49

БСП обвини кмета за транспортния хаос в Пловдив

Позиция относно пробива под Водната палата изпратиха от пресцентъра на БСП-Пловдив. В нея се твърди, че кметът Здравко Димитров и екипът му са причината за транспортния хаос в града. С това градската организация на столетницата стана поредната партия, която се обяви против проекта за пробива под Водната палата и поиска неговото спиране. Припомняме, че вчера общинските съветници от ДБ и ГЕРБ се обединиха срещу пробива.

Извънредната сесия на Общинския съвет, инициирана от местното ръководство на ГЕРБ - Пловдив, ще се проведе на 26 октомври, в сряда с единствената тема в дневния ред - преустановяване на строителството на подлез до Водната палата, докато не бъдат изяснени всички факти и обстоятелства около проекта. 

Все още не е ясно обаче дали Общинският съвет ще гласува искането на ГЕРБ и ДБ.

А ето и пълния текст на позицията на БСП-Пловдив:

 

"В синхрон с интересите на пловдивчани и вслушвайки се в мнението на експертите, изразяваме категорична позиция ПРОТИВ предизвикания от градоначалника Здравко Димитров и неговия екип хаос по пътищата на града и настояваме за по-разумно управление!

За пореден път екип на пореден кмет на община Пловдив експериментира с кръстовището при Водната палата на бул. „Марица-юг“. А, между впрочем, то все още е в гаранция, която на секундата изчезва със започване на строителството на пробива. Широко разпространената практика на ГЕРБ - работа на инженеринг, е скъпо мероприятие, водещо до задънена улица, ремонт на ремонта и транспортен проблем, въпреки наскоро положения нов асфалт! Съсловните организации: Съюза на архитектите в България, Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, Университета по архитектура, строителство и геодезия, отдавна са заклеймили тази порочна практика, при която възложителят не получава най-доброто и издържано техническо решение, което заслужава град като Пловдив.  Инженерингът като явление в българската политика води до безконтролно изсмукване на финансовия капитал на общината в полза на тесен кръг фирми, без никаква реална полза от последващо експлоатиране на трасетo. Защо ГЕРБ имат нужда строителят да им е посредник между общината (държавата) и проектанта? Не беше ли за тях ПОСРЕДНИК мръсна дума, синоним на далавера?

Считаме, че е необходимо да се премахне процедурата „инженеринг“ при възлагането на важни за града инфраструктурни обекти. Общината следва да възложи и одобри проект, който да  премине обществено обсъждане и едва след това да се възложи строителство. Подлезът на бул. „Марица-юг“, или т.нар. пробив под Водната палата, се решава на парче. Необходимо е преди това реконструиране на бул. „Марица-север“ и цялостна визия как да се реорганизира движението, включвайки всички съществуващи и бъдещи мостове по реката със съответните развръзки, включително обещания, но нереализиран от ГЕРБ мост на бул. „Копривщица“.

Като конструктивна опозиция настояваме в спешен порядък да се изготви програма със срокове и съответно финансиране по отношение на:

  1. Премахване на стеснението на ул. “Даме Груев“;
  2. Изготвяне на компютърна симулация на възлите - Водна палата – северен бряг на Марица с прилежащите мостове, за което Община Пловдив разполага с необходимия софтуер и може да го използва;
  3. Проектиране на мост „Голямо Конарско шосе“ – бул. „Копривщица“;
  4. Премахване на тежкотоварното ЖП движение по бул. „Копривщица“ и осигуряване на трамваен транспорт;
  5. Провеждане на отчуждителни процедури по ул. „Гладстон“ и бул. „Пещерско шосе“.
  6. Разширение на бул. „Пещерско шосе“;
  7. Разширение на бул. „Васил Априлов“;
  8. Разширение на „Коматевско шосе“;
  9. Разширение на ул. „Гладстон“.

 

Всички тези строителни мероприятия следва да бъдат проведени в условия, максимално щадящи комфорта на обитаване на пловдивчани, запазвайки възможно най-облекчен начин на придвижване на граждани и автомобили по време на строителствата.

Всеки един проект следва да се разглежда в контекста на общата транспортна схема, като се планира реалистично резултатът от него. Към настоящия момент движението е регулирано така, че при отпушването на трафика на едно място, той се насочва към друго, където отново се получават задръствания.

Считаме, че необмисленото и некоординирано изпълнение на важните инфраструктурни обекти в града е една от основните причини, заедно с трагично работещите светофарни уредби в режим „червена вълна“, за постоянните задръствания, за недоволство от страна на пловдивчани и за трудното придвижване из целия град!

Пловдив заслужава по-добра инфраструктура и разумно управление!"

 

Междувременно от КОД Пловдив изпратиха писмо до медиите с искане за оставките на зам.-кметовете Пламен Райчев и Анести Тимчев заради пробива до Водната палата.

„Те са хората, които бяха на първата копка, защитават проекта и убеждават гражданите в неистини – твърдят, че идеята за пробива е минала през обществено обсъждане, като имат предвид дискусиите за заема, с които ще се финансират този и други обекти. Там обаче самият проект за транспортната връзка не беше представен подробно и с анализ за ползите от него. Този проект не е обсъждан и в Обществения съвет за разходването на средствата за заема. Спестяват се истината за рисковете от този пробив, за щетите, които ще нанесе на облагородената зона по р. Марица, за отсичането на дърветата и още много спорни моменти. Те обясниха и че община Пловдив няма да се откаже от проекта, което прави Райчев и Тимчев съучастници в несъвсем законни действия. Затова искаме оставките на тези двама зам.-кметове“, обясни председателката на КОД – Пловдив Пепа Деведжиева. 

От КОД реагират остро и на твърденията на кмета Здравко Димитров, че активисти на партията са лепили по входовете на живеещите в съседство призиви за протест и са плащали на хората, за да участват в мероприятията против пробива. „Преди да имаме своите политически пристрастия и да членуваме в партии, ние сме граждани на Пловдив с активна позиция. А е обидно да наречеш гражданите с будна съвест платени протестъри“, коментира Деведжиева. 

 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
намръщенЪ

намръщенЪ

25.10.2022 | 14:36

Тия от къщата със сурата на Дядото не са в час(справка - исканата от тях точка 4.) Как ще се премахва съществущата жп-линия, осигуряваща две клонови линии - 81(до Панагюрище) и 82(до Карлово с допълнителна отсечка към Хисаря), тръгващи фактически от Филипово, а освен това, това е и западен обход на града. Всичко в името на бензиновите ви теникии ли? А не, заврете си ги в...

Отговори
0 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?