Следвайте ни

Недомислици сринаха продажбата на електронни билети в автобусите СНИМКИ

viber icon

Безкондукторното таксуване тръгна на патерици като само в част от автобусите нещата минаха така, както бяха планирани. 

Навсякъде бившите продавачи на билети трябваше да посрещат всеки един пътник и да му обясняват как да изпълни трите команди, за да получи билет. 

В някои рейсове, като този по линия 29, автоматите не работеха и билети се продаваха по стария начин.

Където нямаше кондуктори, това трябваше да правят шофьорите. А точно това не стана никъде. „Знаете ли как да работите с апарата”, питаха всеки шофьорите. И понеже всеки бърза, никой не пожела да научи танкостите. Самите водачи няма как да ги инструктират. 

Двете служителки, които проверяваха работят ли автоматите в бусовете.

Осемте линии от „Градски транспорт”, за които имаше нов конкурс тази година, също тръгнаха без автомати. 

В автобуса по линия №1 кондукторката обясняваше на всеки един кои команди да натисне и кога да си пусне парите. 

Един от препъникамъните се оказа това, че автоматите не приемат жълти стотинки и монети от 2 лева. Както и че не връщат ресто. 

Пътниците в почуда осъзнаваха, че вече трябва да разполагат не просто с метални пари, а с точно определен вид от тях. 

„Който няма монети от 10, 20, 50 стотинки и 1 лев, да иска от другите пътници. Учете как работи, защото след няколко дни ще трябва да правите това сами”, съветваше кондукторката от автобуса. 

Кондукторката от линия 1 обясняваше подробно на всеки как да изпълни трите команди, за да получи билет.

Малцина от пътниците осъзнаха, че като получат билета, трябва да го скъсат с дърпане надолу, защото във всяка друга посока автоматът се блокира.

Доста от автоматите се оказаха развалени и не работеха. „Продавам билети, защото нищо не работи”, обясни кондукторът по линия 29. 

По автобусите тръгнаха проверяващи екипи, които гледаха всеки автомат за карти или билети на „Индра”. 

„Има доста неработещи, които трябва да бъдат поправени”, признаха те. 

Най-абсурдно бе в автобусите, където имаше автомати, но не и кондуктори. 

В колите на осемте линии с номера 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 няма поставени автомати.

„Няма как да карам и да обяснявам как се купуват билети! Операциите са три, а аз трябва да си гледам пътя”, отсече шофьор по линия 16. 

Машините по нея са от най-малките и разполагат само с по един четец на карти и автомат за билети. Автоматът е закачен на дръжката до шофьора.

„Напълно неудачно! За да си купят билет качилите се отзад, трябва да дойдат чак при мен. А ако автобусът е пълен, това няма как да стане. Аз не виждам от него качващите се! Автоматът трябваше да е поставян в средата на буса”, каза шофьорът.

Автоматът трябва да е в средата на буса - от него дори не виждам кой се качва, обясни този шофьор.

Всички се чудеха какво ще стане, ако свърши рулото хартия за билети или машината на „Индра” се развали посред бял ден. 

„Когато вадят парите вечерно време, екранът показва колко хартия е останала. Всеки ден се сменя рулото и няма начин да свърши в средата на деня. Ако машината се развали – от фирмата са ми дали билети и ще започна веднага да продавам”, каза един от шофьорите. 

Росен Саръмов

Росен Саръмов

Репортер-редактор - екип "Общество"

Росен Саръмов е випускник на Английската гимназия в Пловдив. Завършил е МИО и има магистратура по Външна търговия. Владее отлично английски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Остана ли ви отпуск за ваканция през лятото?