)
Следвайте ни

Граждани и шофьори в един глас: Пътуване по мъките с електронното таксуване

viber icon

Голяма мъка! Така един от шофьорите на автобус №25 коментира първия ден на електронното таксуване по тази линия на градския транспорт в Пловдив. Водачът обясни, че само за няколко часа е натрупал 15 минути закъснение от разписанието, защото пътниците трудно се справят с купуването на билетите от автомата и се налага да ги изчаква. 

 

Добрата новина е, че засега контрольорите само показват как работи новата система, но след това ще започнат и да санкционират нередовните пътници. Екипът на "Марица" също се качи  вчера за няколко спирки на автобус №25, за да види как новата местна власт се опитва да реанимира  неудачната електронна система в градския транспорт.  

На стъклата  на автобуса са разлепени бележки, че билетите се взимат само от монетния апарат. В  рейса автоматът е монтиран до кабината на шофьора. Пътниците се качват  от предната врата, защото само тя се отваря, както това се прави в други държави, и трябва да се изчакват на опашка.  Това  обаче изнервя и пътниците, и шофьорите. 

"Младите се справят бързо, възрастните се бавят", споделя пред репортерите контрольорът Силвия Найденова. Тя  е назначена от Общината, както и останалите контрольори в шестте автобуса, които обслужват линия №25. Посреща  с усмивка пътниците и  търпеливо обяснява как да си купят билет.  Апаратите приемат само точни монети и не връщат ресто. Имат три опции  за издаване на билет - еднократен за едно левче,  билет с прекачване на друг автобус  за 1,50 лева, който може да се ползва  в рамките на един час, както и еднодневен за 4 лева.  Натискаш само два бутона - например, за еднократен билет,  след това  потвърждаваш, пускаш левчето или точни  монети и си получаваш превозния документ, подобен на  дълга касова бележка. 

"Не бързайте да го късате, изчакайте автоматът  да завърши с издаването, иначе билетът няма да важи", предупреждава Силвия Найденова.  "Да бях си купила карта", въздиша отегчена от процедурата възрастна дама. Мъжът до нея казва, че е крайно време рейсовете да тръгнат като в градовете на белите държави в Евросъюза - без кондуктори. 

 Контрольорите засега ще обучават пътниците, после ще трябва да се справяме сами. Електронно таксуване  ще се въвежда  и в автобусите по  линиите №7 и 113 до една седмица.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (10)

Веско

11.02.2020 | 14:52

Всичките пътници ще имат пари,но ще са без билети защото са банкноти и всички глоби ще падат в съда.Общината няма да плаща на превозвачите,те ще се откажат и без транспорт на изходна позиция.Общината да си вземе транспорта,да си назначи персонал и да си прави каквото иска,а не за чужда сметка.Ще купя автобус Евро 6 друг не може,ще купувам гориво,ще правя подръжка и на системата за билетчета,ще плащам заплати и осигуровки и ще чакам някой ден Общината да благоволи да ми плати,ако се забави?Лихвите са за моя сметка

Отговори
2 0

Веско

11.02.2020 | 14:36

Идеята е една да си купите карти в началото на месеца,а ако искате пътувайте.Имам пари нямам билет защото автомата приема само точни и глоба.Разправий,скандали.Качването трябва да става като във влака с валиден документ закупен предварително,иначе нищо.

Отговори
3 0

Иван

11.02.2020 | 12:46

В европа билетите се взимат от шофьора

Отговори
3 0

Веско

11.02.2020 | 14:39

В Европа има бус ленти и разписанието е професионално,а тук трафик и без трафик все едно и също време за курс???

Отговори
2 0

Хахахаха

11.02.2020 | 11:26

В кой век сме, че нещо не мога да се сетя? Апарата не връща ресто...Ако нямам точни пари значи не мога да се кача на автобус. Луди ли сте бе? Ами като му свърши лентата кво правим?Шофьора спира автобуса и всички стоят и чакат да смени лентата.А ако няма друга лента, кво правим?

Отговори
10 0

Веско

11.02.2020 | 14:43

А като се развали?А свързани ли са с НАП?Сегашните билети са ценни книжа и се взимат от МФ,а това разпечатано листче къде ще се отчита?Пак схеми,пак кражби?

Отговори
3 0

Р. Х.

11.02.2020 | 22:46

Че като се качим не е задължително да се таксуваме, знаете ли че единствено в Пловдив градския транспорт стана частен и чорбаджиите на тези фирми станаха милионери, източват милиони от общината, укриват данъци и карат по няколко скъпи коли! Така че не съм длъжен да купувам билети, а още повече да се опита да ме свали някой контрольор от рейса че нямам точно монети за билет, ще му извия шията на 360 градуса и ще му посиня физиономията!!!

Отговори
3 0

До Plovdiv

11.02.2020 | 11:04

11 милиона , но евро нали . Тоест 22 милина лева .

Отговори
7 0

ХаХа

11.02.2020 | 09:13

За какво му казват електронно таксуване , като пак е механично ? Това с монети е от миналият век . Електронно е като си само с карта с чип . Отиваш в магазин - зареждащ си картата и при качване само маркираш картата . Не бъркаш по джобовете да търсиш монети , после да четеш кой билет да си вземеш , а зад теб да те чака опашка .

Отговори
14 0

Plovdiv

11.02.2020 | 10:36

За 11 милиона - толкова!

Отговори
7 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?