Автомонтьорът: Минаваш през яма, броиш от 150 до 500 лв.
- 13.02.2021 | 14:15
- 13.02.2021 | 14:36
- Тони Михайлов
- 1820 прегледа
- 0 коментара
Между 150 и 500 лв. поне трябва да се бръкнат шофьорите, станали жертва на пътна яма. Това коментира пред „Марица“ автомонтьорът Андон, който дълги години се занимава с неволите на седналите зад волана в сервиз в „Кършияка“.
Той разказа, че най-честите поражения по колите от дупките в града се изразяват в срязана гума, изкривена джанта, впоследствие изкривен амортисьор и шенкел. „Налице са кривини по окачването, които вече водят до нуждата от допълнително подновяване на детайли, които все пак струват някакви пари, за да бъде колата в нужната геометрия“, посочи Андон.
Автомонтьорът сподели, че честото минаване през дупки води до по-бързото разбиване на амортисьорите. Те повеждат веригата и детайлите дефектират един след друг. Когато амортисьорите не са изправни, това води до загуба на спирачен път и т.н., каза Андон.
Естествено, цената на ремонта на коли, пострадали от ямите по пътищата, се определя от самия клас автомобил.
„При евтините коли например ще е необходима 14 цола джанта. Втора употреба струва 30-40 лв. За подмяна на спуканата гума ще трябват още 70-80 лв., добавяме и стойността на труда, и работата по пострадалата гума ще излезе около 150-160 лв. При луксозните автомобили нещата стоят по-различно. Там цената на една джанта може да е към 250 лв., толкова ще е и гумата. Сметката там излиза около и над 500 лв. Но някой път пораженията не са само по едната гума. Задната гума следи пътя на предната и може пораженията да са двойни или пък да се налага само изправяне на джанта, което е около 100 лв. с монтаж и демонтаж“, коментира още Андон.
Автомонтьорът допълни, че след като пострадалата джанта бъде изправена, заварена и боядисана, е добре да се ползва за задна, защото предните са управляеми и е опасно ремонтирана да е на това място. „Опасни са за движението и оптималният вариант за ползването им е да са отзад. Но е най-добре джантите да бъдат сменени“, посочи той.
Андон обобщи, че класиката в жанра след минаване през дупка е съчетанието изкривена джанта и спукана гума. Той сподели, че хората искат ремонтът да им излезе евтино и не сменят необходимите части наведнъж. „Започват със смяна на амортисьор. Ако не се оправи, после сменят шенкел. Безпаричието тормози всеки, особено по време на пандемията“, коментира монтьорът.
Той посочи, че напливът от пострадали от дупките шофьори си е редовен, даже се е увеличил. „Имаме много работа. Гледаме бързо и професионално да си изпълним задачите, за да смогнем на всички клиенти и да им обърнем внимание“, каза майсторът.
Според него цените на автомонтьорските услуги в България са ниски в сравнение с Германия например, където се взима по 40 евро на час. „Ние постоянно сме заети и не можем да се оплачем от състоянието на пътищата. Ако ги няма дупките, цените на услугите ни щяха да бъдат много високи. А сега тези ями ни осигуряват спокойно пенсиониране“, смее се Андон.
Коментари (0)
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни