Следвайте ни

Концесията на ЖП гара Пловдив пред провал

viber icon

Съдбата на концесията на Централна гара в Пловдив е неясна и по-скоро може да претърпи провал. Според сайта transportal.bg „концесионерът на ЖП гара Пловдив е поискал да се оттегли от концесията, а държавата да му възстанови инвестираните около 10 млн. лева“.

През 2013 г. правото да я управлява за срок от 35 години получи единственият кандидат ДЗЗД "Железопътна гара Пловдив". Дружеството по закона за задълженията и договорите се представлява от фирма „Карат-С“ на Миролюб Столарски – с дял от 95%, а останалите /към онзи момент/ са на бившия шеф на Агенция пътна инфраструктура Светослав Глосов чрез фирмата му „Биад-С“ ООД. Фирменият портал ДАКСИ показва, че Светослав Глосов е излязъл от управлението на „Биад – С“ през 2017 г. В момента дружеството се управлява от съпругата и синът му.  

„Аз не искам да бутам концесията, а да променя някои условия по договора, тъй като не мога да работя нормално и генерирам само загуби“, заяви за Марица Миролюб Столарски. Той уточни, че от 2013 г. до момента е направил инвестиции за близо 11 млн. лв. Чинно плащал концесионната такса, но всяка година бил на минус с около 700-800 хил. лв.

В близките няколко години бизнесменът не вижда перспектива за изпълнение на концесионния договор по ред причини. От една страна предстоящият пробив под гарата ще затвори тотално подлеза с търговски обекти, които сега и без това работят наполовина заради ковид пандемията. По тази причина не се знае и колко време новопостроеният хотел ще е със замразена дейност. Отделно заради изкопните дейности автогарата пред гарата няма да може да функционира като такава, нито паркингът на мястото на бившата Транспортна болница.

„Реално 4-5 години ще отидат за това строителство. Моето желание е точно с толкова години, колкото трае пробива под гарата, да се удължи концесионният договор, както и да се намали концесионната такса по него“, заяви Миролюб Столарски и уточни, че тепърва ще се водят преговори с Министерството на транспорта.  

 

Мария Петрова

Мария Петрова

Журналист - екип "Бизнес"

Мария Петрова е ръководител на екип "Бизнес". От 2006 г. работи във вестник „Марица“. С награди от посолствата на USA и Ирландия и приз Зелено перо.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

Елка

Елка

16.03.2021 | 13:39

Централна гара Пловдив посреща пътниците с мизерия! Слизайки в подлеза ,виждат още по-голяма скръб! Тоалетна липсва. Мирис на канал.Празни магазини с течове вътре. Работещи магазини със стока от пазара на Димитровград,с цени като в Мола. Трагедия отвсякъде!Поне концесионера да беше се погрижил за чистотата и вида на гарата.

Отговори
12 0
Васка

Васка

16.03.2021 | 12:22

Концесията трябва да се развали,а не удължи. Кьорави ли сте или какво? Хотел,паркинг,лична автогара...В подлеза-ужас и безумие! Ц.игания!Смешни псевдомагазини.Викащи и хилещи се продавачки! Като на битак е!

Отговори
15 2
Стоян

Стоян

16.03.2021 | 09:28

Нищо не е свършено по гарата,а за подлеза да не говорим.Който скоро е минавал, се е натъкнал на мръсотията,мириса на стара мазнина от продаваните закуски,окаяните магазини. Подлеза по закон е пешеходна,а не търговска зона. За много неща трябва да се помисли и да се направят.

Отговори
18 0
09653

09653

16.03.2021 | 09:11

И без това подлеза е пълна мизерия! Няма тоалетна,крещящи продавачки,грозни магазини. Какво е направено до тук?

Отговори
22 1
Помня две неща

Помня две неща

15.03.2021 | 21:21

1. ЖП Гарата беше дадена набързо на концесия на 06.03.2013 в последните дни на първия мандат на Пожарникаря, който приключи на 13.03.2013г. 2. Миролюб Столарски е бивш агент на Държавна сигурност с псевдоним агент Митко.

Отговори
37 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?