Следвайте ни

Глоба за фирмата, ако чакаме рейса повече от 10 минути в час пик

viber icon

Допустимият интервал за движение на автобусите по една линия рано сутрин и късно вечер е до 20 минути, според утвърденото от Общинския съвет разписание

Всичките автобуси, които обслужват 29-те линии в Пловдив, трябва да пристигат до 10 минути на спирката в пиковите часове - от 6,30 до 9,30 ч. сутринта и 16,30 и 19,30 часа. Маршрутните разписания с точните интервали бяха утвърдени на последната сесия на Общинския съвет по предложение  на кмета Здравко Димитров.

През деня между 9,30 и 16,30 ч. рейсовете се разреждат, но са длъжни да минават максимум през 15  минути. По-голям е разрешеният интервал - до 20 минути, рано сутринта - от 5 до 6,30 ч., и от 19,30  до 23 часа. Ако бъде доказано, че интервалите не се спазват, съответният превозвач ще бъде глобен. 

Редовните пътници споделят, че в момента са принудени да чакат дори по 30-40 минути в късните вечерни часове и въпреки сигналите до Общината, закъсненията се повтарят.

От общинското предприятие „Организация и контрол на транспорт” обясниха, че по време на големия брой заразени, когато учебните заведения бяха затворени, автобусите  бяха намалени, за да не вървят полупразни. С отпадането на тези мерки с друга  заповед на кмета бяха пуснати повече рейсове, но тя е в сила до 31 юли. С решението на Общинския съвет маршрутите се запазват за постоянно, ако не ни сполети нова ковид вълна и отново не затворят училища, вузове, театри, спортни зали и заведения.

Успоредно в Общината се подготвя оптимизиране на маршрутните разписания с оглед на следващата стъпка - преминаване към нов механизъм за разплащане на километър, за който отдавна настояват превозвачите и който позволява по-голям контрол. Обсъжда се вариантът за уплътняване на разписанията на автобусите и намаляване на пробега на рейсовете от 19 160 000 км годишно на 16 801 000. След проучването на пътникопотока ще бъде разработена актуална транспортна схема. Едновременно с това администрацията подготвя обществена поръчка за надграждане на електронната система, която се оказа несполучлива.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

Баба Мера

Баба Мера

16.07.2021 | 10:05

Да така е! Ще има глоба ама, друг път! Колкото им събраха глобите за липсата на евро и климатици в размер на стотици хиляди лв! Защото, ако има глоби НЯМА комисионни! А в тази суша, без пълнене на шкафчето ще фалира крадливата им кохорта!

Отговори
7 1
транспорт

транспорт

16.07.2021 | 08:52

В Градския транспорт цари пълен бардак! Електронната система не работи, кондуктори и шофьори са без маски, пушат в автобусите. В много автобуси, шофьорът е и кондуктор. Разписанията масово не се спазват. По много линии, дори в "час пик" ни возят т.н. щъркели.

Отговори
12 0
Юлия

Юлия

16.07.2021 | 08:13

По тези правила, ако се спазват, фирмите ще фалират. Движа се по линии 99 и 4. Бяха редовни, а сега чакам по около 40 минути. За линия 10 да не говоря. Тя е природно явление. Не знам какви са причините, но закъсненията им са очевидни. И един стар проблем. Електронните табла или не работят или информацията не е вярна. Докога? Един от виновниците се кани да става депутат от ГЕРБ.

Отговори
11 2
Пламен

Пламен

16.07.2021 | 07:13

Всичко е само на хартия. Дори и в час пик се чака по 25-30 минути. Стига сте лъгали и оправдавали с ковид. Истината е,че няма контрол,защото някой чиновник се е облажил от рушветите на транспортните фирми. Иначе почти половината от рейсовете нямаше да имат право да се движат!

Отговори
15 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?