Следвайте ни

НКЖИ и инженери натискат за градска железница

viber icon

Експерти по пътно строителство настояват проектът за градска железница на Пловдив да се възложи и реализира в най-кратки срокове. Това става ясно от становище на инж. Антон Антов относно проекта на План-схема на комуникационно-транспортната система към новия Общ устройствен план (ОУП) на Пловдив. Инж. Антов е бивш член на Експертния съвет на НКЖИ, началник-отдел „Международни отношения и евроинтеграция“ и зам.-директор „Стратегическо развитие“ в железопътната компания, както и съветник на министъра по транспорта в периода 1991-1998 г. Той препоръчва на Община Пловдив да възложи проект за въвеждането на градска железница, завършващ с обосновани и съгласувани инвестиционни програми. 

Инженерът предлага да се сформира съвет, съставен от експерти с добра репутация от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП), Съюза на архитектите в България (САБ) и представители на обществеността, който да обсъжда заданията за проектите и вариантите на алтернативни трасета. Експертното звено би имало за цел да извършва непрекъснат контрол по време на проектирането и да участва в официалното приемане на проектите. Съветът да може да предлага формирането на нови ефикасни управленски структури и комуникацията с пловдивската общественост, препоръчва инж. Антов.

Наскоро, при съгласуването на ОУП с държавните ведомства, стана ясно, че и от НКЖИ настояват пред Община Пловдив за възлагане на прединвестиционни проучвания за S-ban. Според авторите на План-схемата на комуникационно-транспортната система към ОУП инфраструктурата за градската железница в основната си част е налице. За S-ban мрежата могат да се ползват съществуващите жп трасета, поради което се очаква цената за строителството й да не е висока. Водени са разговори с експерти от НКЖИ, които са готови да осигурят коридори, като освободят част от жп линията от товарния транспорт, за да може тя да се ползва от S-bana. Железопътната компания разполага и с модерни мотриси, които може да предостави, тъй като в момента не ги използва. Ако идеята за градска железница се приеме, може да бъде реализирана в съвсем кратки срокове, убедени са инженерите.  

Илияна Караланова

Илияна Караланова

Отговорен редактор Marica.bg

Илияна Караланова е завършила „Славянска филология” в ПУ „П. Хилендарски”. Работила е в Топ ТВ, в. „Труд” и plovdivweek.com. Била е зам.-главен редактор на в. „Строителство Имоти”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Арх

Арх

27.07.2021 | 11:46

Градските железници по света се появяват в края на 19-и и началото на 20-и век в милионните градове. По правило са на естакади или с осигурени подлези за пресичащите улици. У нас вече имаше такъв опит - глупавата идея на Гърневски. Стотици коли чакат за да мине влакът с няколко пътника.

Отговори
3 6
моля обяснете

моля обяснете

27.07.2021 | 10:04

От "Скобелева майка" до Филипова предвижда ли се жп-линия която да затвори пръстена или отново ще се ползва Скутаре??? Последното е неудачно!

Отговори
5 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?