Читател на „Марица“: Шофирането по Околовръстното е сървайвър с риск за живота

"Марица" многократно е поставяла въпроса за тясното околовръстно шосе на Пловдив, за което  в Агенция "Пътна инфраструктура" се подготвя разширение.  Процедурите за удвояване на обходния път от магистрала "Тракия" до кръговото кръстовище с Асеновградско шосе  и оттам до пътен възел "Скобелева майка" не са приключили. 

Нашата читателка Ивелина Попова също изпрати апел до всички компетентни институции за ремонт  и обезопасяване на старото трасе. Ето какво написа тя:

Състоянието на околовръстния път на Пловдив е много  лошо. След "козметичния" ремонт на дупките сега след дъждовете кратерите отново се отвориха и за да преминеш по пътя, е необходимо поне няколко години да си играл "Тетрис" и "Супер Марио". Уменията, които се изискват, за да премине човек безпрепятствено по околовръстния път, изискват едновременно:

1. Да можеш да избягваш огромните дупки и неравности, без да навлизаш в насрещното платно.

2. Нощно време да преминеш в режим на инфрачервено, за да можеш да си представиш къде са разделителните и ограничителните пътни ленти, маркировка няма или последните следи са от времето на първия ни президент. Това включва и вероятно отклонение по пътя за Марково, където настъпи ли сумрак, разбирам как се чувстват къртиците. Няма нито ограничителни, нито разделителни линии, нито осветление -  нищо.  

3. Да избегнеш чрез мореплаване задържалата се на пътното платно вода, въпреки че отстрани на пътя има чудесен отводнителен канал. За съжаление, последно съм виждала преди няколко години  да се подрязват храстите и тревите край пътя, за да може водата да се извежда към канала. В момента тревните площи са по-високи от нивото на пътя, който прилича на Суецкия канал.

4. От 10 години на кръговото кръстовище на Кукленско шосе, на разклона за Браниполе отдясно, се задържа огромна локва, която възпрепятства преминаването, въпреки че каналът  е точно на 2 метра от нея. Ясно се вижда как хората от  съседните имоти си извеждат водата точно в това място, допринасяйки за водния пейзаж.

5. Организацията на пътя не е съобразена с урбанизацията. За да достигнат до халетата, складовете, автосервизите и други обекти край  пътя, водачите неправомерно преминават през насрещното платно, създавайки ежедневно предпоставки за ПТП. На някои места изходите от новите складове преди кръстовището  за Марково от южната страна не са предвидени за камиони. Постоянно наблюдавам как водачите на камиони, за да се включат в околовръстния път, навлизат в насрещното платно, защото нямат достатъчно място да направят завой. При ограничителна скорост 90 км/ч, тъй като няма втора лента, изведнъж се налага колите да спрат, защото някой автомобил завива, преминавайки през насрещното платно. Всичко това е изключително опасно.

6. В  натоварен час, ако по пътя се движи тежкотоварно превозно средство с 20-40 км/час, се създават огромни колони от автомобили, което удължава времето за пътуване поне с 30-40 мин.

Обръщам се към всички институции, които са отговорни за Околовръстен път Пловдив, да се самосезират по поставените от мен проблеми, тъй като в момента пътят не е безопасен за преминаване - нито през деня, нито през нощта! 

 

Йордан Калев, шеф на Областно пътно управление:

Чакаме проектите за цялостна реконструкция на трасето

За ремонт на околовръстното шосе на Пловдив в участъка между  пресечката с пътя за Пазарджик и за Асеновград още през миналото лято е одобрено задание. Строителните работи ще започнат, след като се съгласуват проектите, и аз се надявам, че това ще стане в близките месеци на тази година, след като времето позволява, каза шефът на Областно пътно управление инж. Йордан Калев, помолен за коментар на поредния сигнал на наша читателка Ивелина Попова за трагичното състояние на шосето. 

Инж. Калев подчерта, че не може  да се работи в дъжд и сняг, но увери, че пътят ще бъде ремонтиран. За разширението на околовръстното шосе вече са избрани проектанти на двата лота, предстои класиране и за третия, обясни шефът на Пътно управление. Запитан защо не се поддържа растителността край пътя, инж. Йордан Калев  уточни, че храстите са изрязани на разстояние един метър от шосето. Поддръжката на останалата територия не влиза в нашите задължения, допълни той. 

Областният управител Дани Каназирева счита, че реконструкцията  на околовръстния път  трябва да бъде  сред най-важните инфраструктурни  проекти тази година. Тя е  категорична,  че  обходният път  на Пловдив спешно трябва да бъде ремонтиран  поради изключително лошото му състояние и сериозни предпоставки за катастрофи.  Ще настоявам пред отговорните институции, ако метеорологичните условия позволят, строителните дейности да стартират още през март, каза областният управител. 

Факт е, че на пътното плътно има неравности, пукнатини и дупки по настилката, нарушени банкети и отводняване, които създават риск и неудобство при шофиране.

За този натоварен участък на околовръстния път на Пловдив сме получавали много сигнали от граждани и бизнеса, които имат обекти около него и го използват ежедневно, потвърди Каназирева.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
3 коментара
ТОТЮ

ТОТЮ

14.01.2021 | 09:48

АМИ БУЛ."КУКЛЕНСКО ШОСЕ" В ЧЕРТИТЕ НА ПЛОВДИВ? ЗАЩО НЕ СЕ ДОВЪРШИ РЕМОНТА,А СТИГНА САМО ДО "ПРАКТИКЕР"? ЗАЩОТО,ДОКОЛКОТО ПОМНЯ,ПРОЕКТАНТИТЕ ЗАБРАВИЛИ ДА ПРОЕКТИРАТ ПОДМЯНАТА НА В И К ТРЪБИТЕ.ПЪЛНА СМЕХОРИЯ,НО ЗА НАША СМЕТКА-ДУПКИ,НЕРАВНОСТИ-СЪЩО КАТО ОКОЛОВРЪСТНОТО.ЛОКВАТА ПО Т.4 ОТ СТАТИЯТА Е ОТ ГОДИНИ ТАМ И Е ОПАСНА-ТОЧНО В ЗОНАТА НА ДЕСНИЯ ЗАВОЙ В НАПРАВЛЕНИЕ БРАНИ ПОЛЕ.ЗА ДВА ЧАСА РАБОТА Е

Отговори
6 1
Пародия

Пародия

14.01.2021 | 09:35

Все едно сме в Африка не в държава от ЕС.Срамна работа

Отговори
11 2
Спомени

Спомени

14.01.2021 | 08:31

По времето на великия ви бай Тошо такива проблеми немаше. Шосето не беше тясно, защото автомобили имаха само най-заможната част на нашия народ!

Отговори
10 2

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?