Нова пътна връзка ще свързва „Южен” и „Тракия”
- 10:15, 25.05.2022
- 11:04, 25.05.2022
- 12 773
- 12
Обсъждат документа, който определя най-важните проекти за града в следващите десет години, на сесията на Общинския съвет в четвъртък
Нова пътна връзка ще свърже бул. „Александър Стамболийски” в район „Южен” и ул. „Цар Симеон” в „Тракия” през Коматевско и Кукленско шосе. Сложното съоръжение е един от четирите приоритетни обекта, включени в Плана за интегрирано развитие на Община Пловдив (ПИРО). Проектът беше публикуван в сайта на Общината и обсъждан на публична дискусия с граждани, а утре ще се разглежда на сесията на местния парламент.
Изграждането на пътя струва 50 млн. лева според сметките, преди инфлацията да ни удари. Другите три приоритетни обекта, които ще облекчат трафика, са продължението на бул. „Северен“ от Брезовско шосе до Карловския надлез и ул. „Победа“ за 30 млн. лев и нов мост над Марица, който ще осигури прякото преминаване между бул. „Копривщица“ и „България”, също за 30 млн. лева. След драстичното поскъпване на строителните материали и горивата тези индикативни стойности се вдигат най-малко с 50%.
За развитието на пътната мрежа в Пловдив няма технически проекти, но в Общината се надяват да кандидатстват за финансиране в новия програмен период 2021 - 2027 г. на ЕС.
Условието е най-напред да бъде приет ПИРО
Инвестициите, необходими за разширение и ремонт на пътища, благоустрояване на междублокови пространства, строеж на детски и учебни заведения, развитие на спортната база, сред които обекти фигурира и прословутият стадион "Пловдив", и осигуряването на първите 20 електробуса за градския транспорт, са в размер на 1 045 121 900 лева. Четири са източниците за финансиране, набелязани от градската управа - 82,4 млн. лева от собствени средства на Общината, 19,5 млн. лева от републиканския бюджет, 368 млн. лв. по оперативни програми на Европейския съюз и 575 млн. лв. от други институции, включително и от кредитни.
Преди да се изгради пътната връзка между районите „Южен” и „Тракия”, трябва да се разшири бул. „Александър Стамболийски”, за който са планирани 40 млн. лева. На булеварда до този момент не е отчужден нито един от над 40 частни имота. Ако това не стане, подлез "Модър - Царевец" ще реши само частично проблема с придвижването от район "Западен" до "Южен".
В ПИРО е включено намерението за
разширението на Коматевско и Пещерско шосе,
на бул. „Васил Априлов“ от Пещерско шосе до бул. "Шести септември", на ул. „Царевец“ от Пещерско шосе до бул. „Свобода“. Със средствата от заем, договорен чрез Фонд за устойчиво градско развитие, се финансират пробивът „Модър - Царевец”, разширението на ул. „Царевец” и подлезът до Водната палата, чийто строеж ще започне през есента.
Намеренията за тези обекти датират най-малко от две десетилетия.
Десетки други улици са включени в ПИРО с цел развитие на градската среда. Сред тях са ремонт на ул. „Любен Каравелов“ от бул. „Васил Априлов“ до „Христо Ботев“, нов път от Прослав до Коматевско шосе през местността Терзиите, ул. „Кукуш“, за чието разширение са нужни 9,5 млн. лева, улиците в Тютюневия град на обща стойност 10 млн. лева. Осем нови пътни връзки, сред които е и Южната тангента между ул. „Кукуш“, „Акад. Петър Динеков“ и Коматевско шосе, ще се изграждат в Пловдив, но при условие че има пари.
Според Общия устройствен план на Пловдив, приет през 2007 г., в Южната тангента се включва трафикът от бъдещия подлез под Централна гара между бул. "Васил Априлов" и "Македония".
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни











