2374

Нов трус в градския транспорт в Пловдив, прекратяват договора за 8 линии

Нов трус се задава в градския транспорт в Пловдив. Договорът за превоз на пътниците по осемте линии от общо 29 ще бъде прекратен, ако не се намери друга юридическа възможност, научи „Марица”. Информацията беше потвърдена и от ресорния зам.-кмет  Тодор Чонов. 

Линиите, които ще останат без превозвач, са № 4, 10, 12,20,22,24, 27 и 93. Договорът е подписан след търг с консорциум, в който участват фирмите „Автобусни превози – Пловдив”, „Хеброс бус” и „Автотранс 2000”. 

Причината е, че има неизпълнение на курсовете, особено по линия № 10 на „Хеброс бус”, обясни Чонов. 

„Налагаме санкции на фирмите, включително за подминаване на спирките, но пак  всеки ден има неизпълнение на разписанията.  Другият вариант е да се подпише споразумение, според което участниците в консорциума да поемат обслужването на линиите на фирмата, която не изпълнява договора”, обясни Тодор Чонов. 

Превозвачите са изумени от този обрат. Собственикът на „Автобусни превози –Пловдив”  Петко Ангелов сподели, че по неговите линии изпълнението е 98 % и досега от община Пловдив не е имало сериозни забележки.„Две години работихме в тежките условия на пандемията и в момента в трите фирми има 50 болни от ковид”, коментира той.

В общинско предприятие „Организация и контрол на транспорта” са представени копия от болнични, уведомен е и ресорният зам.-кмет.

Превозвачите напомнят, че са инвестирали в закупуване на автобуси с екологичен  клас 5 и 6, за да отговарят на конкурсните условия. Решението за допълнителната субсидия от 1 млн. лева, гласувано в Общинския съвет през септември, не е изпълнено, вероятно заради проверката на прокуратурата.  Междувременно цената на нафта се покачи на 2,70 лева, ръст има и на другите горива.  Петко Ангелов, инж. Веселин Дошков и инж. Димитър Чолаков  коментират, че единственото, което са искали от общината, е да се спазва европейски регламент, според който от бюджета се покриват всички разходи  при пробег на километър и се гарантира минимална печалба.

Предположението  е, че конкурентна компания иска да вземе градския транспорт в Пловдив. 

„Изпращаме уведомление на фирмите и ако не намерим друг вариант, след прекратяването на договора ще поискаме от областния управител да разреши да предприемем спешна мярка за възлагане на линиите на друг превозвач”, каза Тодор Чонов.

По закон линиите могат да бъдат възложени временно, след което общината трябва да обяви нов конкурс.

 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
16 коментара
Баламосвате ни

Баламосвате ни

17.11.2021 | 14:39

Какво ни баламосвате с някакъв си екологичен клас 5 и 6?! Тези автобуси на никакви нормални стандарти не могат да отговорят: в повечето автобуси вътре шумът от мотора надхвърля допустимите децибели (често към него е добавена дори някаква пищялка); не могат плавно да спират и потеглят, а откатите при това са толкова силни и опасни, че са предизвикали множество травми на пътниците; задвижването на вратите е такова, че след като затвори веднъж вратата, шофьорът не може пак веднага да я отвори и така често колата потегля под носа на някой пътник; седалките са толкова тесни, че двама души могат да седнат удобно на двойна седалка само ако са кльощави; вътрешните стъпала са твърде високи и опасни в случай на откат докато някой се качва или слиза от тях; големите празни пространства до средната входна врата не позволяват пътникът да се хване или подпре някъде докато се придвижва към нея (точно така една пътничка пред очите ми падна в цял ръст на пода). За капак, на пилона до вратата, където трябва да се хващат пътниците при слизане и качване, е поставено "чекиращо устройство". Тези, които са проектирали, произвели и закупили такива "превозни средства" са или тотално необразовани, или си мразят клиентите! ... А най-вероятно и двете!

Отговори
1 0
Алфа

Алфа

13.11.2021 | 12:37

Инвестирайте в градска лека железница например от Смирненски до Тракия през Остромила ! Градът расте бързо и разтоянията са кошмарни . Кръстовщато на прелеза пещерско шосе и бул Копривщица , Коматевски възел са ужасни !! Леки бързи влакове с надлези да бъдат основно средство за масовия работещ гражданин , разтоварване на автомобилния трафик

Отговори
5 1
Антон

Антон

13.11.2021 | 08:48

И с 12-ките стана ад. В четвъртък сутрин на централна гара 20 мин. чакахме 12-ка. За събота и неделя сутрин да не отворим. Първото 12 идва към 6:40-45 и са на 30 мин. През това време други автобуси минават по 2 пъти. Кошмар. Голям град, толкова работещи идват и от други населени места, а киснеш по 15 до 30 мин да чакаш някои автобусни линии. Това не е качествен градски транспорт.

