2374

"Екобус" остана на полусъединител, 5 гласа не стигнаха

Общинските съветници от местната опозиция гласуваха против учредяването на дружеството с мотив, че е рисковано да се апортират в него имоти. Поредното забавяне поставя в риск опитите на Общината да кандидатства за доставяне на екологични автобуси с европейски средства  

Общинският съвет не успя да учреди новото дружество "Екобус-Пловдив" ЕООД вчера, както предлагаше кметът Здравко Димитров, с цел да бъдат доставени електробуси за градски транспорт.

Решението беше подкрепено само от 29 съветници, а законът изисква две трети, или най-малко 34 гласа от общо 51, за да бъде вписана фирмата в Търговския регистър.  Илко Търпов, спечелил конкурса за управител на "Екобус -Пловдив" и одобрен още през февруари за длъжността от местния парламент, от сутринта чакаше точката да се гласува, за да започне усилена работа по подготовката на проекта.

Срещу учредяването се обявиха съветниците от "Демократична България". Веселина Александрова от ДБ поиска предложението да се отложи за следваща сесия с аргумент, че дружеството може да се регистрира, без да има необходимост Общината да апортира в капитала му собствен имот. Внасянето на недвижима собственост като апорт е рисково, коментира Александрова. 

Администрацията предлага "Екобус-Пловдив" да се регистрира с капитал  на стойност 2,8 млн. лева, в който е включен общински терен с площ 18 декара до жп гара "Тракия" и 100 000 лева от общинския бюджет за издръжката през тази година. Целта е Общината да кандидатства по европейска програма за доставка на 20 електробуса и изграждането на депо със зарядни станции. Пловдив е един от 10-те града в страната, които имат шанс да спечелят европейски пари за развитието на градския транспорт.  

Ресорният зам.-кмет Тодор Чонов беше изненадан от обрата на сесията. Той напомни, че преди месеци съветниците единодушно подкрепиха идеята за създаване на общинска транспортна фирма. Тогава беше взето решение да се изготви оценка на терена, с който Общината да участва в дружеството като едноличен собственик. 

"Ще внесем предложението на следващата сесия и се надявам след две седмици съветниците да го гласуват. Не виждам никакъв риск при внасянето на апорта в собственото ни дружество. Но така се бавим да преминем към следващите стъпки - регистрация на дружеството по надлежния ред, подготовката на проект и кандидатстване за финансиране", каза Чонов.

Забавянето поставя в риск опитите на Общината да кандидатства за доставяне на екологични автобуси с европейски средства. Редица други градове очакват в пълна проектна готовност отварянето на новия програмен период, а средствата са ограничени и ще се разпределят на състезателен принцип с предимство за тези, които първи подадат документи.

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
10 коментара
Пончо шифиорчето

Пончо шифиорчето

13.05.2022 | 19:51

Амаа, тоз полицаж, кво разбиражот транспорт маа! Ми от шифиор на напалник, става ли кмет маа, ше прийдна !

Отговори
3 0
Реалист

Реалист

13.05.2022 | 15:55

Как да стане работата.Маминия унищожи тролейбусния транспорт,сега неговите съветници да гласуват обратното.Абсурд

Отговори
7 1
Тошко Транса

Тошко Транса

13.05.2022 | 15:19

Добре, че са го оставили на полусъединител, защито ще разделят без да правят нищо 200 000лв за година! Ако бяха на цял съединител кражбата им щеше да е 200 000на месец! Бързат, че времето лети и мандата приключва и с това и комисионните!

Отговори
8 0
Транспортьор

Транспортьор

13.05.2022 | 11:48

Това недоносче Екобус беше заченато от един човек, който в момента е следствен за кражби и злоупотреби но кмета го е скатал на по-сенчеста позиция (явно е делил откраднатото с когото трябва). Прави са общинските съветници, като са мнителни и им мирише пак на кражба.

Отговори
9 0
УжасТ

УжасТ

13.05.2022 | 10:01

И сега Илко Тъпанаров на кой ще е управител?

Отговори
10 0
БЕЛОМОРКАНАЛ

БЕЛОМОРКАНАЛ

13.05.2022 | 10:00

С В И Н ЬО МРЪСНА ГЯУРСКА, КАКВА ЗАПЛАТА СИ СИ ГЛАСУВАЛА БЕ! НА МАЙКА ТИ ВЪ ГЪ ЗЪ, ЩЕ ГО НАБИЯ!

Отговори
6 1
БЕЛОМОРКАНАЛ

БЕЛОМОРКАНАЛ

13.05.2022 | 09:57

ПОБЕСНЕЛАТА БЪЛГАРСКА С В И Н Я САМО КИРКА У ЧЕРЕПА Я ОПРАВЯ! НЕМА ДРУГО ХАПЧЕ!

Отговори
3 1
У РОДИ

У РОДИ

13.05.2022 | 09:48

КОЛКО СТРУВА 1 БАТЕРИЯ ЗА ТИЯ ЕКО БУСОВЕ БЕ! П И Ч К А ТА МАЙЧИНА, МРЪСНА БЪЛГАРСКА ДА ВИ Е В А !

Отговори
3 1
У РОДИ

У РОДИ

13.05.2022 | 09:47

У БЕЛАРУС ПРАВЯТ ПРЕКРАСНИ ТРОЛЕЙБУСИ И ТО, БЕЗ! БАТЕРИИ :)

Отговори
5 0
Ала, бала, портокала!

Ала, бала, портокала!

13.05.2022 | 08:20

Блажени са вярващите! От тази пополиска идея няма нищо да излезе! Само ще се плащат едни пари за заплати и ще се създава впечатление, че нещо се прави за екологията и транспорта! И тук пак се питаме:Защо умишлено тези хора унищожиха най-екологичния транспорт - тролеите? Какъв транспортен проблем ще се реши с тези евентуално 20автобуса?В тези 2линии ще се возят основно ученици и студенти, които са с карти и така, кой ще заплаща разходите.....? Кой ще им даде тези 20мил.пари,когато те откраднаха 20мил.от ел. таксуване и в монента ги разследват...? Много въпроси и никакви отговори! Да управляваш транспорт, не е като да управляваш кръчма иска се и малко акъл!

Отговори
15 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?