и Тодор Чонов превозвачите получиха уверението, че ще бъде направена оптимизация на транспортната схема, след което през март или в началото на април отново ще се преговаря за субсидията.  

Открити сме за диалог, превозвачите са наши партньори, но и от наша страна

 контролът ще бъде завишен,

подчерта градоначалникът.  

През 2019-а от общинския бюджет на транспортните фирми бяха дадени 7 450 000 лева. В средата на година компенсациите бяха завишени с половин милион лева. Това стана именно след намесата на Здравко Димитров, тогава областен управител. Оказа се обаче, че за тази година са предвидени едва 6 950 000 лева, или с половин милион лева по-малко от 2019-а. 

Според Европейския регламент №1370, който трябваше да бъде въведен и в Пловдив с реализирането на Транспортния проект, общината трябва да събира всички приходи от дейността и да се разплаща с превозвачите на изминат километър. Общинската субсидия обаче трябва да се разпределя само сред фирмите, които обслужват губещи линии. Тя трябва да е в такъв размер, че да осигури поне 5% рентабилност от съответните маршрути. Отделно от това от републиканския бюджет идва компенсаторно плащане в размер на около 5 млн. лева годишно за преференциалното пътуване на различни социални групи и служители. 

 В Пловдив методиката не сработва, защото електронното таксуване не е въведено.

Така фирмите продължават да събират приходите от билети и карти, което прави взаимоотношенията с общината напълно объркани. 

Според договорите, сключени в миналия мандат, за един километър пробег с малък автобус общината трябва да плаща 1,78 лева, а с голям - 1,95. Превозвачите твърдят, че са ощетени, тъй като реално получават с 40 стотинки по-малко на километър. В същото време разходите се увеличават, включително с ръста на минималната заплата и осигуровките.

От фирмите са поискали да се увеличат цените на абонаментните карти, но Здравко Димитров остана непреклонен. Цените на билета в градския транспорт, както и на картите, се запазват, увери кметът.

За сравнение във Варна цената на пенсионерската карта в градския транспорт за една линия е 35 лева, а в Пловдив възрастните хора пътуват с карти от 16 лева във всички автобуси, дадоха пример от общината. 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Ааааааа

Ааааааа

14.01.2020 | 17:48

Повечето от наличните автобуси в Пловдив са опасни за правостоящи пътници: те спират и потеглят със силни откати, особено като се карат от водачи с ниска квалификация и занижена отговорност. Факт са многобройните, с различна степен, наранявания на пътници вследствие на такива откати. Ако в такъв автобус пътникът трябва да остане прав за да се чекира, опасността и рискът се увеличават още повече. Разбира се, рискът го носим ние, а не тези, които вземат уж "отговорни" решения. Плащаме си билетчета, които уж били носели застрахователния риск, но това е пълна лъжа. Когато някой се нарани и дори влезе в болница, "застрахователят" не плаща болничното лечение, нито разходите за платен отпуск по болест, които се поемат от НОИ, т. е. от всички нас! И, за сведение на различните НПО - защитници от дискриминация, в тези високо рискови автобуси пътуват предимно жени, пенсионери и ученици. А онези, които вземат „отговорните” решения, не са стъпвали в градския транспорт!

Отговори
0 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?