Следвайте ни

Без връзката с Карловско шосе новият бул. "Северен" ще вкара трафика в тупик

Новият бул. „Северен“ трябваше да се превърне във визитната картичка от втория мандат на Иван Тотев като кмет. Първият етап от него - от моста на Адата до Брезовско шосе, глътна над 11 млн. лева от заема, който Община Пловдив изтегли от Европейската банка за възстановяване и развитие. По кредита вече плащаме главница и лихви, но най-важната инвестиция все още не е реализирана.  

Работата по трасето започна с огромно закъснение заради забавяне на отчуждителните процедури. Последните имоти до кръговото на бул. "България" и Адата станаха общински едва преди няколко месеца.  В резултат работата по ключовия проект закъсня. 

Пътят ще бъде изцяло завършен до два месеца, ако времето  позволява да се работи. Това  казват строителите от фирма „Щрабаг“, която изпълнява обекта по договор с Община Пловдив. 

Трасето  с дължина 1,5 км от Брезовско шосе до Адата е асфалтирано, но  няма изход и вход откъм моста и  бул. „България“.  Загражденията от тази страна  не са махнати, защото се довършава кръговото кръстовище. По новото трасе  колите  могат да се придвижват от Брезовско шосе само до пресечката към хотел „Русалка".

При моста на Адата вече е оформен кръгът на кръстовището  и е положена нова настилка, а в края на миналата седмица валякът разстилаше горещ  асфалт в последния участък  пред  бензиностанцията.  Едновременно работниците  нареждат  бордюри и плочки на тротоарите до кръстовището.

Километрични колони от автомобили се точат месеци наред по моста на Адата към Рогош и от Рогошко шосе  към Панаира.  Заради струпаната  на обекта строителна техника  движението си остава ограничено.  „Още малко търпение, скоро ще приключим“, успокояват работниците.

Изграждането на булеварда започна през април 2017 г. и от „Щрабаг“ твърдят, че по договор имат срок до април 2020-а.  Разказват, че строителството ​било свързано с много подводни камъни. Общината забав​ила  процедурите  по отчуждаване на частните имоти, които попадат в регулацията на пътя, и принудила фирмата да спре строителството най-малко за половин година.  Многократно е променян техническият проект, особено на кръстовището, което трябва​ло да се измести заради отказа на администрацията да изплати адекватно обезщетение на един от собствениците на частен имот.  Липсата на данни в кадастъра и драстичното разминаване със съществуващата подземна инфраструктура  създали големи главоболия на строителите при полагане  на тръбопроводи в зоната на кръговото кръстовище при моста на Адата и от другата страна - при пресечката на бул. „Северен“  с Брезовско шосе.

Новият булевард е с две платна с по три ленти, с осветление и велоалеи от двете му страни,  изградени от червен асфалт.

Ако "Северен" обаче не бъде продължен до Карловско шосе, досегашната инвестиция ще остане напълно безсмислена, твърдят експертите. Така трасето няма да изпълни функцията си да изведе трафика от "Тракия" и "Източен" към магистрала "Тракия", без колите да минават през центъра. Защото без втория лот трафикът ще свърши в тупик на Брезовско шосе.  За изграждането на втория етап ще са нужни най-малко още 10 млн. лева, без да се броят средствата за отчуждаване на имотите, които попадат в трасето. 

 

Валентина Йеремиева

Репортер /журналист/ екип "общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?