Следвайте ни

Нови екологични автобуси пуснаха по три градски линии

viber icon

Чисто нови 14 автобуса "BMC" с екологичен клас Евро 6 тръгнаха по градските линии №6, 37 и 29 на фирма "Хеброс бус". Рейсовете са на метан, със 75 места, комфортни, а част от тях са оборудвани с платформи за инвалиди, обясни управителят на дружеството инж. Веселин Дошков.  

Инвестицията е направена според условията на договора, сключен през 2018 г., който задължава превозвачите да возят пътници само с автобуси с екологичен клас минимум Евро 6.  Както "Марица" писа, от Община Пловдив наскоро бяха наложили санкции на "Хеброс бус" и "Автотранс - 2000", че се допускат случаи, когато изискването за екологичен клас не се изпълнява и по маршрутите се движат рейсове с двигатели Евро 5. И двете фирми са подали възражения.

"Основният мотив, който посочих, е хроничното недофинансиране на услугата от страна на Общината. По тази причина от 2018 г. досега имаме 5,5 млн. лева отрицателен финансов резултат, което възпрепятства да инвестираме в допълнителни превозни средства", обясни инж. Дошков. Той напомни, че превозвачите чакат инициатива от Община Пловдив за изработване на механизъм, по който да им се заплаща на километър пробег, както е предвидено в европейския регламент 1370 и в договора за превоз на пътниците от 2018 г. 

Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов прие с адмирация новината за новите рейсове. "Пловдивчани заслужават удобен градски транспорт. Радвам се, че последните ни действия и работа на администрацията дадоха резултат и всички автобуси по линиите от договора от 2018 г. ще са Евро 6. Целта ни е да постигнем това и с автобусите по новия договор, който предстои да подпишем. По този начин опазваме чистотата на въздуха в града. Община Пловдив винаги е подкрепяла малкия и средния бизнес, наясно сме със затрудненията около извънредното положение и мерките срещу COVID-19, но транспортът не трябва да е за сметка на пловдивчани, а в услуга и полза на гражданите", коментира Тодор Чонов. 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

К.И

К.И

22.09.2020 | 09:11

Хубави са вчера се возих на един такъв по 29 и кондукторката каза, че повечето ще идат на 10,20 и 37. Сега временно ще са по тези линии да ги изпробват. Е да малко са тяснички но пак по-добре от щъркелите на Чолаков и Петко.

Отговори
1 0
Реалист

Реалист

22.09.2020 | 10:29

Е те колко повече те са толкова за две линии а после пак същата песен с нов глас той е старата песен с нов глас пак бараки но нека това е хубаво но мисля че трябва да се 12-метрови още по-добре ще бъде

Отговори
0 0
Реалист

Реалист

22.09.2020 | 08:44

То това е нормално дошков да го направи Пловдив трябва електротранспорт а не автобуси хората чудеса направиха с тролейбусния и електробус Ния транспорт на нея тука се връщаме в каменната ера това е хубаво че са на метан ама поне да бяха големи автобуси те са малки пак но по-добре от щъркелите не знам дали ще вкарва още нови автобуси дошков защото тези са малко според мен а Чолаков Какво прави нищо а цялата истина да се създаде ново общинско дружество да се възстанови електротранспорта електробуси ако трябва да купи общината и да развие един комфортен градски транспорт аз това не виждам тези малки автобуси някакъв комфорт всичко пак ще бъде като сардели натъпкани вътре пътниците особено в пиковите часове

Отговори
1 0
Пътник

Пътник

22.09.2020 | 07:59

Като сключи новия договор автобусите ще отидат там и тук отново ще тръгнат баракудите.

Отговори
2 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?