71

"Бизнесът за Пловдив": Не трябва парите на данъкоплатците да отиват за компенсации в транспорта

Сдружение „Бизнесът за Пловдив“ излезе с остра позиция за проблемите с транспорта в града. То се обявява против компенсациите от 3 милиона лева за превозвачите, докато не бъдат изведени на светло разчетите и точните анализи за разходите и приходите по предоставяната услуга. Аргументът им е, че парите на данъкоплатците не бива да бъдат пиляни, особено във време на криза. От сдружението отдавна настояват за създаване на общинско предприятие, по модела на Варна, Бургас и Стара Загора.  Ето какво казва най-голямата бизнес организация в Пловдив:

            „Ние, от СНЦ „ Бизнесът за Пловдив“ отворихме темата за създаване на ОП „Градски транспорт“, което да поеме обслужването на транспорта в града, след като дългогодишната практика показва, че предоставяната до момента услуга не удовлетворява гражданите и гостите на Пловдив, а освен това влияе прекомерно негативно и на градската хазна. Същевременно линиите продължават да бъдат в частни ръце, които договарят условията помежду си и създават трайно монополно състояние, което ощетява данъкоплатците с милиони левове всяка година, плащани за дотации, въпреки подписаните договори по предложени от превозвачите цени. Тук е мястото на НАП и АДФИ, както и на другите компетентни органи да предприемат съответните действия и да се изведе на светло, какво се случва със средствата от продажба на карти и билети, компенсациите от общинския бюджет и субсидиите от държавата.

            Тази порочна практика вреди на обществения интерес и води до репутационни и материални щети за града. Градските автобусни услуги се ползват от всеки един пловдивчанин или гост на града и е съвсем естествено да бъде ключов въпрос, чието разрешаване повече не търпи отлагане. Създаването на Общинско предприятие, което да поеме градския транспорт и да води собствена транспортна политика, както други български градове като Варна, Бургас и Стара Загора, би пресякло съществуващите неблагоприятни тенденции в развитието на транспорта. 

            Ние, от СНЦ „Бизнесът за Пловдив“, сме твърдо против компенсациите от близо 3 млн. лева на превозвачите, докато не бъдат изведени на светло разчетите на загубите, счетоводните документи и анализи относно, какво точно се случва с разходите и приходите по предоставяната транспортна услуга.

            В момент на световна епидемия, всеки един лев, който се харчи от държавната хазна, трябва да бъде съобразяван с нуждите на обществото за постигане на по- висока ефективност, като финансиране на различни по вид социални и образователни услуги, които често остават с по-нисък приоритет“.

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
8 коментара
Реалист

Реалист

16.09.2021 | 12:23

И хората бягат от градския транспорт защото няма няма хубави разписания няма хубави автобуси ако има едни хубави разписания автобусите ако са редовни поне пет-шест минути този градски транспорт ще бъде ефективен аз съм сигурен че общината ако направи но наистина направи да направи общинско дружество за екологичен транспорт и на 67 минути ако има автобус тролейбус електробус ще видите как ще печелиш хората ще се завърнат на градския транспорт

Отговори
1 0
Реалист

Реалист

16.09.2021 | 12:21

Точно заради тези тримата превозвачи съсипаха тролейбусния транспорт точно заради тях и крайно време Пловдив да има общинско дружество за екологично чист транспорт хубаво електробуси ама някой помисли ли че електробуса е по-скъпи от тролейбуса е тролейбуса един евтин транспорт и от него може да се печели много и това общинско дружество ви гарантирам че ще бъде на печалба от тролейбусен транспорт наистина може би малко е скъпа инвестицията но просто после си възвръща парите тази ивестиция аз ви го гарантирам хората в малките градове точно ей затова си поддържа тролейбусите транспорт защото е евтин а тука нашите съсипаха заради тези трима превозвачи то нарочно беше направена благодарение на кмета чомаков от едно време и славов който лобираше за частните превозвачи дошков и Чолаков появи се Тотев дойде и Петко Ангелов който е протеже на ГЕРБ и оттам вече съвсем съсипаха тролеите заради Петко Ангелов Чолаков и сие

Отговори
2 0
Ахмед

Ахмед

15.09.2021 | 19:58

Прокуратурата трябва вече да се хване яко за работа. С какво фирмите държат кмета и онзи който си мисли , че е зам. кмет. Той и като ченге не ставаше.

Отговори
3 0
Кузо Николов

Кузо Николов

15.09.2021 | 19:43

Да ползваш за основание да дадеш 3мил.лв от обшинския бюджет, някакви фалшиви справки, които дават фирмите всеки месец в ОПОКТ с което, занижават приходите и увеличават изкуствено разходите за да получат пари от субдии, които се дават само за губешите линии е тотална кражба от публичните средства! При намален с 40%пробег!При намалени на полувина вместимостта на автобусите, с намалени разходи от кондуктори и осигуряване на шофьорите на мин. заплати е брутална кражба! Спешно да идват прокурорите, защото тези нямат срам и ще фалират обшината!

Отговори
2 0
Бай Тошо

Бай Тошо

15.09.2021 | 18:44

Това "бизнеса за Пловдив" в кавички сигурно идва, че и бизнеса в Пловдив е толкова "бизнес", пък камоли да е за Пловдив. Калинковград на герберите чиновници и друго нищо няма, освен и някой - друг строеж за отчитане на смехономика!

Отговори
2 1
Иво

Иво

15.09.2021 | 18:43

На буци пинчерите, които усвояваха ударно кинти са решили да оставят Пловдив без транспорт. ГЕРП автобуси не ползват, защото крадци и мислят, че всички са така "Като няма хляб яжте пасти! " ;)

Отговори
2 2
ДТИБ

ДТИБ

16.09.2021 | 20:10

Що си мислиш, че само комунисти като теб ползват автобуси

Отговори
1 0
ДОК

ДОК

15.09.2021 | 17:39

Поздравления за позицията на организацията!

Отговори
6 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?