Кръгово кръстовище на Бетонния мост? Това е абсурдно

Новият надлез  над жп ареала между булевардите "Христо Ботев" и  "Македония" трябва да бъде изграден в габаритите на съществуващия Бетонен мост, като просто се увеличи височината му. Ние адмирираме първия етап, предложен от НКЖИ. Така коментира представения идеен проект инж. Димитър Попов, един от авторите на комуникационно-транспортната схема на Общия устройствен план на Пловдив. 

Според инж. Попов вторият вариант с изграждане са кръгово кръстовище на моста е абсурден и ще струва десетки милиони левове, което го прави неизпълним.  Колелото осигурява левия завой от бул. "Македония" към "Христо Ботев", което не си струва, тъй като данните от проучването на трафика показват, че ще го ползват средно 190 автомобила дневно. Това е много малко и  не си струва да се разходват толкова много средства, които отгоре на всичко не са осигурени, счита инж. Попов. 

Кръгово кръстовище ще превърне надлеза в огромно съоръжение, което ще затрудни трафика около автогара Юг. То ще наруши целия градски ладшафт, допълни проектантът. 

Димитър Попов напомни, че както в действащия ОУП на Пловдив, така и в предварителния проект на плана е заложена пътната връзка между булевардите "Христо Ботев" и "Македония". Нашето предложение е да се добави рампа, която ще позволи колите, които идват от гарата по бул. "Христо Ботев", да се качват на моста към бул. "Македония", уточни проектантът. 

Според инж. Попов първият етап на новия надлез ще струва около 4 млн. лева и трябва да го започнат, преди да копаят за пробива. Вариантът за метална конструкция е по-лесен за изпълнение, защото тя може да се изготви и да се монтира, без да се излива кофраж за стоманобетонов мост.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
Ива

Ива

28.07.2021 | 10:19

Хора не разбрахте ли че ерата на Боко свърши. Няма кой да даде на Пловдив пари ей така за стадиони или спортна зала. Затова на мегаломанските проекти мина времето. Прав е експерта по транспортн проекти, един по скромен проект има шанс за финансиране. Кръговото над бул. Хр. Ботев е само красиво на картинка, но е невъзможно поради много причини, но най важното няма кой да го финансира.

Отговори
12 6
Иво

Иво

28.07.2021 | 09:04

190 автомобила завивали наляво по "Христо Ботев"! Може, само че на час, а не на ден! Не знам дали кръгово на бетонния мост е безумие, но пробивът под гарата, определено е!

Отговори
12 3
петков

петков

28.07.2021 | 08:59

Нищо лично.Какго винаги инж.Попов предлага палеативно транспортно решение.Нима надлез Родопи разваля ландшавта на града? Всички згради на изток и запад от Бетония мост са стари и почти неизползваеми и трябва да се съборят защото точно те развалят облика на района.Най- доброто и периспективно решение е продължаване на бул.Руски с надлез над бул.Хр.Ботев и коловозите на Централна гара.

Отговори
12 1
Против

Против

28.07.2021 | 08:54

Този архитект как видя че 190 коли дневно правят обратен завой след слизане от Бетонния, това е пълна смешка. Може би е имал предвид на час, защото там е постоянно задръстване. Тези дето правят ОУП взе едно живеят другаде. Пловдив затова е задръстен и мръсен от такива безхаберници и тези които са ги наели. Пълна ревизия на ОУП, много има за изчегъртване и там.

Отговори
11 4
Арх

Арх

28.07.2021 | 08:34

Едно компетентно мнение. А защо изобщо се предлага? Защото е най-скъпият вариант. Такива са правилата там, където на власт е ГЕРБ.

Отговори
6 13

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?