1553

Александър Константинов: За да мине Пловдив само на електробуси, е нужен половин милиард

Александър Константинов, бивш заместник-кмет на Пловдив

 

Европейският съвет прие окончателно регламент, с който се задължават градските власти до 2035 г. всички обществени моторни превозни средства да са с нулеви емисии. Става въпрос за автобуси, тролейбуси, трамваи и метровлакове. Има и междинен срок до 2030 г., когато такива трябва да са минимум 50% от наличния парк. В Пловдив, за съжаление, нямаме метро и трамвай, тролеите ги унищожи с последователна политика кметът Иван Тотев. Остават автобусите, които трябва да станат електробуси - или с гориво водород. Регламентите на ЕС са задължителни и се прилагат директно в националното законодателство. Следователно можем да приемем, че това е и български закон.

В Транспортния проект беше изчислено, че на Пловдив му трябват минимум 285 автобуса и около 15 резервни. В момента по данни на Общината в града се движат средно 220 автобуса, които извършват около 4300 обиколки дневно. Общо имаме 29 маршрутни линии и при нашите мащаби - около 30 км на една обиколка, това прави необходимо по 9-10 електробуса на линия, или отново стигаме до необходимостта от 290-300 електробуса.

За новото Общинско предприятие "Екобус" Общината иска от държавата финансиране от 30 млн. лв. за две линии. Простата сметка за 29 линии е минимум 450 млн. лв. Голям проблем ще бъде и намирането на терени за депа, зарядни станции, сервизи и всичко необходимо за толкова голям брой електробуси. Още отсега трябва да се осигури от ЕВН и мощност, осигуряваща захранването на 300 зарядни станции с голяма мощност, които ще работят нощно време. Изграждането и оборудването на гаражи, станции, трафопостове и т.н. ще изисква още минимум 50-80 млн. лв.

Достатъчно е да си спомним, че Общинската фирма "Градски транспорт" имаше над 120 дка гаражи, площадки и сервизи. Тези помещения и терени отдавна вече не са общински, а частни. Сега Общината трябва да намери отново такива терени, които да са свързани с първокласната пътна мрежа.

За да се реализират целите, поставени от регламента на ЕС, Общината трябва веднага да разработи програма, в която да се намерят 120 дка терени за гаражи, сервизи, зарядни станции, трансформатори и над 500 млн. лв. за електробуси и необходимите допълнителни съоръжения. Като се има предвид. че "Екобус" е създадена преди 4 години и още е само една празна фирма, нямаме много време, за да осигурим електротранспорт на целия град. За сравнение - в София метрополитенът струва над 3 млрд. лв., а ние сме по-скромни - само половин милиард.

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 1 оценки
5/5 от 1 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
13 коментара
Алооо,”Градски транспорт”,вземете мерки и наказания за шофьорите и слу

Алооо,”Градски транспорт”,вземете мерки и наказания за шофьорите и слу

17.05.2024 | 08:55

И служителите си по линия 21.Шофьорите продължават да препродават стари и използвани билети и когато пътник си потърси правата,биват грубо обиждани и служителите предизвикват груб прос’ташки скандал.Докога ще търпим това безобразие и беззаконие?!Отворете и коментарите,много хора ще ви заявят случки с”отношение”.Вземете мерки,няма да мълчим и да толерираме беззакония и кражби,и бабаитски изпълнения от служителите ви!

Отговори
3 0
Коко Джамбо

Коко Джамбо

16.05.2024 | 15:34

Само червени маймуни и мухоморки тук. Да ви припомня лъжльовци: Последен Ангел Батаклиев - местен бизнесмен и бивш общински съветник от БСП. Чрез дружеството си “Транс сити" той закупува 67% от общинското предприятие “Градски транспорт Пловдив" за сумата от 5 128 500 лева, а след това го фалира абсолютно умишлено. Междувременно през него минават близо 17 млн. лв. под формата на субсидии и приходи.

Отговори
3 4
Райна Петрова

Райна Петрова

16.05.2024 | 17:04

Ти ли си бре Мамин убавец!Ти който умишлено прекрати договорите на гр.транспорт и така обрече предприятието на фалит!След като преди теб Чомаков и компания го бяха ограбили и фалирали и бяха обявили фирмата в несъстоятелност и не бяха плащали две години заплати на хората и имаше дългове за над 10 милиона! И ти за това решиха да я продадат и да прехвърли горещия картоф на батаклиев!После когато видяхте ,че той се справя и фирмата започна да работи и докара 65 чисто нови автобуси и 60тролея за над 20милиона и си изпълняваше разсписанията го спряхте и му прекратихте договорите умишлено за да го фалирате и да не се конкурира с вашите герберски спонсори и да не ви пречи да крадете от субсидиите милиони и никой да не ви търси сметка!

