49

“Екобус” потегли и без гориво от ГЕРБ

Николай Радев към съветниците: Мислете по пловдивски, не по тотевски

С 26 гласа "за" бизнес програмата на новия общински превозвач бе приета в Общинския съвет. Планът е до 5 години "Екобус" да заеме минимум 30% пазарен дял в градския транспорт на Пловдив   

 

Новата общинска транспортна фирма “Екобус” потегли. Това обяви зам.-кметът на Пловдив по транспорта Тодор Чонов, след като местният парламент одобри на сесията си вчера бизнес програмата за развитие, разписана от управителя на "Екобус" Илко Търпов. До дни се очаква да излезе лицензът на дружеството за извършване на дейността и връщане назад няма, противно на действията на част от общинските съветници, които настояха за поредно отлагане на решението.

Най-активни в опитите да се тупка топката бяха съветниците от ГЕРБ, които гласуваха "против" и "въздържал се" по плана за развитие на дружеството. В крайна сметка, програмата бе приета и това дава зелена улица на управителя Илко Търпов да започне реална дейност по съставяне на екип и подготовка на заданието за изработване на проект, с който фирмата да кандидатства за европейско финансиране. 

Идеята е първоначално да бъдат закупени 20 електробуса и да се изгради депо със зарядни станции

Инвестицията в екологичен градски транспорт, който ще стартира с 2 линии, е около 30 млн. лева. Очаква се по-голямата сума да дойде от Брюксел. Целта на дружеството е да възстанови електрическия транспорт в Пловдив и значително да подобри качеството на услугата. Плановете са до 5 години фирмата да заеме около 30% пазарен дял в обществения транспорт под тепетата.  

Бизнес планът на “Екобус” беше приет  с 26 гласа "за". Против се обявиха 13 съветници, основно от ГЕРБ, а 7 (от "Демократична България", ГЕРБ и независими) гласуваха "въздържал се". Най-голяма съпротива за електрическия транспорт имаше от ГЕРБ. Съветниците от групите гласуваха шарено, а подкрепата за бизнес програмата беше дадена предимно от старейшините от ЗС "Александър Стамболийски", Съюз за Пловдив, Кауза Пловдив, БСП и ВМРО. 

Илко Търпов пристигна на сесията рано сутринта, готов да отговаря на въпроси на съветниците, но се оказа, че такива няма. Разискванията не бяха по съществото на бизнес програмата, а по второстепенни въпроси - по коя точно европейска програма ще се кандидатства за финансиране, това ли са най-подходящите маршрути и защо в плана не е записано кога и как общинската фирма ще си набави още линии.

Някои съветници объркаха дейността на "Екобус" с тази на ОП "Организация и контрол на движението"

и поведоха дискусията към необходимостта да се актуализира транспортната схема в града и слабия контрол върху работата на превозвачите. Най-активен в стрелбата в тъмна стая бе Йордан Илиев, председател на съветниците от ГЕРБ, който направи опит да бламира бизнес програмата на “Екобус”. Независимият съветник Слави Георгиев пък разкритикува частните превозвачи, като припомни, че от общинския бюджет им се дават годишно 10 млн. лева, а те работят лошо. Нямаме представа дали 29 автобусни линии са достатъчни, но чуваме, че седем от тях са излишни, каза още Георгиев. 

”Мислете пловдивски, а не тотевски”, скастри групата на ГЕРБ Николай Радев, шеф на “Автентична лява БСП”, намеквайки, че командата как да гласуват е дадена от бившия кмет, който е лидер на градската организация на ГЕРБ и от няколко дни води открита битка с кмета Здравко Димитров по всякакви въпроси. 

Радев предупреди, че създаването и управлението на транспортна фирма не е лесно, като даде пример със стария си приятел Димитър Чолаков, съветник от същата група, който е един от частните превозвачи в градския транспорт в Пловдив.

Скоро Пловдив ще има електробуси, а общината - модерно транспортно депо, заяви ресорният зам.-кмет Тодор Чонов и върна дискусията към нейната същност. Той допълни, че се подготвя

План за градска мобилност,

какъвто досега Пловдив не е имал. Идеята е "Екобус" да помогне за превоза на ученици и студенти с новите електробуси и да предостави на пловдивчани по-качествена и по-модерна услуга, подчерта зам.-кметът. 

Тодор Чонов обясни, че трябва да се действа професионално, адекватно и бързо, за да не остане Пловдив отново на опашката, както се е случило в предишните програмни периоди на европейските фондове. Той напомни, че вече е открита първата донорска програма за над 1,5 милиарда евро, насочена  за закупуване на екологични превозни средства и подобряване на пътната инфраструктура.

И двата маршрута с крайна спирка до езиковите гимназии 

Бизнес планът на "Екобус" предвижда инвестиции в размер на 30 250 000 лева, от които 24 млн. лева са за 20 електробуса с прогнозна цена 1,2 млн. лева за брой с ДДС,  200 000 лева са за 20 зарядни станции, за изграждане на депо ​- 4 550 000 лева, за електроснабдяване - 1,5 млн. лева.

Планира се двете линии, с които ще оперира „Екобус Пловдив“, да бъдат  с номера 103 и 104, като се обслужват от 18 автобуса  и 2 резервни. Според предварителните проучвания дружеството се ориентира предимно на превоз на  ученици и студенти до  езиковите гимназии и новата сграда на ПУ на бул. „България” . Те ще тръгват от Коматево и от „Тракия”.

Предвижда се електрическите возила да минават  през 15 минути, като в пиковите часове ще са през 10 минути, от 5,30 часа сутринта и  до 22,35 часа. Транспортните средства се движат точно по разписание, билетите за тях се закупуват в самия автобус от устройства или от шофьора, като за целта пътниците се качват от предната врата, се казва в бизнес плана. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
Специалист по транспорт

Специалист по транспорт

14.10.2022 | 09:25

Много по-евтино щеше да бъде да вземат градски транспорт от батаклиев и с тези пари да възродат фирмата градски транспорт и с нея много по-лесно щеше да се работи таман фирмата има лиценз за превоз на пътници можеха да я вземат от батаклиев и пак стане общинска защо не го направиха всички го плюят но не е виновен само батаклиев виновни са тези около него кмета чумаков славов където продадоха дружеството на батаклиев в интереса на тези тримата глупаци и точно заради тях тотев унищожи тролейбусния транспорт и то умишлено сам против реши че трябва да прекъсне договора на батаклиев за тролейбусни транспорт и какво стана мрежата я оправяха престъпниците а сега къде са парите от тази мрежа никой не знае но по принцип в пловдивчани трябва да знаят къде е отишла тролейбусната мрежа защото е на пловдивчани и трябва да си търся отговорност на виновните лица за съсипването на тролейбусни транспорт който може да работи като най-евтин и най-качествен транспорт а вие след време ще се уверите че тролейбуса е най-евтин и най-екологичен транспорт при положение се закупят нови тролейбуси хибриди както в софия ги има

Отговори
11 3
По-специалист

По-специалист

14.10.2022 | 11:10

Първо пиши грамотно, а после си пооправи фактите. Първо - в Пловдив в момента нищо не става от тролейбустната мрежа. Тя е за цялостен, тотален ремонт. На места я няма, а на други места жиците са негодни за експлоатация след 10 години разруха. Подстанции (т.нар ТИСове) също няма и са разграбени. Това за сегашната община и управление е мисия невъзможна. Второ - няма такова животно ТРОЛЕЙБУС ХИБРИД. Оправи фактите - в София има тролейбуси обикновени, които имат батерия или дизелов агрегат и могат само аварийно да минат няколко км без мрежа. Има също така електрически автобуси в София два вида: първи вид - бързозарядни като по линии 84 и 184 до летището, имащи пантограф отгоре и спиращи някъде на бързозарядна станция; втори вид - нормални електрически автобуси, със зареждаща се батерия в гаража. На прав път си, ама фактическите грешки и неграмотното писане обезмисля какво искаш да кажеш.

Отговори
7 1
До Общинска избирателна комисия

До Общинска избирателна комисия

14.10.2022 | 08:21

Николай Радев е в тежък конфликт на интереси. Интересно защо Общинската избирателна комисия, която е постоянно действащ орган не реагира, за да се преустанови тази гавра със закона. Радев след промените в Закона за образованието не може да съвместява позицията на общински съветник и тази на директор на училище в същата община. Съвместявайки двете позиции, решенията които взема са нищожни. Това са бомби, които ще започнат да гърмят - в училището - Езиковата гимназия, където е директор и подписва, а и в Общинския съвет, където гласува. Скандалът ще е огромен и с непредвидими последици за ученици и учители, а и за решенията, които са взети с негово участие. Но тъй като върши мръсната работа на управляващите, те си затварят очите.

Отговори
13 3
6фд

6фд

08.12.2022 | 17:22

Че тя английската му е дарение от партията за вярно служение. Той и от образование толкова разбира - просто му дадоха всичко наготово.

Отговори
0 0
До година до амина!

До година до амина!

14.10.2022 | 08:09

Този измикяр ,вечния и незаменимия съветник,приятеля на набутания от него в общинския съвет ДЧ ,като отплата за това че му издържа цялото семейство вече над 20години нищо не прави без да има интерес!Тук явно залога е директорското място ,което се крепи само на това да изпълнява нечии интересе иначе е аут от всякъде!

Отговори
11 2
Истината Санчо!

Истината Санчо!

14.10.2022 | 07:57

Даа,потегли но към нищото!За 2 линии 30мил. за 30 линии 750милона!Да създадеш нещо без да знаеш от къде ще го финансираш е пълен нонсенс!Ако са едни частни бизнесмени така ли ще постъпят?Ще създадат нещо,ще назначат персонал,ще му плащат заплата…без да знаят колко и кога ще се възпроизведат тези вложени пари?Ако после фирмата губи от дейността си,ще я закрият ли ,ще я фалират ли и кой ще и плаща задълженията?После ще търсят да излъжат някой да му я продадат ,подле ще му вземат линиите за да ги дадат на техен човек и ще ги фалират!Те това го могат!Така фалираха и Гр.Транспорт и унищожиха тролеите !Ограбиха фирмата предварително и я доведоха до фалит!После набутаха един човек да го купи с обещания че няма да му пречат и унищожават тролеите и после му взеха бизнеса!Това е истината и това ще е съдбата на този корупционен кьор фишек!

Отговори
13 1
Смешки говори

Смешки говори

14.10.2022 | 07:36

Тоя палячо Радев тръгнал сега против Тотев да говори, след като 8 години бяха ортаци. Пиян ли е бил пак та толкова подценява хората.

Отговори
13 5

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?