Кръгово кръстовище на Бетонния мост? Това е абсурдно
- 08:00, 28.07.2021
- 08:12, 28.07.2021
- 7486
- 5
Новият надлез над жп ареала между булевардите "Христо Ботев" и "Македония" трябва да бъде изграден в габаритите на съществуващия Бетонен мост, като просто се увеличи височината му. Ние адмирираме първия етап, предложен от НКЖИ. Така коментира представения идеен проект инж. Димитър Попов, един от авторите на комуникационно-транспортната схема на Общия устройствен план на Пловдив.
Според инж. Попов вторият вариант с изграждане са кръгово кръстовище на моста е абсурден и ще струва десетки милиони левове, което го прави неизпълним. Колелото осигурява левия завой от бул. "Македония" към "Христо Ботев", което не си струва, тъй като данните от проучването на трафика показват, че ще го ползват средно 190 автомобила дневно. Това е много малко и не си струва да се разходват толкова много средства, които отгоре на всичко не са осигурени, счита инж. Попов.
Кръгово кръстовище ще превърне надлеза в огромно съоръжение, което ще затрудни трафика около автогара Юг. То ще наруши целия градски ладшафт, допълни проектантът.
Димитър Попов напомни, че както в действащия ОУП на Пловдив, така и в предварителния проект на плана е заложена пътната връзка между булевардите "Христо Ботев" и "Македония". Нашето предложение е да се добави рампа, която ще позволи колите, които идват от гарата по бул. "Христо Ботев", да се качват на моста към бул. "Македония", уточни проектантът.
Според инж. Попов първият етап на новия надлез ще струва около 4 млн. лева и трябва да го започнат, преди да копаят за пробива. Вариантът за метална конструкция е по-лесен за изпълнение, защото тя може да се изготви и да се монтира, без да се излива кофраж за стоманобетонов мост.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни