Следвайте ни

"Индра" идва да оправя бакиите в транспортния проект

viber icon

Представителите на испанската фирма „Индра” пристигат на 15 януари в Община Пловдив, за да обсъдят мерките за окончателното въвеждане на електронната система в градския транспорт.

Срещата е насрочена малко преди обяд и на нея ще бъдат разисквани всички въпроси, свързани с проблемите по изпълнението на транспортния проект, обясни зам.-кметът Тодор Чонов.

Поканата за дискусията беше  изпратена до ръководството на „Индра” от новия кмет на Пловдив Здравко Димитров веднага след встъпването му в длъжност.

Според договора, сключен между „Индра” и бившия кмет, електронното таксуване на пътници по 29 автобусни линии трябваше да бъде изцяло въведено до 10 февруари 2016 г.

Обществената поръчка е за около 20 млн. лева от общо 44 милиона, които бяха предоставени на Община Пловдив за транспортния проект по оперативна програма „Регионално развитие”.

На търга за поръчката участваха десет фирми, но комисията е предпочела офертата на испанците.

Четири години след изтичането на пусковия срок билетите в градските рейсове се късат пак от кондуктори, а често дори и от шофьорите, въпреки че това не влиза в задълженията им и с риск за безопасност на движението.

Електронните табели не дават пълна и точна информация за пристигането на автобусите. Повечето от 90-те автомата за продажба на електронни билети и карти, монтирани на спирките и в обществени учреждения, не работят.

Мнозина пътници предпочитат да се таксуват при кондуктора или шофьора, а не да вадят билетче от автомат в рейса. Тези автомати не връщат ресто и работят само с определени монети.

При проверка в автобус № 25, разпоредена от зам.-кмета Тодор Чонов, се установи, че купуването на билета от монетен автомат отнема минимум 2 минути и при повече пътници далеч не всеки успява да се таксува по „европейския” начин.

Както "Марица" писа, въпреки неспазването на договора, бившата градска управа е изплатила всички пари до стотинка на "Индра" още в началото на 2016 г.

Протоколите със заключението, че фирмата е изпълнила всички задължения в срок, бяха подписани от тогавашния ръководител на проекта Борислав Кръстев.

След "успешно" свършената работа ексградоначалникът го беше назначил за шеф на проекта за воден цикъл, който и досега е на кота нула. 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?