1553

Градският транспорт може да разтовари трафика на Пловдив

Градският транспорт ще разтовари частично тежкия трафик, ако превозвачите изпълняват стриктно разписанията и повече хора го ползват, вместо да карат личните си коли и да се чудят къде да паркират. Това е мнението на директора на ОП „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов.

Той счита, че за две седмици, откакто отпаднаха летните разписания с по-дълги интервали и се върнаха редовните с близо 30 автобуса в повече, ситуацията в градския транспорт се е подобрила. „Ремонтните работи затрудняват превозвачите, но след предприетите мерки с прекратяването на договора от 2016 г. и предупреждение към фирмите по договора от 2018 г. почти всички изпълняват транспортната задача.

Стремим се да затягаме контрола върху спазването на разписанията. Само по двете линии на „Хеброс бус” - №№ 29 и 99, все още има проблеми, броят на автобусите, които обслужват маршрутите, е недостатъчен, въпреки че са над 50% и че друга фирма е поела неговата линия № 37”, коментира шефът на ОП ОКТ.

Георги Стоилов съобщи, че успоредно с тестването на електронното таксуване по линия № 25 текат преговори с още един от превозвачите за пускането на услугата и по втори маршрут на градските автобуси.  

Според проучвания обществен транспорт в Пловдив ползват едва една трета от живеещите в града. Независимо от това в натоварените часове автобусите винаги се пръскат по шевовете. Пътуват предимно ученици, студенти и жени. 

Коматевско шосе прилича на паркинг - колоните са толкова големи, че няма мърдане. Снимка от Наташа Манева

 

В "Кючук Париж" чакат Коледа като манна небесна

Хората, които живеят в "Кючук Париж" и всеки ден пътуват до другите райони на града, чакат като манна небесна Коледа. Надеждата е, че строителите, наети от НКЖИ, ще спазят договорените срокове за реконструкцията на Бетонния мост и до 15 декември, най-късно до 24-ти, да пуснат движението, спестявайки мъчителното обикаляне по Коматевско шосе и надлез „Родопи” и престой в тапите.

Задръстванията в район „Южен” обаче остават и след въвеждането в експлоатация на Бетонния мост, защото ремонтните работи на бул. „Александър Стамболийски”, започнати преди две години, ще продължават и през 2025-а. Обходният колектор се прекарва много бавно, тъй като тръбите са с диаметър до три метра, а едновременно с това се подменят два водопровода - магистрален и захранващ сградите. Копае се и в двата края на булеварда, по който преди реконструкцията вървяха и тирове, и камиони, и градският транспорт. И тогава заради скандално тясното платно пътят беше затлачен от дълги колони на изнервените шофьори. Сега са затворени участъците до Затвора и около жилищния комплекс „Южен полъх”, като основната част на трафика се стоварва на ул. „Димитър Талев” и бул. „Никола Вапцаров”.

Още три месеца стискаме зъби без Бетонния мост

 

Тепърва предстои нова мъка - затваряне на кръстовището на бул. „Александър Стамболийски” с Коматевско шосе, след като строителите и Община Пловдив решат дали това да стане до края на тази година или през следващата. Догодина предстои да изживеем още едно сътресение в трафика, докато строителите изведат огромния колектор по локалното платно на бул. „Македония” през кръстовището с бул. „Никола Вапцаров” и го включат в канализацията на бул. „Александър Стамболийски”.

До Коледа се очаква финалът на проекта за обходен колектор на ул. „Царевец” при кръстовището с Пещерско шосе, ако не възникнат непредвидени обстоятелства.

И Брезовско шосе ще бъде отворено за движение навръх Коледа, както беше преди година. Археологическите разкопки, които се извършват насред пътя, могат да продължат само до студовете и ще продължат догодина, след като екипът получи разрешение. Според предварителните планове разкопките и подмяната на водопровод и канализация на Брезовско шосе ще приключат окончателно през лятото на 2025 г.

Тогава е и срокът за завършването на пробива под Централна гара, заради който е спряно движението по бул. „Васил Априлов” до ул. „Тракия” и част от  улиците „Димитър Талев” и „Кукуш” в района на автогара „Родопи”.

Оцени новината

Оцени новината
3.6/5 от 10 оценки
3.6/5 от 10 оценки

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?