49

Криза в градския транспорт на Пловдив: Превозвачите искат среща с екипа на Здравко Димитров

Шефовете на транспортните фирми, които обслужват 29 автобусни линии в Пловдив, ще търсят идната седмица среща с екипа на кмета Здравко Димитров. Целта е да се разберат дали трябва да намалят броя на рейсовете в пика на пандемията, тъй като учениците от утре са във ваканция, или обратно – да подсилят линиите, каквито препоръки са дадени от Областния оперативен щаб, за да няма струпване на хора.

Ситуацията за всички отрасли е много тежка заради резкия скок на цените и особено на горивата. За нафта се плащат 1,92 лева без ДДС, а беше 1,65 лева, метанът поскъпна до небесата – почти 3 лева при 1,40 лева преди инфлацията.

Както е известно, в Бургас заради невъзможността общината да покрива сметките, са спрели тролейбусния транспорт, в електробусите в София е студено, разходите са скочили четири пъти, особено за метрото, общините започват да прилагат рестрикции, като изключват уличното осветление и съкращават служители.

Транспортният бранш е получил парите по схемата 40/60 от държавата до края на миналата година и допълнителни помощи, но през 2022 г. няма бюджет, съответно няма и компенсации за пандемията. Петте фирми в Пловдив си делят годишно  малко над 14 млн. лева, като държавата и общината почти наравно изплащат своя дял от субсидиите. 

Според доклада на експертите от Световна банка, изготвен по поръчка на община Пловдив през миналата година, държавата и общината трябва да поемат 60 % от разходите за услугата, останалите 40 % се заплащат от самите търговски дружества от продажба на билети и карти. Такава практика е въведена и в държавите на ЕС.

При 33 млн. лева разходи, изчислени на база километър пробег, годишните субсидии и компенсации трябва да са в размер 19 млн. Петте фирми в Пловдив си делят годишно 14 млн. лева, от които 8 млн. лева се превеждат от републиканския бюджет, 6 млн. лева от общината. А какво се случва с недостигащите 5 млн. лева, питат превозвачите и отговорят - имаме два варианта: или да ги плащаме сами, или да правим икономии. 

В голяма част от автобусите в Пловдив по тази причина няма кондуктори. 

„Надяваме се на разговор в толерантен дух с екипа на Здравко Димитров. Знаем, че на общината никак не е леко в тази криза, но е редно да си изясним за разписанията на градския транспорт и на какви средства можем да разчитаме тази година“, коментира управителят на фирма „Хеброс бус“ инж. Веселин Дошков.

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
ГТП

ГТП

01.02.2022 | 18:58

Самоче фирмите не са 5, а са 3. ;) Петко Ангелов просто има три, Чолака и Дошков. ;)

Отговори
0 0
Реалист

Реалист

30.01.2022 | 15:22

Какво се меря с другите градове София Бургас и всички други градове транспорта е 100 години по-напред в пловдивския няма право да реват докато си оправят с автобусите докато не вкарат хубави автобуси с тези трошляци тези грозни щъркели какво реват за пари стига че заради тях те тримата спряха тролейбусите и сега ще реват още там е грешката на управляващите на Тотев да ликвидира един от най евтиния транспорт тролейбусния трябва някой да ходи в затвора има хора за затвора какво спи още държавата в общината а що се отнася това 60% да покрива то по-добре общината най-скоро време да направи дружество общинско и с тези 60% да покрива общинското дружество защото ще има по-хубав транспорт и по-качествен крайно време да се възроди тролейбусния транспорт стига с тези електробуси виждате Какво се случва с електробусите и разберете че най-качествения е най-хубав най-хубавите и транспорт си остава тролейбусния Здравко разбери го ти ще го отнесеш макар че ти нямаш никаква вина а вина за транспорта има Тотев и бившия кмет чомаков защото Тотев изгони Батаклиев заради Чолаков и Петко Ангелов защото тия двамата бутаха парички на Тотев за да изгонят Батаклиев най-голямата грешка е че продаваха градски транспорт трябва да се търси отговорност на тези деца които го продаваха а не да страдат и да опират пешкира невинни хора защото тъй ще стане невинните хора ще ще опере пешкира и те ще страдат не виновниците които не са виновни а виновниците ще си живеят живота и да спрат стават за пари тези тримата

Отговори
8 0
ԿՓՅვ

ԿՓՅვ

30.01.2022 | 14:34

ΠΡΟΔЪΛЖАВАМЕ ΠΡΟΜЯНАТА

Отговори
1 1
Зико чорапа

Зико чорапа

30.01.2022 | 13:17

Айде превозвачи вадете клипа как Зикича тъпче кинти в чорапите и да се свършва .

Отговори
2 1
Крайната цел

Крайната цел

30.01.2022 | 12:36

Градският транспорт трябва да си стане пак общински

Отговори
15 2
Ами, сега?

Ами, сега?

30.01.2022 | 11:40

А га ядоха кифтетата мълчаха! Когато фалшифицираха справките и лъжеха общината и държавата, че разхода им е 100литъра/км и прибираха милиони беше добре! Когато лъжеха НАП и не плащаха данъци на НОИ и назначаваха шофьорите на мин. заплати и ги пенсионираха с мин. пенсии пак беше добре! Сега ревът, като катунешки магарици! Айде, къш към затвора барабар с Тотевци, Зикивци и всички останали крадливи калинки!Държавата и сега им дава 60/40,ама пуста алчност, няма насищане!

Отговори
19 1
Мнение

Мнение

30.01.2022 | 11:02

Нека преди да предявят претенции да изчистят надписани курсове и т.н Когато преговаряш, винагитрябва да си чист откъм манипулации и лъжи.

Отговори
23 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?