Следвайте ни

Кръговото на Водната палата в Пловдив „клати“ панаирния мост

viber icon

Конструкцията на Панаирния мост е поставена в риск заради кръговото кръстовище на Водната палата, алармират инженери. Колите чакат по моста повече от 10 минути, за да преодолеят задръстването. Един автомобил е 1 тон, а този мост не е оразмерен да понесе такова натоварване. Той е проектиран за движение на коли по него, а не за престой, какъвто се получава при голяма тапа. Може би конструкцията скоро ще се компрометира, предупреждават експертите. Те определят кръга на Водната палата като грешка, тъй като двете направления, които свързва - „Цар Борис Трети Обединител“ и „Марица Юг“, не са равностойни.

Кръгови кръстовища се изграждат при наличие на равностойни направления, посочват експертите.

Те обаче не са сигурни, че проблемът ще се реши и с пробив, защото основното задръстване се получава в посока север-юг при пресичането на булевардите "Шести септември" и "Цар Борис III Обединител". Ако не се намери решение за по-бързо преминаване през това кръстовище, пробивът няма да помогне за струпването на коли по Панаирния мост. 

Другото предупреждение към градската управа е, че изграждането на пробив до Водната палата ще е много сложен проект заради близостта на реката и невъзможността да се постигне достатъчна ширина за съоръжението западно от моста. 

Според специалистите най-важно е да се "отпуши" кръстовището до Баня Старинна, както и да се завърши бул. "Северен", за да се изведе трафикът от районите "Тракия" и "Източен" към северната индустриална зона и магистрала "Тракия", без да се налага колите да преминават през широкия център и Панаирния мост.

Илияна Караланова

Илияна Караланова

Отговорен редактор Marica.bg

Илияна Караланова е завършила „Славянска филология” в ПУ „П. Хилендарски”. Работила е в Топ ТВ, в. „Труд” и plovdivweek.com. Била е зам.-главен редактор на в. „Строителство Имоти”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (6)

иСперти майна

иСперти майна

27.07.2021 | 12:11

В България еСперти да искате.....

Отговори
4 0
alex

alex

27.07.2021 | 11:18

Това което сте написали са пълни глупости. Въпросните "инженери" да си скъсат дипломите. Точно този мост би издържал три реда коли една върху друга наредени неподвижно по цялата му дължина. И въобще мостовете не се проектират от вестникарси "експерти".

Отговори
13 1
Проекти

Проекти

27.07.2021 | 11:03

Ами че то се виждаше и преди това че има натоварване, и за това ли трябва образование. Лошото е че се оставя да се похарчат парите и после, а сега де какво да правим. Е как какво нови проекти, всичко от начало, ама парите са нови, а изпълнителите сигурно старите.

Отговори
8 1
Арх

Арх

27.07.2021 | 09:31

За да не се натоварвал уж мостът, вместо евтиното решение със светофар, Тотев избра миниатюрното кръгово с фонтан за милион и половина. Светофарът можеше да е с дълга секция по Цар Борис III и къса по Марица, но колко можеш да отклониш от него?

Отговори
19 3
Да благодарим на Тотев!

Да благодарим на Тотев!

27.07.2021 | 09:20

Кръговото на Водната палата целенасочено запуши трафика, за да не отива в центъра.

Отговори
14 2
Киничуа

Киничуа

27.07.2021 | 08:28

Ами елементарно Уотсън оправете светофарите и предимството на пресичащите колелото да е по Цар Борис 3ти.

Отговори
12 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?