Отговори
4 2
Истината е самата истина

Истината е самата истина

17.05.2024 | 12:17

Не си прав тука фирмата беше пред фалит и в несъстоятелност Батаклиев и купи възроди малко фирмата и Тотев му би шута защото преча на Петко и на Чолаков и затова унищожиха и тролейбусния транспорт не го оставиха да оздрави фирмата защото казвам щеше да пречи на Петко и на Чолаков А сега съществена ли си получава с Божков

Отговори
0 1
Истината е самата истина

Истината е самата истина

17.05.2024 | 12:23

Не си прав коко джамбо батеклиев взема една съсипа на фирма която беше в несъстоятелност пред фалит и човека възроди фирмата но обаче почнаха пречи на някой да му скъса договор заради Петко Ангелов и Чолаков точно и заради това унищожиха тролейбусният транспорт Тотев просто е така едно лично решение без да пита някой скъсан договора на Батаклиев много неща не знаете същия сценарии се получава сега и с Дошков и Петко ще стане монополист и транспорта загива Петко ще почне да си прави каквото си иска и никой нищо няма да му каже както в момента се случва никой нищо не може да направи тези трима превозвачи все ми се сещате за какво става въпрос даже и вие в един момент ти Петко ще спрете дава заплати

Отговори
0 1
Юлия

Юлия

16.05.2024 | 14:06

Имам само един въпрос. Как транспортът в Бургас е перфектен- нови автобуси, движение по точно разписание? И то май не само в Бургас, а още Плевен, Стара Загора. Ние сме като парад на ретровозила.

Отговори
5 0
Истината е самата истина

Истината е самата истина

16.05.2024 | 19:17

Те там даже си развиват и тролейбусни транспорт купиха нови тролеи

Отговори
1 0
Пари нема,действай!

Пари нема,действай!

16.05.2024 | 11:48

Ми нали баба Чона го караше този електробус на снимката и щяха да го купуват с пари от Европа?Ми нали за това направиха това недоносче фирма Еко бус..,като се надяваха ,че като са назначили един дебил за управител и чрез него ще могат да вземат комисиона от Чехите ,но нещо не им се отвори парашута защото от Европа не са прости!Те пари на крадци не дават!Пловдив откакто Мамения открадна 20милиона от Транспортния проект е в черния списък и ще види пари от ЕС през крив макарон!

Отговори
12 2
г-жа Бандерова

г-жа Бандерова

16.05.2024 | 11:16

Умишленното унищожаване на фирма Градски Транспорт стана факт заради интересите на Пловдивската Мафия во главе с тези от Мека Топлина и Този от Раковски!За да му вземат едните имота на Филипово а другия заради ТИСа на ул .Гурко и този до ЖПгарата!От тези техни желания се възползва и едно курполентно лице от село Искра и две мишки от село Катуница и село Житница!Тролеите им пречиха защото им бяха конкуренция и това ги притесняваше ,че няма как да си развяват коня и да извиват ръцете на администрацията!За тролеите имаше и решение на Об.Съвет по времето на С.А .който го беше обявил за Стратегически за Пловдив!С идването на власт на лицето И.Б.Т. и поетите от него след финансиране на кампанията и други последващи за него и неговите Калинки в това число и този новия от Тракия ,който помагаше яко мрежата в района да се унищожава и другите финансови ангажименти се започна и реализира УМИШЛЕННОТО УНИЩОЖАВАНЕ на Тролейбусния транспорт на Пловдив!За огромно съжаление и въпреки усилията на А.Б тези хора успяха и най-безнаказано до този момент унищожиха единственния възможен екологичен,евтин и най-сигурен транспорт за града Тролейбусния!

Отговори
12 3
Истината е самата истина

Истината е самата истина

16.05.2024 | 10:57

Тролейбус на транспорт се беше най-хубав транспорт господин Тотев му видя сметката заради Петко Ангелов и Чолаков това е голямо престъпление което направи Тотев защо още е навън този човек е за затвора прибра парите от старата система която въобще не заработи заради частните превозвачи ще ви дойде на акъла че тролея е най-евтин транспорт с най-дълъг живот на бройка тролейбус да тези електробуси 6-7 години карат и ще ги бракуват защото една батерия струва почти колкото един тролейбус тоест автобус

Отговори
13 3
сашо

сашо

16.05.2024 | 09:27

Какво да се очаква от такъв немощен кметски екип,калинки,за 8 месеца няма никакъв обект започнат,само пози,раздаване на дипломи,градът тъне в боклуци, а те правят началничката депутатка,кой бе този безумец да предложи този кмет велосипедист с такъв некомпетен екип,реваха срещу Зико,но се оказа,че той направи много повече въпреки прътите в колелата,които му поставяха.А, апропо,смях буди и кандидат депутатската им листа

Отговори
14 7
Мдааа

Мдааа

16.05.2024 | 09:09

Яко харчене се очертава. Но с много много спорен ефект. От друга страна 20% комисионна от половин милиард хич не е за изпускане.

Отговори
15 2
Пешо

Пешо

16.05.2024 | 08:50

Е нали сме стълб на герб-дпс, да извадят малко от чекмеджетата и да дадат на любимия град...

Отговори
18 3

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?