Следвайте ни

Автомонтьорът: Минаваш през яма, броиш от 150 до 500 лв.

viber icon

Между 150 и 500 лв. поне трябва да се бръкнат шофьорите, станали жертва на пътна яма. Това коментира пред „Марица“ автомонтьорът Андон, който дълги години се занимава с неволите на седналите зад волана в сервиз в „Кършияка“.

Той разказа, че най-честите поражения по колите от дупките в града се изразяват в срязана гума, изкривена джанта, впоследствие изкривен амортисьор и шенкел. „Налице са кривини по окачването, които вече водят до нуждата от допълнително подновяване на детайли, които все пак струват някакви пари, за да бъде колата в нужната геометрия“, посочи Андон.

Автомонтьорът сподели, че честото минаване през дупки води до по-бързото разбиване на амортисьорите. Те повеждат веригата и детайлите дефектират един след друг. Когато амортисьорите не са изправни, това води до загуба на спирачен път и т.н., каза Андон. 

Естествено, цената на ремонта на коли, пострадали от ямите по пътищата, се определя от самия клас автомобил.

„При евтините коли например ще е необходима 14 цола джанта. Втора употреба струва 30-40 лв. За подмяна на спуканата гума ще трябват още 70-80 лв., добавяме и стойността на труда, и работата по пострадалата гума ще излезе около 150-160 лв. При луксозните автомобили нещата стоят по-различно. Там цената на една джанта може да е към 250 лв., толкова ще е и гумата. Сметката там излиза около и над 500 лв. Но някой път пораженията не са само по едната гума.  Задната гума следи пътя на предната и може пораженията да са двойни или пък да се налага само изправяне на джанта, което е около 100 лв. с монтаж и демонтаж“, коментира още Андон.

Автомонтьорът допълни, че след като пострадалата джанта бъде изправена, заварена и боядисана, е добре да се ползва за задна, защото предните са управляеми и е опасно ремонтирана да е на това място. „Опасни са за движението и оптималният вариант за ползването им е да са отзад. Но е най-добре джантите да бъдат сменени“, посочи той.

Андон обобщи, че класиката в жанра след минаване през дупка е съчетанието изкривена джанта и спукана гума. Той сподели, че хората искат ремонтът да им излезе евтино и не сменят необходимите части наведнъж. „Започват със смяна на амортисьор. Ако не се оправи, после сменят шенкел. Безпаричието тормози всеки, особено по време на пандемията“, коментира монтьорът.

​Той посочи, че напливът от пострадали от дупките шофьори си е редовен, даже се е увеличил. „Имаме много работа. Гледаме бързо и професионално да си изпълним задачите, за да смогнем на всички клиенти и да им обърнем внимание“, каза майсторът.

Според него цените на автомонтьорските услуги в България са ниски в сравнение с Германия например, където се взима по 40 евро на час. „Ние постоянно сме заети и не можем да се оплачем от състоянието на пътищата. Ако ги няма дупките, цените на услугите ни щяха да бъдат много високи. А сега тези ями ни осигуряват спокойно пенсиониране“, смее се Андон. 


Тони Михайлов

Тони Михайлов

Репортер

Тони Михайлов е завършил магистратура „Журналистика, реклама, PR“ в ПУ „Паисий Хилендарски“. Бил е репортер и водещ на дневни блокове в Информационна агенция и радиоверига "Фокус".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?