Отговори
8 0
Реалист

Реалист

13.11.2021 | 07:50

Тези превозвачи нямат място в Пловдив с тези грозни щъркели крайно време да ги махнат и тримата и общината да си стъпи на крака това е само в Пловдив такива престъпници да ни возят какъв инженер може да бъде Димитър Чолаков някой може да каже какъв инженер дошков по може да е инженер ама Чолаков а да не говорим за Петко Ангелов един прост шофьор ще ми стане чорбаджия на градския транспорт

Отговори
11 1
Кашпировски

Кашпировски

12.11.2021 | 16:45

Сега, следва сценария:Общината прекратява договора на ХБ. Банката си взима автобусите. ПА се договаря с банката и тя му прехвърля автобусите на безценица! След, което като част от консорциума ПА става монополист и му се дават всички дотации на куб! С тях се разплаща с банката и взима автобусите! ВД и ДЧ остават на сухо! Спасението е ВД, да си каже това което обеща преди време и да разкрие истината за корупцията в общината! Той вече е пътник и няма, какво да губи!

Отговори
14 1
Славчо

Славчо

12.11.2021 | 15:58

До една година ще имаме само една фирма в градския транспорт. Не е трудно да се познае коя е тя. През 2012 година Тотев изгони Батаклиев и отвори вратата на тази фирма. Сега е ред на Дошков, а утре и на Чолаков. Ще стане като в боклука - една фирма, която диктува условията. Очаквам и да се появи нова група в общинския съвет Кауза за автобусите.

Отговори
14 0
До МеВеРеТо!

До МеВеРеТо!

12.11.2021 | 16:34

Време е полицията и прокуратурата да проверят и фирмата за боклука! Там се изливат годишно над 30-40милиона и всички мълчат, като нями! Собственниците на фирмата станаха супер богати и не си знаят парите и имотите! Тези кражби трябва да спрат, стига толкова няколко човека да паразитират на гърба на пловдивчани и да пълнят постоянно гушите на всички кметове!

Отговори
19 0
Транспортът Е  ЗАДЪЛЖЕНИЕ на СелСъвета!

Транспортът Е ЗАДЪЛЖЕНИЕ на СелСъвета!

12.11.2021 | 18:03

Интригите описани от Кашпир-Слав-ДоМеВеРе подсказват колко пловдивската система е порочна. Основни ФУНКЦИИ на общината във всяка БялаДържава са: 1.Градски ТРАНСПОРТ; 2.БОКЛУК; 3.ВОДОСНАБДЯВАНЕ/КАНАЛ; 4.Осветление и чак тогава за отопление, кръчмология, спортове, изповедания се намесват ЧАСТНИЦИТЕ. Нямаше ли в Града развита хигиенична, тиха, обемиста тролейбусна мрежа постигната още от комунистическо? ГРАДСКА, а не на филанкишията? От онази точка нататък всяка нова стъпка е била престъпление против Града, нас / мене / тебе. Народен съд и РАЗСТРЕЛ начиная от ИМПЕРИАЛиста "инджинеринг" ИТ

Отговори
11 1
ТОТЕВ за Президент!

ТОТЕВ за Президент!

12.11.2021 | 18:12

Абе поне за ПраймМинистър да го ръкоположим милият, че да си позакръгли холдингите не само из гръцко, ами по барселонско също, а и Сейшелите - а? А?

Отговори
6 0
ТОТЕВ за Президент! ЗАКРИВАМЕ  ОБЩИНАТА

ТОТЕВ за Президент! ЗАКРИВАМЕ ОБЩИНАТА

12.11.2021 | 18:21

ЩОМ ОБЩИНАТА НЕ ФУНКЦИОНИРА НИТО В ТРАНСПОРТ, НИТО ВОДА/КАНАЛ, НИТО БОКЛУК, НИТО КУЛТУРизам, нито здравеОПАСНОСТ, какъв е простичкият извод относно безполезните на наш гръб / мой / твой Заплатаджии, цели тълпи ГЕРБ'збиратели? Щом падне от власт ГЕРБ ги уволняваме до един и закриваме СелСъвета, изрязваме си от шперплат един "кмет" да седи из президиумите - и готово!

Отговори
8 1
Sceptic

Sceptic

12.11.2021 | 15:29

Специално за неизпълнение на курсовете по линия No 10 си е точно така! Общината го е отчела напълно правдиво! Пълни негодници са тези по линия 10. Не виждам защо обществени средства трябва да се наливат за нищо не правене.

Отговори
23 2
...

...

12.11.2021 | 15:24

Преди като им гласяха условията така че всички да се явят картелно в комплект и сега са изненадани, че на всички ще им прекратят договорите. Ако имаше конкуренция, който се издъни, само неговите договори щяха да прекратят

Отговори
17 0
хахаха

хахаха

12.11.2021 | 15:21

Колко удобно. Откраднали 30 милиона, а срещу това ще им развалят договора и ще им възложат на същите фирми да возят

Отговори
15 1
Алфа

Алфа

13.11.2021 | 13:01

КОЙ унищожи тролейбусния транспорт ? Кой напрвои града сторителна площадка и ремонти без край !! КОЙ хариза града на строителната мафия , КОЙ ?

Отговори
7 0
Идва Инхаус в реда!

Идва Инхаус в реда!

12.11.2021 | 14:43

Ами сега? Айде, честито на печелившите! Чистия като момина сълза назначен за превозвач ПА вече може да си отдъхне! След като заради него умишлено фалираха фирма Гр. Транспорт, сега идва ред и на другите така наречени превозвачи да се простят с линиите и да поемат към фалита! Иначе тази мантра с опазва е общественния интерес сме я гладали и слушали много години!

Отговори
18 3
Ерхан

Ерхан

12.11.2021 | 14:57

по линии 4 и 10 почти не може да видите движещ се рейс.

Отговори
16 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?