Следвайте ни

Бизнесът губи милиони в дупките край Рогошко

Плащаме данък МПС и скъпи винетки за камионите, а години наред трошим машините в огромните ями, гневят се в индустриалната зона

viber icon

Облаци  отровен прах се носят в пресечката на Рогошко шосе, където се намират базите на „Дунапак”, ПИМК, „Елма такси”, „Жан сервиз”  и десетки други фирми.  Трагедия е, казват шофьорите, принудени всеки ден да карат из огромните ями. Когато вали дъжд, пътят в индустриалната зона наподобява кално езеро. Спре ли, вдига се такъв прах, сякаш ни е връхлетяла пустинна буря, описват разгневените хора. Ситуацията е такава от години, а собствениците на фирмите вече изчисляват загубите си в милиони. Плащаме данък МПС и скъпи винетки, а трошим машините в огромните ями. Освен директните поражения на гуми, джанти и очакване, в пасивите влиза и принудителният престой на камионите заради ремонтите. Маневрите в участъка са трудни, което води и до преразход на гориво.  

Дупките  започват от Рогошко шосе,  където едното платно все едно  е изровено нарочно, и са стотици. Старият асфалт почти изцяло е разрушен и колите хлътват от един кратер в друг като кораби в бурно море, придвижвайки се по настилка от пръст и чакъл.  

Дърветата и тревата край пътя са покрити с два пръста прах

„Ужас е! Ето това дишаме”, посочва Стойчо Милушев, който в тази зона има цех.  И се чуди: „Защо не докарат поне стар надробен асфалт, който се изхвърля след уличните ремонти, за да запълнят дупките?”.

„Правихме три подписки  от името на всички фирми за ремонт на пътя до кмета Иван Тотев. Обещаха, но досега, както виждате, нищо не свършиха. Пак гълтаме прахоляк и вървим из дупки”, разказват служителите на „Елма такси”.  „Трошим си автомобилите, без да имаме вина, въпреки че си плащаме данък МПС”, възмущава се и таксиметровият шофьор Георги Паунов и риторично пита: "Кой казва, че въздухът в Пловдив е чист? Да дойде тук  и само за половин час ще разбере какви отрови дишаме!".

Трафикът по отсечката е като на централен булевард в час пик

ТИР-овете вървят с два-три километра в час, за да избегнат ямите. "Голям проблем е, защото всеки ден има щети по камионите  - изкъртени резервоари, разбита ходова част, спукани гуми", описва  началник-сервиз на ПИМК Божидар Дишлянов.  Работниците и служителите от фирмите бяха дори организирали протест, за да напомнят на градската управа, че пътят трябва да бъде ремонтиран, но и той се оказа глас в пустиня.   

До фирмите в индустриалната зона няма градски транспорт. Превозвачите категорично отказват да минават по този участък, защото нямат излишни пари за ремонт. Който няма кола, гази кал и диша прах, изминавайки пеша разстоянието до спирката на Рогошко шосе. Общината се хвали с индустриалните зони и колко много работа за хората осигуряват те.

Когато искаш да привличаш инвеститори обаче, трябва да осигуриш инфраструктура, казват представителите на бизнеса.  

 "Разбирам недоволството на хората  и съм напълно съгласен с тях, че трябва да се направи ремонт. Но колкото и да ми се иска, не мога да им помогна, защото администрацията не разполага със средства", коментира кметът на район "Северен" инж. Ральо Ралев.  Парите за улични ремонти се отпускат на районите от Община Пловдив. 

В капиталовата програма на Общината за тази година не е предвидено финансиране на пътя в индустриалната зона. А още преди две години  администрацията обеща да изготви проект и да го изпълни.  

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?