49

Драмата с транспорта: Един час се чака градски рейс

Градският транспорт е един от ключовите проблеми, който пареше под краката на предишната власт, а сега изправя на нокти и новата. Ангел Славов, назначен за зам.-кмет по транспорта, изброява задачите - анализ на изпълнението на разписанията от транспортните фирми, въвеждане на електронна система, разширяване на дейността на общинското предприятие  „Екобус - Пловдив”, създадено преди две години с цел доставка на електробуси по програма на ЕС. Коя - все още не е ясно.

Ангел Славов преди години беше директор на Общинския инспекторат, след което изкара  един мандат като съветник и тепърва се запознава с проблемите в градския транспорт.  А те са много по-сериозни, отколкото новите управници си представят. За съжаление,  никой от тях не пътува с рейсовете, откакто са завършили училище. 

Първият анализ - как се изпълняват разписанията - се подготвя в момента, за да бъде представен на следващата сесия на Общинския съвет в отговор на питания до кмета от групите на ПП​-ДБ и БСП.  Данните са от система за контрол GPS, която  отчита пробега на всички фирми. Те са шест на брой - едни изпълняват курсовете на 98-100%, например по линия  №1,  други по линия №7 ​- на 38 -максимум 50%.   

„Няма шофьори, затова днес обслужваме  само с  три автобуса.  А утре няма да има нито един”, хладнокръвно предупреждава кондукторът на „седмицата”, която пътниците чакат един час, а след това се тъпчат  в рейса един връз друг.

Логично е при неизпълнение на задълженията  да се отнемат линии или да се прекратява договор ​- въпрос на управленско решение и на още много анализи, срещи с превозвачи и реални мерки. Проблемът с нередовните линии няма да се реши нито с електронното таксуване, нито с  20-те електробуса на "Екобус" на фона на общо 229-те, включени в договорите. 

Оцени новината

Оцени новината
2.2/5 от 5 оценки
2.2/5 от 5 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
13 коментара
Кузо Вичов

Кузо Вичов

13.12.2023 | 14:54

А дойдохте ли на моя!Разбрахте ли ,че с тези мижитурки назначени за превозвачи ще се стигне до тук!И да питам :А на лицето Иван Б.Тотев,бившия кмет ,който за да угоди на тези фирми умишлено ,еднолично и не безвъзмезно прекрати договорите за тролеите и автобусите на Гр.Транспорт и лиши града за винаги от екологичният си транспорт,няма ли кой да му потърси сметка?А на предишния и сегашния кмет да му потърсят сметка защо му съдействаха и пушаха заповеди да режат мрежата!Ако това не се случи ,хак да вие !

Отговори
15 2
Дон Бидон

Дон Бидон

13.12.2023 | 13:19

Драма няма!До сега крадците на над 50милиона от субсидиите от така наречените превозвачи ,които от над 10години извиват ръцете на Общината и я изнудват за повече субсидии трябваше даса осъдени и конфискувано всичкото им имущество?А кметовете и общинарите допуснали тази кражба трябваше също да бъдат съдени и осъдени!Иначе гаврата с хората ще продължи и няма никога да се реши!

Отговори
16 0
ТОВА Е ПРОБЛЕМ,

ТОВА Е ПРОБЛЕМ,

13.12.2023 | 12:10

заложен от кметуването на предходните кметове/всички го знаем/.Докато няма реален отчет на свършеното през мандата им,винаги ще е така.Транспортът е огледало на корупцията,бившия по транспорта/Чонов/ трябва да бъде разследван за допускане на неизгодни договори ,неспазване на така подписаните даговори и не взети неустойки/а и защо не са потърсени външни фирми/.Всеки ,излизащ от властта ,трябва да декларира придобивки/всяко дарение да се огледа като произход и причина,защото много често подкупите се оформят по този начин.А,бе,трябва ни една Кьовеши ,че да вкара някои самозабравили се на топло

Отговори
16 0
ева

ева

13.12.2023 | 12:06

Нали трябва да има работа за такситата, а ако тарифите не те устройват си купуваш кола. Данъците за превозни средства от цялата страна са най-високи в Пловдив.

Отговори
8 2
Пътник

Пътник

13.12.2023 | 11:52

Проблемът с нередовния градския транспорт в Пловдив е ДРАМА от години,но от началото на м.декември вече е пълна ТРАГЕДИЯ. Коментирам конкретно автобусна линия 16. Единственият автобус за кв.Гагарин винаги е бил с по-малко курсове и с по-голям интервал от 15 мин за разлика от други линии,но поне се спазваше някакво разписание. От м.декември между18.00 ч и 19.00 ч да мине 16-ка по бул.Руски преди да почакаш 30-50 мин.на спирката си е направо 6-ца от тотото,не знам с ново разписание ли се движат,или имат проблем, но човек не знае кога да го очаква. На 7.12 електронното табло на Руски три пъти се връща и отброява от 24 мин до 10 мин.оставащи до идването на автобуса и накрая след чакане от 18.15ч до 19.05 дойде автобус 16. На 11.12 пак таблото показваше 10 мин.оставащи до автобуса, после се върна на 23 мин ,но поне към 18.40 автобус дойде.

Отговори
19 0
Ицо

Ицо

13.12.2023 | 12:34

16-ката нали не влиза в Кичука вече и са по-малко автобусите. Логиката на идиотите управляващи...

Отговори
5 0
ПЪТНИК 2

ПЪТНИК 2

13.12.2023 | 15:31

Елате да чакате 17 - ката, сутрин от Прослав за Тракия! Или 37 - цата :) Алчните чорбаджии на частните фирми обслужващи градските линии най-напред си разрешиха съвместно с градската управа , автобусчета тип "Щъркел". След тях по линия 37 се наместиха едни скопени без задна трета врата малки бусчета. Сутрин е ад в целия град ! По късно във времето уж дойдоха нови големи автобуси по линии 11, 24 и т,н. които са без климатици и лятото е ад. Частниците извиваха ръцете на кмета Здравко за пари. Тотев не му дремеше за хората. Новия кмет и управата трябва не да говорят а ежедневно за да се работи за тотална промяна! Нека някой да ни припомни кой кмет от коя партия и коя управа разреши градски транспорт в Пловдив да е изцяло частен? За да отправяме псувните и клетвите към техните души и близки роднини .

Отговори
12 0
Евро 1

Евро 1

13.12.2023 | 11:40

Ей тук искам да попитам, за какво ограничаване на замърсяващи автомобили в центъра говорим, кое ни е като София, че да сме втория град след тях- метро ли има да си оставяме автомобилите в покрайнините, градски транспорт ли има да го ползваме, места за паркиране ли има, читава организация и регулация на транспорта ли има, свестни улици и кръстовища ли има ? Събудете се бе, хора!

Отговори
16 0
МУН

МУН

13.12.2023 | 11:39

А вие какво искате? Сега ще ви натресат и Градската железница, за да видите, че там може да се чака и повече. Щото като няма пътници, няма смисъл и от по-чести курсове. От ТИЯ толкова. ТЕ поне смятат, че е невъзможно да се направи нещо повече. От тях, разбира се. А други не се допускат.

Отговори
4 2
Смях

Смях

13.12.2023 | 11:31

Типично е за Пловдив!Чакаме в жегите,мръзнем в студ!Няма оправия!

Отговори
20 0
...

...

13.12.2023 | 11:26

С електронната система може и да се реши проблема, заедно с оптимизация на линиите. Ако няма толкова много застъпване на някои линии и броят се намали, то интервалът на преминаване може да стане на 10 минути и да се пътува с прекачване. Така няма да трябва да чакаш задължително 7, а ще можеш да хванеш с един билет примерно 1 + 27 или друго.

Отговори
5 8
656

656

13.12.2023 | 12:53

Абе стига с тези електронни системи, казват ти, че няма шофьори

Отговори
9 2
Няма ШОФЬОРИ

Няма ШОФЬОРИ

13.12.2023 | 17:57

Но ИМА СУБСИДИИ!!!! ЗА КАКВО- ЗА ДОБРИ И ЧИСТИ АВТОБУСИ??? ЗА ИЗПЪЛВЯВАНЕ НА РАЗПИСАНИЯТА??? ИМА ЛИ НЕЩО, ЗА КОЕТО ДА КАЖЕШ, ЧЕ Е ДОБРЕ???!!!!

Отговори
7 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?