Ангел Батаклиев: Тотев забърка кашата с парите на превозвачите
- 08:55, 28.08.2020
- 11:50, 28.08.2020
- 7383
- 16
Редно е да се провери как се изплащат субсидиите и компенсациите в градския транспорт. Преди години, когато през 2007 г. купих фалиралата общинска фирма „Градски транспорт” ЕАД, съм повдигал тази тема. За да получиш средства, трябва да представиш справка колко е разходът на гориво, какъв е фондът работна заплата, колко билети са продадени. Тоест, да докажеш, че търпиш загуби.
Нямам информация по какъв повод в момента се прави проверката в транспортните фирми. Но още когато „Градски транспорт” работеше, ние инкасирахме приходи от 0,82 лева километър при себестойност 2,12 лева с ДДС. И тогава вече имаше Европейски регламент 1370, в който се казва, че възложителят на услугата - в случая Община Пловдив, трябва да компенсира превозвача до размера на разходите при 5 процента рентабилност. Този регламент не се изпълняваше. Писахме до министъра на финансите, но нищо не се промени. Компенсациите за преференциалните пътувания също не се покриваха. Така се увеличиха задълженията ни и кметът Иван Тотев, на който се дължи голямата каша в градския транспорт, прекрати договорите с нашата фирма. Унищожиха и тролейбусния транспорт.
Нямам информация, но и тогава колегите имаха печеливши линии. По-късно се разчу как някои декларирали приходите от продажба на билетите пред държавата, а в декларациите, които се подават пред общината, отчитат, че са получили от билетите по-малко приходи, за да докажат, че са губещи.
Четох, че превозвачите искат по още 50 стотинки на километър пробег при 1,6 млн. км месечен пробег. Това са към 800 000 лева месечно, или за 12 месеца са 10 милиона. Общината откъде да ги вземе?
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни