Следвайте ни

Транспортните фирми искат още 500 000 лв. субсидии за губещи линии

Докато администрацията крои планове за създаване на общински превозвач, фирмите, които обслужват 29-те автобусни линии в Пловдив, настояват за допълнителна субсидия в размер на 500 000 лева. Искането вече е внесено в Община Пловдив  и в момента се обсъжда, научи „Марица” вчера. „Парите не стигат”, потвърди  Петко Ангелов, собственик на  „Автобусни превози -Пловдив”.

 

За компенсация на преференциалните пътувания и нерентабилните курсове в общинския бюджет за тази година бяха планирани 6 млн. лева. Тази сума беше увеличена с половин милион лева в началото на август  с решение на Общинския съвет. Далеч преди това шефовете на „Хеброс бус”, „Автотранс 2000”, „Автобусни превози”, „Мери транс” и  „КЗК Златанови” бяха предупредили тогавашната градска управа, че ще бъдат принудени да спрат рейсовете, защото години наред субсидията  не е променяна, въпреки ръста на цените и заплатите, в същото време се  изплащат новите автобуси  и фирмите вече не издържат финансово. 

Според разчетите, представени в Община Пловдив от превозвачите, за нормално обслужване на линиите  субсидията трябваше да бъде завишена с един милион лева. Тоест за тази година  сумата да стане 7 млн. лева. В продължение на няколко месеца от предишния кмет Иван Тотев отговор не дойде. Собствениците  на фирмите се обърнаха за съдействие към Здравко Димитров, който тогава беше областен управител. Той реагира незабавно, като покани превозвачите на разговор, а след това препоръча на градската управа да увеличи компенсациите. В резултат на това допълнително за градския транспорт бяха отпуснати 500 000 лева с обещанието  да получат още толкова.

Оказа се, че  сега, в края на бюджетната година, новият кмет е поставен пред факта да изпълнява  пореден ангажимент на предшественика си. В момента в общинското предприятие „Организация и контрол на транспорт” преглеждат всички сметки и плащания.

Превозвачите напомнят, че цената на билетчето  от един лев не е променяна с години. Картите за пенсионери, студенти, ученици и инвалиди са замразени на 16 лева, след като бяха вдигнати с две левчета през 2012 г.

На километър пробег на превозвачите се плащат от общинския бюджет между 1,60 и 1,80 лева, в зависимост от големината на автобуса, а реално се разходват над три лева, твърдят собствениците на фирмите. Доплащането става от републиканския и общинския бюджет.   

Валентина Йеремиева

Репортер /журналист/ екип "общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари

Публикувай

Коментари (1)

Марина

03.12.2019 | 07:20
0 0

Автобусите по линия 93 стоят на последна спирка в ж.к. “Тракия” с включен двигател по време на престоите си - това са най-малко 20 минути. И за това трябва да ги субсидираме???

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?