Следвайте ни

Инж. Богдан Милчев пред "Марица": Околовръстното на Пловдив е смъртоносна писта след ремонта СНИМКИ

viber icon

Околовръстното на Пловдив е смъртоносна писта след ремонта. Това каза пред „Марица“ шефът на Института по пътна безопасност инж. д-р Богдан Милчев. Той и специалисти от института днес направиха оглед на новоремонтираната част на трасето, където навръх Великден стана тежък челен сблъсък с три жертви. Огледите ще продължат и утре, като окончателният доклад ще е готов до 2 седмици. 

Инж. Богдан Милчев коментира пред медията ни какво е установено на първо четене на терен. 


„Организацията на движението е объркваща, има неправилно поставени знаци, липсват такива, които да указват скоростта достатъчно ясно. Освен това, мантинелата е поставена в интерес само и единствено  на част от фирмите в Индустриалната зона там, тоест без да са изградили локали, входове и изходи към основния път. Мантинелата е прекъсната, въпреки че има непрекъсната линия, че там не може да се влиза. Съвсем съзнателно мантинела там не е поставена. На повече от 30 места констатирахме такива проблеми на тези ремонтирани 14 километра от Околовръстното.  Автомобилите, предимно товарни, влизат и излизат абсолютно нерегламентирано на главния път. Това е предпоставка за изпреварвания, тъй като те или намаляват, за да влязат, или пък когато се включват в движението са с бавна скорост и тези, които идват отзад трябва да ги изпреварят или пък да набият спирачки ида ги изчакат. Само по себе си, това е предпоставка за тежки катастрофи“, посочи Милчев. 

По думите му,  в същото време са ремонтирани абсолютно необяснимо 14 км от Околовръстното с нов асфалт, без да са предвидени локали, без да е обезопасена тази отсечка. 

„Така ние я превръщаме в смъртноносна писта, която предразполага шофьорите да карат бързо и да извършват нарушения, без да предприети съответните действия и мерки. Абсолютно хвърлени на вятъра едни 25 милиона лева. Това показва как се гледа „на парче“. 
Какво като направиш тези 14 км, след като имаш още близо 60-70 км, които чакат ремонт с цел най-вече безопасност? Какъв е смисълът да положиш нов асфалт, по който хората да се избиват? И не може на шофьорите да им вменим вина, защото им се създават предпоставки. Защо не е сложена мантинела там, където не трябва да излизат с коли? Отговорът е ясен – защото фирмите там няма да могат да работят. Някой  дал разрешение на тези фабрики и обекти в Индустриалната зона да работят, а нямат регулирани вход и изход към основния път. Тук в проблема сигурно ще бъдат намесени както Обшината, така и АПИ. Те ще започнат да си прехвърлят отговорностите един на друг, но реално обектите, които са изградени по тази отсечка, нямат регламентиран достъп. Това е въпрос, който трябва да се повдигне за цялата отсечка. При огледа видяхме малко по-надолу, извън тази отсечка, в рамките на кръгово е направен достъп на борса за строителни материали. В самото кръгово се вкючват – без шлюзове, без локали, без нищо. Направо вратата е в самото кръгово, което е абсурдно“, коментира инж. Милчев пред „Марица“. 

Специалистът е на мнение, че Пловдив сес разраства страшно бързо и ее небходимо специално отношение към транспортната му система. „Не може за обхода на Габрово да заделиш над 90 милиона, за да го направиш, а в Пловдив да се решава проблема на парче. Така не се управлява транспортната система“, категоричен е Милчев.  


Той е на мнение, че подобни ремонти, като този на 14-километровата отсечка на Околовръстното, се правят просто за създаване на работа на някакви строителни фирми. „Не може да създаваш работа просто, за да харчиш парите, и то без да има никакъв смисъл. По-добре да беше оставен старият асфалт - хората поне бяха свикнали да карат там и да се съобразяват с него, отколкото да сложат 14 км равен асфалт и да ги караш да шофират с 200 км/ч, и то без да си създал организация, без да си направил така, че да се излиза и влиза както трябва. Катастрофи там ще продължат да стават. Категоричен съм“, посочи инж. Богдан Милчев. 

 

снимки: Институт по пътна безопасност

Тони Михайлов

Тони Михайлов

Репортер

Тони Михайлов е завършил магистратура „Журналистика, реклама, PR“ в ПУ „Паисий Хилендарски“. Бил е репортер и водещ на дневни блокове в Информационна агенция и радиоверига "Фокус".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (28)

Дако

Дако

18.05.2021 | 10:24

Нарушен параграф 6 т.5 и 7 от ЗДвП,липсват елементите на пътя в този коридор,не път

Отговори
0 0
Иво

Иво

17.05.2021 | 13:12

Добър ден!

Отговори
0 0
анонимен

анонимен

11.05.2021 | 21:26

Когато се ремонтира път-така не се прави, всичко е лошо,корупция,крадене и т.н. Когато не се ремонтира път-колите се разбиват,защо плащаме винетки,данък и т.н. Ей,хора, угодия за българина няма. Когато всеки си вземаше земята покрай пътищата и след това е продаваше за да се застрой с автосалони, хотели,магазини,логистични центрове и т.н никой не се сети да попита: защо не се предвиди за разширяване на пътя? Проблемът е в цяла България. И затова не са виновни сегашните управници, а тези в началото на демокрацията. И на пътя трябва да се спазват правилата,скоростта и уважението между водачите.

Отговори
6 3
НОСТРАДАМУС

НОСТРАДАМУС

11.05.2021 | 20:38

Всичко това може да се оправи,като се вземе едно по-голямо дърво и наред по всички инстанции взели участие в това дело.В противен случай,ние ще си коментираме колкото си искаме,а те ще продължават да си лапат колкото си искат.Ей хора,защо позволяваме с толкова лека ръка да се крадът и да се усвояват милиони и милиарди левове.Докога с тази робска психика.

Отговори
9 2
Слай

Слай

11.05.2021 | 20:23

Какво искате, бе. Ами мафия ни управлява повече от 10 години. И това ни е много. Нали вие си избирахте и Мамин Ваньо и физкултурника - Зико. Какво искате от тях - чудеса. Това могат, това правят.

Отговори
11 4
Кага

Кага

11.05.2021 | 20:10

Ще има 2 ве платна ... след 100 години, за правнуците?

Отговори
9 2
Кога

Кога

11.05.2021 | 20:21

След като софийското стане с две платна с по четири ленти.

Отговори
6 1
Майна

Майна

11.05.2021 | 19:45

Ми къде беше ти бе тъ-панар когато се правеше пътя че да дадеш малко акъл ? И как миже да кажеш че е било по добре със стария път осеян с вълни и кратери ба който сто автомобила дневни бяха разбивани ? Ти кре-тен ли си или завършен ИДИ-ОТ

Отговори
15 2
Централизация

Централизация

11.05.2021 | 19:13

Пловдив винаги е бил трън в очите на управлението от София, не случайно е разделен на малки общини. Малките общини не плащат данъци на града, а ползват неговата пътна мрежа.

Отговори
21 0
Овча тиквъ

Овча тиквъ

11.05.2021 | 18:53

Един колега така преди години не можа да отбие с камиона заради мантинели и една кола се заби челно познайте кво стана с пътниците

Отговори
12 2
Кдкди

Кдкди

11.05.2021 | 18:49

Това е законно крадене на пари !

Отговори
20 2
Ще перафразирам

Ще перафразирам

11.05.2021 | 18:53

Има ремонт, има проблем. Няма ремонт, няма проблем... Спрете се вече с тези мантинели, то човек нищо да не построи за вас

Отговори
10 6

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?