Инж Кушеков: В индустриалната зона са най-плодородните земи

Инж. Нанко Кушеков е експерт по градско планиране, комуникации и транспорт. Има над 35 години проектантска, изследователска, строителна и ръководна дейност в различни проекти. Участвал е в разработването на общи градоустройствени и комуникационно-транспортни планове за над 15 града в страната.

Във връзка с идеята на общинската администрация за промяна на Общия устройствен план на Пловдив инж. Кушеков изпрати в редакцията на в. „Марица” своята концепция за бъдеща промяна на града. Той формулира предложенията си в 13 опорни точки.

1. Големи площи от съществуващата жилищна и индустриална зона на Пловдив са неизползваеми, а се строи върху земеделски земи от I, II, III категория. Това е недопустимо! Спрете! Пловдив се развива като октопод в полето. А в същото време около 20% от новите жилища стоят заключени и неизползваеми!

2. ”Прослав” и “Коматево” да останат като отделни крайградски квартали, а не слети с града.

3. Река Марица и тепетата да бъдат средище на отдих и само за пешеходци. По двата бряга на река Марица да се увеличи зеленината и местата за открит отдих и заведения.

4. В парк „Отдих и култура” се изграждат жилищни групи. Това е недопустимо! В района „Южен” са изградени огромни жилищни нови сгради мастодонти. Това също е недопустимо. В същото време в града има много стари и неугледни къщи. Собствениците нехаят и не искат да строят. Няма и кой да ги накара. Това е недопустимо! 

5. Да се възстановят двата дървени ресторанта на Сахат тепе - на върха, и „Големия Бунарджик” на Бунарджика. Това са невероятни места за целия град - за развлечения, за релакс и панорамна гледка.

6. Главната улична мрежа да създава линеарните зелени системи на града и да свързва големите зелени площи с 3-4 реда дървета по цялата й дължина.

7. Да се създадат 11 емблематични места там, където са входовете на града. По този начин да се оформят 11 представителни входни рамки на града.

8. На всички нови жилищни сгради да се осигури паркиране на две нива. При входовете на града да бъдат устроени входни буферни паркинги. Около центъра също е подходящо да се направят буферни паркинги във вид на „огърлица”. Многоетажни паркинги да се предвидят само около центъра - буферни по „огърлицата”. Етажността им да бъде от 5 до 6 етажа.

9. Интензивността на застрояване на града е много малка. Кинтът е 2 до 3, а трябва да стане Кинт = 4 до 5. Пловдив е вторият по големина град в България след София и в него не може да се строи като в малки градчета, като Карлово, Пещера, Стамболийски - със сгради на 3 и 4 етажа!

10. Велоалейната мрежа е направена нефункционална. Да се подобри и разшири велоалейната мрежа, в момента тя е направена така, че е нефункционална. Има неправилно прокарани трасета на главната улична мрежа. Нефункционални и сложни са и някои от кръстовищата на 2 нива (т.нар. комуникационни възли).

11. В масовия градски транспорт (МГТ) - много от линиите са криви и нефункционални. Да се направи нова оптимизация на МГТ на града. И да се реши въпросът - автобусен или тролейбусен транспорт!?

12. Съществуващата жп инфраструктура е част от територията на Пловдив, но не е ясно каква е съдбата на жп линията от Централна гара до гара Филипово. Като цяло за жп ареала не са предвидени шумоизолиращи огради там, където линиите минават през града.

13. Планински парк „Родопи”, който е на 20 км от Пловдив, в района на хижа „Здравец” - Копривките - Студенец, да влезе неразделно към ОУП - Пловдив. Паркът е особено подходящ за отпуска на пловдивчани.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?